Τεύχος 455  27 Δεκεμβρίου 2019

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

      

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019 – ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ

Ο Ἀπόστολος
Προς Γαλάτας επιστολή Παύλου (α΄ 11-19)

          [Τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ' ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον]

 (Η κλήσις του Παύλου)

   

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ματθαίον (β΄ 13-23)

[Η φυγή εις Αίγυπτον]

           

     

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2020 – ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ
Η ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ – ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ

Ο Ἀπόστολος
Προς Κολοσσαείς Επιστολή Παύλου (β΄ 8-12)

          [Βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν διὰ τῆς φιλοσοφίας καὶ κενῆς ἀπάτης]

   

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (β΄ 20-21, 40-52)

[Ο Ἰησοῦς διδάσκων 12ετής ἐν τῷ Ναῷ  - «…καὶ ἦν ὑποτασσόμενος αὐτοῖς…»]

           

   

 Η Πρωτοχρονιά και τα Άγια Θεοφάνεια
στη Φανερωμένη Χολαργού

     

           

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, Μετά τήν Χριστοῦ Γέννησιν
7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
ΔΕΝ θά τελεσθεῖ Θ. Λειτουργία στο Ἱ. Παρεκκλήσιο Παμ. Ταξιαρχῶν (Σήμαντρο)
                                     

ΤΡΙΤΗ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, Παραμονή Πρωτοχρονιᾶς
5.00 μ.μ.
Ὁ Μέγας Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς Περιτομῆς τοῦ Κυρίου καί τῆς μνήμης τοῦ Μεγάλου Βασιλείου

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 1η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020, Πρωτοχρονιά
7.15 π.μ.
Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)
10.15 π.μ. Ἡ ἐπίσημη Δοξολογία ἐπί τῶ νέω ἔτει καί ἡ κοπή τῆς ἐνοριακής Βασιλόπιτας
     

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
5.00 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τῶν Μεγάλων Ὡρῶν τῶν Θεοφανείων

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

7:15 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία

5.00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
                       
ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, Παραμονή τῶν Θεοφανείων
7.00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος, ἡ Θεία Λειτουργία καί ὁ Μέγας Ἁγιασμός τῆς παραμονῆς τῶν Θεοφανείων
(Ἑάν ἐπιθυμείτε νά ἔλθει Ἱερεύς ν’ ἁγιάσει τό σπίτι σας τήν ἡμέρα αὐτή, παρακαλοῦμε νά μᾶς τό δηλώσετε συμπληρώνοντας τό εἰδικό ἔντυπο πού ὑπάρχει στόν Ἱερό Ναό μας)

ΔΕΝ θά τελεσθεῖ Θ. Λειτουργία στο Ἱ. Παρεκκλήσιο Παμ. Ταξιαρχῶν (Σήμαντρο)
5.00 μ.μ. Ὁ Μέγας Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῶν Θεοφανείων
                                  
ΔΕΥΤΕΡΑ  6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, Τα Άγια Θεοφάνεια

7.00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος, ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου) καί ὁ Μέγας Ἁγιασμός τῶν Θεοφανείων
5:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου

                             
ΤΡΙΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, Σύναξις τοῦ Τιμίου Προδρόμου & Βαπτιστοῦ Ἰωάννου
7.15 π.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ὂρθρου καί ἡ Θεία Λειτουργία

                

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
5:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
                   
ΣΑΒΒΑΤΟ μετά τα Φώτα, 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
7:15 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
5:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
                        
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, μετά τα Φώτα
7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
9:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία στό Ἱ. Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν «Σημάντρου»
5:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
      

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

«Ο Θρήνος της Ραχήλ και ο πνευματικός άνθρωπος»

του Κωνσταντίνου Κορναράκη, Επίκουρου Καθηγητή Θεολογικής Σχολής

                                

Η επώδυνη αναζήτηση της φάτνης.
σφαγη νηπιωνΗ ευαγγελική αυτή περικοπή μετά την εορτή των Χριστουγέννων θα μπορούσε να έχει ως κεντρικό νόημά της, το ότι ο Θεός δεν εγκαταλείπει ποτέ τον άνθρωπο που τον αναζητά, αλλά μέσα από τη θλίψη και την απογοήτευση επιτρέπει να ανθίζει πάντοτε η αισιοδοξία και η ελπίδα.
Όπως είχαμε υπογραμμίσει στο πλαίσιο της εορτής των Χριστουγέννων, ο άνθρωπος διδάσκεται από το ταξίδι των Μάγων να επιχειρήσει μία έξοδο από τον εαυτό του, να αποδράσει από τον τακτοποιημένο κόσμο του για να προσπαθήσει να συναντήσει τον Κύριο. Αυτή η έξοδος είναι πάντοτε επώδυνη, όχι μόνο γιατί πρέπει να κοπιάσει για το ταξίδι αυτό της αναζητήσεως, αλλά και διότι θα συναντήσει απειλές εναντίον του εαυτού του! Απειλές που σχετίζονται με ενδεχόμενες ανατροπές της εικόνας που έχει μορφοποιήσει για τον εαυτό του, εφόσον στο ταξίδι αυτό θα αναθεωρηθούν πολλά δεδομένα της υπαρξιακής του καταστάσεως!
            
Η προφητεία του Ιερεμία για τον θρήνο της Ραχήλ.
Η ευαγγελική περικοπή της ημέρας έχει ως αφετηρία της το γεγονός ότι οι Μάγοι (και αναγωγικά ο πνευματικός άνθρωπος) επέτυχαν να προσκυνήσουν τη φάτνη. Ωστόσο πληροφορούμεθα ότι η προσκύνηση αυτή είχε ως συνέπειά της τους αποτρόπαιους φόνους των νηπίων, γεγονός που εκφράζεται με σπαρακτικό τρόπο από τον θρήνο της Ραχήλ. Η ευαγγελική περικοπή μάλιστα υπενθυμίζει την προφητεία του βιβλίου του προφήτη Ιερεμία, «φωνή εν Ραμά ηκούσθη, θρήνος κλαυθμός και οδυρμός Ραχήλ η κλαίουσα τα τέκνα αυτής και ουκ ήθελε παρακληθήναι ότι ουκ εισί». Κατά την ευαγγελική περικοπή, όταν φονεύθηκαν τα νήπια επαληθεύτηκε αυτή η παλαιά προφητεία. Τι σημαίνει αλήθεια αυτός ο θρήνος, και γιατί θρηνεί η Ραχήλ τα νήπια που φόνευσε ο Ηρώδης;
            
Αναζητώντας την ταυτότητα της Ραχήλ!
Σύμφωνα με τη βιβλική διήγηση, η Ραχήλ ήταν η αγαπημένη γυναίκα του Ιακώβ. Ο Ιακώβ δούλεψε στον πατέρα της Λάβαν επτά χρόνια για να λάβει την άδεια να την παντρευτεί, επειδή την αγαπούσε πολύ αλλά ο Λάβαν τον εξαπάτησε και του έδωσε ως γυναίκα του την πρώτη θυγατέρα του, τη Λεία. Τότε ο Ιακώβ δούλεψε άλλα επτά χρόνια για να αποκτήσει τη γυναίκα που αγαπούσε και καρποί αυτής της αγάπης υπήρξαν ο Ιωσήφ και ο Βενιαμίν (Γεν. 29, 16-30).
Σύμφωνα με την βιβλική διήγηση, η υποτιμητική συμπεριφορά του Ιακώβ έναντι της Λείας και η προτίμηση της Ραχήλ είχαν ως αποτέλεσμα την τεκνογονία της πρώτης και τη στειρότητα της δεύτερης (Γεν. 29, 31). Αργότερα η Ραχήλ με την υπομονή και την προσευχή πέτυχε να αρθεί η δοκιμασία του Θεού απ’ αυτής. Στην αλληγορική λοιπόν γλώσσα των Πατέρων, ο άνθρωπος εργάζεται για τη «Ραχήλ», ωστόσο πρέπει πρώτα να ταπεινωθεί λαμβάνοντας τη Λεία, δηλαδή να ασκηθεί στη μετάνοια και έπειτα να είναι έτοιμος για την «ποθουμένη», δηλαδή την «τελειότατη αρετή». Επομένως «Ραχήλ» είναι η ψυχή εκείνη η οποία έχει δουλευτεί μέσα από τους κόπους, τους αγώνες και τους πνευματικούς μόχθους και έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο ώστε, όπως λένε οι Πατέρες, να είναι πρακτική και θεωρητική, δηλαδή να γνωρίζει την πνευματική ζωή δια της πράξεως, αλλά να έχει και τη δυνατότητα η πράξη αυτή να απολήγει σε θεωρία, ώστε να αισθάνεται την παρουσία του Θεού και να τον πλησιάζει μέσα από την εργασία των εντολών.
Γιατί λοιπόν η Ραχήλ θρηνεί και για ποια νήπια θρηνεί;. Οι ερμηνευτές αναφέρουν ότι η Ραχήλ, σύμφωνα με την προφητεία, θρηνούσε τα «τέκνα» της, δηλαδή τους απογόνους της• πρόκειται για τις φυλές εκείνες του Ισραήλ που υπέστησαν ταπεινωτικές ήττες από εχθρικούς λαούς (όπως η αιχμαλωσία στους Βαβυλωνίους). Γιατί όμως παρεμβάλλεται αυτή η προφητεία στην ευαγγελική περικοπή; Μόνο λόγω του θρηνητικού της χαρακτήρα;
               
Ο θρήνος της Ραχήλ στο πλαίσιο της Ορθόδοξης πνευματικότητας.
Πιθανόν να μπορούσαμε να εξηγήσουμε τον θρήνο αυτό, εάν βλέπαμε το ταξίδι του ανθρώπου προς τη φάτνη ως εξής. Η πνευματική έξοδος του ανθρώπου από τον εαυτό του συμπίπτει προς το γεγονός της αναζητήσεως της αυθεντικής του καταστάσεως. Το ταξίδι προς τη φάτνη είναι όλη η πορεία της αυτοσυνειδησίας του ανθρώπου, ο οποίος πλέον έχει αντιληφθεί τον αληθή προορισμό της υπάρξεώς του. Σ’ αυτό το ταξίδι η ψυχή φθάνει στη φάτνη, αλλά αυτό δεν αρέσει στον Ηρώδη, δηλαδή στις αντίθεες δυνάμεις. Ο Ηρώδης προσπαθεί να εξαπατήσει εκείνον ο οποίος ξεκινά μαζί με τους Μάγους να αναζητήσει τον αληθή προορισμό της υπάρξεώς του, ζητώντας του να του αποκαλύψει τον πνευματικό χώρο που τον αναπαύει με σκοπό να τον επισκεφθεί και εκείνος. Αν ο άνθρωπος επιτύχει να φθάσει σ’ αυτόν τον πνευματικό προορισμό, δηλαδή στην επίγνωση του Θεού, τότε ο διάβολος, ο Ηρώδης, θα προσπαθήσει να τον τιμωρήσει.
Ποια είναι τα νήπια που φονεύθηκαν; Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε τον αββά Ισαάκ τον Σύρο, ο οποίος περιγράφει ως νήπιο τον πνευματικό άνθρωπο, ο οποίος κατευθύνει την καρδία του και το φρόνημά του, χάρη στην απλότητα της προαιρέσεώς του, μόνο σε αγαθούς λογισμούς και έργα, αποστρεφόμενος παν πονηρόν έργον. Αυτοί οι λογισμοί, σύμφωνα με την πατερική σκέψη, έχουν πνευματική δυναμική διότι συνδέονται με την πρακτική αρετή και από αυτούς πηγάζουν τα αγαθά έργα της ψυχής. Επίσης ως Ηρώδης περιγράφεται το σαρκικό φρόνημα το οποίο επιχειρεί να καταστρέψει τους αρχικούς αυτούς λογισμούς. Αν δε αρχίσουμε να συνθέτουμε εκ νέου την εικόνα της πνευματικής ζωής επί τη βάσει της ευαγγελικής περικοπής, κατανοούμε ότι όταν ο άνθρωπος ξεκινά την έξοδο από τον εαυτό του για να συναντήσει το νεογέννητο Χριστό, δηλαδή τον προορισμό της ζωής του, μέσα από αυτή την πορεία γεννά νήπια, δηλαδή νηπιώδεις λογισμούς που τον εξυψώνουν, διότι μόνο νηπιάζοντι φρονήματι πλησιάζει τον Θεό ο άνθρωπος. Αυτό όμως προκαλεί φθόνο στις δαιμονικές δυνάμεις οι οποίες διεγείρουν το σαρκικό φρόνημα, και όπως ο Ηρώδης σύμφωνα με την ευαγγελική διήγηση φόνευσε τα νήπια, εξαποστέλλουν τις δυνάμεις τους ώστε να καταστραφούν όλοι αυτοί οι λογισμοί.
Τότε η ψυχή του πνευματικώς πληγέντος ανθρώπου, όταν κατανοήσει ότι ο Ηρώδης την πρόλαβε, θρηνεί για τη χαμένη αθωότητα, τους πνευματικούς λογισμούς που «φονεύθηκαν», βίωμα κοινό σε όσους ασκούνται στην πνευματική ζωή και έχουν την οδυνηρή εμπειρία να ανατρέπεται αίφνης η πνευματική αναψυχή και όλα να καταστρέφονται. Τότε γεννάται ο θρήνος της Ραχήλ για τα φονευθέντα νήπια. Τότε γεννάται το βίωμα της απελπισίας για τον άνθρωπο εκείνο ο οποίος αισθάνεται πνευματικώς άτεκνος, εφόσον οι πνευματικοί του μόχθοι διασκορπίστηκαν.
                   
Ένας θρήνος με προοπτική ελπίδας!
Ωστόσο, το μήνυμα της σημερινής περικοπής είναι σαφές. Εκεί που υπάρχει απελπισία, είναι παρών ο Χριστός. Έρχεται από την Αίγυπτο, και δεν εγκαταλείπει μόνο του τον άνθρωπο στην κηδεμονία των εμπαθών λογισμών. Επιστρέφει το κατεξοχήν νήπιο, δηλαδή ο Χριστός. Είναι πάλι εδώ εκείνος για τον οποίο όλοι οι άγιοι και οι πατέρες λέγουν ότι θα πρέπει να αποτελεί το κέντρο της ζωής του ανθρώπου. Το νήπιο εκείνο που θα πρέπει η ψυχή μας να γεννήσει και να αναθρέψει!
Επομένως, το βαθύτερο νόημα της ευαγγελικής περικοπή της ημέρας, εντοπίζεται στην αντίσταση κατά της απελπισίας, όταν ο άνθρωπος καθίσταται μάρτυρας του αποτρόπαιου φόνου των νηπιωδών λογισμών του πνευματικού του αγώνα από τον Ηρώδη της πνευματικής ζωής. Ωστόσο ο Κύριος έρχεται, είναι πάντοτε εδώ, ποτέ δεν έλειψε. Επιστρέφει νήπιος από τη χώρα της Αιγύπτου, η οποία στη γλώσσα των συμβόλων εικονίζει την αμαρτία και όπου με την παρουσία του εκεί την απάλλαξε από τα είδωλα, και συντρίβει την αμαρτία για να ανακαινίσει τον άνθρωπο, μετατρέποντας τον θρήνο σε χαρά και σε ύμνους αγαλλιάσεως. Ο όσιος Μάξιμος ο Ομολογητής μάλιστα, ερμηνεύοντας τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο, προτρέπει τον άνθρωπο να μην ακηδιά αλλά «να καλεί» τον Κύριο από την Αίγυπτο, δηλαδή να αντιμετωπίζει τις αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης, διωκόμενος μαζί του.
Η ευαγγελική περικοπή της ημέρας, παρά τη θρηνητική της περιγραφή είναι τελικώς μια αισιόδοξη παρακαταθήκη για τον άνθρωπο. Αρκεί να βρίσκεται εκείνος πάντοτε έτοιμος να εξέλθει από τον εαυτό του για να συναντήσει τον Κύριο που επιστρέφει για να τον αναγεννήσει.

      Βρείτε το άρθρο και εδώ

    

   

                       

Διαβάστε επίσης:

Μετά τα Χριστούγεννα, του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν

Χριστούγεννα των ρήξεων και της απελευθέρωσης, του Αθαν. Ν. Παπαθανασίου, Δρ. Θεολογίας, καθηγητή Μέσης Εκπαίδευσης
Η εικόνα στο φως της ορθόδοξης ερμηνείας (Περὶ των Χριστουγέννων), Leonid Ouspensky
Χριστούγεννα στη σπηλιά, του Φώτη Κόντογλου

Θεέ μου, έλα στη θέση μου !, του Αθανάσιου Κατταδάκη
Η Περιτομή του Χριστού
Ομιλία στον Άγιο Βασίλειο, του Μητροπ. Π. Νικοπόλεως Μελετίου (+)
Άγιος Βασίλειος ο Μέγας

Χάνεται η ελληνικότητα των εορτών μας, του Σεβ. Μητροπολίτη Σπάρτης κ. Ευσταθίου

       

και άλλα πολλά, προπαρασκευαστικά και ψυχωφέλιμα στο Ειδικό Αφιέρωμα στα Χριστούγεννα

     
Ακούσματα:

Πορεία πρός τή Βηθλεέμ… μέ τούς ποιμένες, τούς μάγους …καί τόν Ἀλέξανδρο Παπαδιαμάντη, Χριστουγεννιάτικη συναυλία με την Βυζαντινή Χορωδία Αθηνών (14/12/2019)

Χριστουγεννιάτικη συναυλία βυζαντινής μουσικής. Με τη Βυζαντινή Χορωδία Αθηνών (Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018, Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού)

Κυριακή προ Χριστουγέννων – Μεθ' ημών ο Θεός [ομιλία Μητροπ. Βρεσθένης κ. Θεοκλήτου, 2018]

Περιτομή του Κυρίου – Απολυτίκιο (1 Ιανουαρίου) [Ψάλλει ο Θ. Βασιλικός]
Βασιλείου, Επισκόπου Καισαρείας & Καπαδοκίας του Μεγάλου – Απολυτίκιο (1 Ιανουαρίου) [Ψάλλει Βυζαντινή Χορωδία]

                     
Λειτουργικά αναγνώσματα:

Κυριακὴ μετὰ τὰ Χριστούγεννα
Περιτομὴ Χριστοῦ· Μεγάλου Βασιλείου
Παραμονὴ καὶ Μ. Ὧραι Φώτων

   

           

        

    

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου

AgiaNipia

Μνήμη των Αγίων Νηπίων ποὺ σφαγιάσθηκαν μὲ διαταγὴ τοῦ Ἡρώδη
Ὁ Ὅσιος Μάρκελλος
Ὁ Ὅσιος Θαδδαῖος ὁ Ὁμολογητής
Ὁ Ὅσιος Γεώργιος Ἐπίσκοπος Νικομήδειας ποιητὴς ἀσματικῶν Κανόνων καὶ Τροπαρίων

                    

      

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου

AgiaAnisia

Ἡ Ἁγία Ἀνυσία ἡ Ὁσιομάρτυς
Ὁ Ἅγιος Γεδεὼν ὁ Νέος Ὁσιομάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Φιλέταιρος

                              

 

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου

ApodosisGenniseos

Ἀπόδοσις ἑορτῆς τῆς τοῦ Κυρίου ημών Ἰησοῦ Χριστοῦ Γεννήσεως
Ἡ Ὁσία Μελάνη ἡ Ρωμαία
Ὁ Ἅγιος Ζωτικὸς ὁ Ὀρφανοτρόφος

                                    

 

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου

 

 

 

Περιτομὴ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ
Ὁ Ἅγιος Βασίλειος ὁ Μέγας ὁ Καππαδόκης
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος (πατέρας του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου)

                                    

 
Πέμπτη
2 Ιανουαρίου

AgiosSilvestros

Ὁ Ἅγιος Σίλβεστρος Πάπας Ρώμης
Ὁ Ἅγιος Βασίλειος ὁ Μάρτυρας ἐξ Ἀγκύρας
Ὁ Ὅσιος Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ
Ἡ Ὁσία Ἰουλιανὴ ἡ Δικαία
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος (ἢ Ζώρζης) ὁ Νεομάρτυρας ὁ Γκιουρτζὴς

                                    

         

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου

ProfitisMalahias

Ὁ Προφήτης Μαλαχίας
Ὁ Ἅγιος Γόρδιος
Ἡ Ὁσία Γενεβιέβη ἐκ Παρισίων
Ἡ Ὁσία Θωμαΐς ἐκ Λέσβου

                              

     

Σάββατο 4 Ιανουαρίου

Σύναξις τῶν Ἁγίων Ἑβδομήκοντα Ἀποστόλων
Οἱ Ὅσιοι Εὐάγριος καὶ Σίος ἐκ Γεωργίας
Ὁ Ἅγιος Ὀνούφριος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Νέος ὁ ἐν Χίῳ
Ἡ Ὁσία Ἀπολλιναρία ἡ Συγκλητική

                            

    

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ