Εντυπώσεις από τη διήμερη προσκυνηματική εκδρομή της ενορίας μας

Με τη συμμετοχή  47 ενοριτών  μας  πραγματοποιήθηκε από το Ενοριακό Φιλόπτωχο Ταμείο του Ναού μας η προγραμματισμένη για 31η Μαΐου και 1η Ιουνίου  προσκυνηματική εκδρομή  στις Ιερές Μονές Προυσσού και Αγάθωνος.

Προυσος

Πρώτη   ημέρα, 31/5

Η αναχώρηση έγινε στις 9 π.μ. από την πλατεία του Ιερού Ναού. Φτάσαμε στην πρώτη Ιερά Μονή Προυσσού περίπου στις 4.30μ.μ., γνωρίζοντας για το ιστορικό της Ιεράς Μονής και της Θαυματουργού Αγίας Εικόνας της Προυσιώτισσας  πολλές λεπτομέρειες,  που ακούγαμε κατά την διαδρομή μας από τον π. Ιωάννη,  και αφού τακτοποιηθήκαμε στους φιλόξενους ξενώνες  της Ιεράς Μονής ακούσαμε με δέος τα μοναστηριακά σήμαντρα και τις επιβλητικές μεγάλες καμπάνες να ηχούν αναστάσιμα για 15 λεπτά της ώρας και να αντιλαλούν  στα δύσβατα εκείνα βουνά της ευρυτανικής γης της περιοχής του Προυσσού.

Ακολούθησε ο Εσπερινός της αποδόσεως του Πάσχα όπου τελέσθηκε από τον π. Ιωάννη. Στο τέλος ο π. Λαυρέντιος, μοναχός της Ιεράς Μονής, μάς  μοίρασε την αρτοκλασία που τελέσθηκε και ακολούθως επισκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε στους χώρους της Μονής, στο καταπληκτικό μουσείο που αποθαυμάσαμε ιερατικά και αρχιερατικά άμφια, Ιερά σκεύη, παλαιά ιερά αντικείμενα, χειρόγραφα, αρχαία μουσικά κείμενα, τα όπλα του Γ. Καραϊσκάκη που φυλάσσονται στο Μουσείο της Ι. Μονής κ.ά.

Αφού δειπνήσαμε,  τελέσαμε  όλοι  μαζί  το αναστάσιμο Απόδειπνο και νωρίς πήγαμε να ξεκουραστούμε.

Δεύτερη ημέρα, 1η/6

Πολύ νωρίς το πρωί  4.45 π.μ. ήχησαν πάλι επί 15 λεπτά όλα τα σήμαντρα και στη συνέχεια οι μοναστηριακές καμπάνες, και όλοι -μετά το παράξενο για εμάς πρωινό  ξύπνημα- πήγαμε να τελέσουμε την αναστάσιμη θ. Λειτουργία (ημέρα της αποδόσεως του Πάσχα) στο Καθολικό της Ιεράς Μονής με τα πολλά «Χριστός Ανέστη»!

Στο τέλος της θ. Λειτουργίας ο π. Ιωάννης  αναφέρθηκε στην ωφέλεια που έχει  όποιος αληθινά και ζωντανά  συναντιέται με τον αναστημένο Χριστό, ευχαρίστησε τον Καθηγούμενο  π. Χρυσόστομο για την αβραμιαία φιλοξενία που μάς παρείχε  και τον παρακάλεσε να μνημονεύει στις προσευχές του και εμάς.   Στη συνέχεια  ανεβήκαμε με προσοχή στο  δύσβατο Σκευοφυλάκιο της Ιεράς Μονής, που ασπαστήκαμε με ευλάβεια όλα τα  Ιερά Λείψανα, τα οποία φυλάσσονται στην Μονή, μεταξύ αυτών και  τεμάχιο  από τον Τίμιο και ζωοποιό  Σταυρό του Κυρίου μας.

Στη συνέχεια αναχωρήσαμε για το Καρπενήσι, όπου επισκεφτήκαμε την Ιερά Μητρόπολη Καρπενησίου και μας υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καρπενησίου κ.κ. Νικόλαος και  μας κατέπληξε όλους από την σοφή διδασκαλία του, που αναφέρθηκε στη σημερινή κρίση, στην ευθύνη μας και στους τρόπους αντιμετώπισής της. Στο τέλος ένας – ένας περάσαμε και λάβαμε την ευλογία του και αναχωρήσαμε.

Ακολούθως, και μετά από την λεπτομερή ξενάγηση του Καρπενησίου από τον π. Ιωάννη, που έζησε πέντε χρόνια σπουδάζοντας καταρχήν  στο Καρπενήσι,  κατηφορίσαμε τον Τυμφρηστό όπου φτάσαμε σε λίγο στο επιβλητικό Μοναστήρι του Αγάθωνος.

Εκεί μας υποδέχθηκε με  χαρά ο Καθηγούμενος της Μονής π. Δαμασκηνός και μας ξενάγησε στους χώρους της Ιεράς Μονής, ασπασθήκαμε με ιδιαίτερη ευλάβεια το σκήνωμα του π. Βησσαρίωνος και ακούσαμε από τον  ξεναγό διακονητή της Μονής για τη ζωή, τη εκταφή και τα θαυμάσια του Παππούλη  Βησσαρίωνα!

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μουσείο ακριβώς απέναντι από την Ιερά Μονή, που υπάρχουν βαλσαμωμένα όλα τα είδη πανίδας και χλωρίδας του όρους Οίτη.

Τραγουδήσαμε, ψάλλαμε, αστειευτήκαμε, είπαμε τις εντυπώσεις μας από την εκδρομή και αφού γευματίσαμε σε αριστοκρατικό εστιατόριο έξω από τη Λαμία, επιστρέψαμε στο Χολαργό  στις 7.30μ.μ. με πνευματική  και συναισθηματική αγαλλίαση.