Τεύχος 521 23 Απριλίου 2021    

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

Κυριακή 25 Απριλίου 2021 – ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ

Ο Ἀπόστολος

Προς Φιλιππησίους Επιστολή Παύλου (δ΄ 4-9)

[Ὁ Κύριος ἐγγύς. Μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν.]

 
Το Ευαγγέλιο

Κατά Ιωάννην (ιβ΄ 1-18)

[Η πορεία προς Ιεροσόλυμα «Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου»]

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες την τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης ἑβδομάδος στον Ιερό Ναό μας

 

Ὅλες οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες καί οἱ Θεῖες Λειτουργίες θά τελεσθοῦν στόν Καθεδρικό Ἱερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Χολαργοῦ, σύμφωνα μέ τίς πρόσφατες ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί τῆς Ἑλληνικῆς πολιτείας.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 Ἀπριλίου, ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ

 

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου)

9:00 π.μ. – 1:30 μ.μ. Ἐθελοντική αἱμοδοσία - Προσκλητήριο Ἀγάπης! Στήν αἴθουσα τοῦ Φιλανθρωπικοῦ & Πολιτιστικοῦ Συλλόγου«
Τό Σήμαντρο» (Ἐλ. Βενιζέλου 59Α)
Λόγω των ειδικών συνθηκών και των μέτρων προστασίας της υγείας όλων από τον κορωνοϊό, θα χρειαστεί να είμαστε όλοι οπλισμένοι με υπομονή. Για το λόγο αυτό, η ώρα λήξης της αιμοδοσίας
ενδέχεται να παραταθεί και πέραν της
συνηθισμένης (13:30), ανάλογα με την προσέλευση.

6:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Δευτέρας)

 

Μ. ΔΕΥΤΕΡΑ (26 Απριλίου)

 

7:00 π.μ. Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων

6:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τρίτης)

 

Μ. ΤΡΙΤΗ (27 Απριλίου)

 

7:00 π.μ. Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων

6:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τετάρτης)

 

Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ (28 Απριλίου)

 

7:00 π.μ. Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων

4:30 μ.μ. Τό Ἱερό Μυστήριο τοῦ Εὐχελαίου

6:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί
Μεγάλης
Πέμπτης)
   

Μ. ΠΕΜΠΤΗ (29 Απριλίου)

 

5:00 π.μ. Ἡ Α΄ Θεία Λειτουργία

8:00 π.μ. Ὁ Ἑσπερινός καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)

5:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τῶν Ἀχράντων Παθῶν τοῦ Κυρίου (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Παρασκευῆς)
 

Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (30 Απριλίου)

 

8:00 π.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τῶν Μεγάλων καί Βασιλικῶν Ὡρῶν

10:00 π.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ και ἡ Ἀποκαθηλώσις

6:00 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου (Ὁ Ὂρθρος τοῦ Ἁγίου καί Μεγάλου Σαββάτου)

 

Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ (1 Μαΐου)

 

5:00 π.μ. Ἡ Α΄ Θεία Λειτουργία

8:00 π.μ. Ὁ Ἑσπερινός καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μ. Βασιλείου)

8:00 μ.μ. Ἡ παννυχίς καί τό Μεσονυκτικόν τῆς Ἀναστάσεως

9:00 μ.μ. Ἡ ἱερά τελετή τῆς Ἀναστάσεως καί ἐν συνεχείᾳ ἡ ἀναστάσιμη Θεία Λειτουργία

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (2 Μαΐου)

 

6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἀγάπης

 

 

Καλή Ἀνάσταση!

Ὁ Ἐσταυρωμένος καί Ἀναστημένος Κύριος νά εὐλογεῖ ὅλους!

 

 

Εθελοντική αιμοδοσία στην ενορία Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
την Κυριακή των Βαΐων (25 Απριλίου 2021)

Αγαπητοί μας αδελφοί,

Τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, αυτή τη μοναδική σε αγωνιστικά μηνύματα και ευκαιρίες αυτοβελτίωσης εκκλησιαστική περίοδο, έμελλε φέτος να τη ζήσουμε στη σκιά της καταστροφικής πανδημίας του COVIT-19, η οποία υποχρέωσε μέχρι και τους Ναούς μας να διακόψουν ή να περιορίσουν την λειτουργία τους και, όλους εμάς, ν’ αλλάξουμε τρόπο ζωής και να πορευόμαστε προς την λαμπροφόρα ημέρα της Αναστάσεως, την «Εορτή των εορτών» και την «Πανήγυρη των πανηγύρεων», κάτω από ιδιόρρυθμες συνθήκες και αγωνιζόμενοι περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
  

Όμως, όσο κι αν άλλαξ’ η ζωή κι η καθημερινότητά μας, κάποιες ανάγκες δεν έχουν αλλάξει. Είναι πολλοί οι συνάνθρωποί μας που δίνουν καθημερινά τον δικό τους αγώνα για την αποκατάσταση της κλονισμένης τους υγείας και, μέρα με τη μέρα, γίνονται ολοένα και περισσότεροι. Αποτέλεσμα, κάθε ημέρα που περνάει, τ’ αποθέματα αίματος μειώνονται!
  

Dinw zwiΣτη δοκιμασία τους αυτή, στη μικρή ή μεγάλη περιπέτεια της υγείας τους, παίρνουν δύναμη από την δική μας αγάπη και «παρουσία». Γι’ αυτό, την Κυριακή των Βαΐων 25 Απριλίου 2021, στην αίθουσα του «Σημάντρου», Ελ Βενιζέλου 59Α, από ώρα 09:00 π.μ., οι υπεύθυνοι της Αιμοδοσίας του Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού, σας περιμένουμε για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε μια υπόθεση ζωής που αφορά όλους μας. Να δώσουμε μαζί, λίγο από το αίμα που ρέει στις φλέβες μας, δηλώνοντας έτσι έμπρακτα, για ακόμα μία φορά, την αγάπη μας στους ασθενείς και πάσχοντες.
 

Έτσι, θ’ αξιωθούμε, όλοι μαζί, να φθάσουμε στην Αγία Ανάσταση του Χριστού μας και να ψάλλουμε πάλι το: «Χριστός Ανέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας και τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν ζωήν χαρισάμενος», έχοντας προηγουμένως χαρίσει κι εμείς -με την πράξη μας αυτή- ζωή, όπως ο Χριστός μας σε όλη την ανθρωπότητα.
  

Καλή Ανάσταση!

Επισήμανση: Την ημέρα της Αιμοδοσίας θα χρειαστεί να θυμόμαστε το Α.Μ.Κ.Α. μας και, βέβαια, από την προηγούμενη ημέρα, θα πρέπει να μην έχουμε πάρει φάρμακα, ούτε να έχουμε καταναλώσει αλκοόλ. Επίσης, λόγω των ειδικών συνθηκών και των μέτρων προστασίας της υγείας όλων από τον κορωνοϊό, θα χρειαστεί να είμαστε όλοι οπλισμένοι με υπομονή. Για το λόγο αυτό, η ώρα λήξης της αιμοδοσίας ενδέχεται να παραταθεί και πέραν της καθορισμένης (13:30), ανάλογα με την προσέλευση.

 

Πασχαλινές δράσεις αγάπης

 

ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ

Ενοριακό Φιλόπτωχο Ταμείο Φανερωμένης Χολαργού.

Αγαπητοί μας αδελφοί,

αγάπηΤη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, αυτή τη μοναδική σε αγωνιστικά μηνύματα και ευκαιρίες πνευματικής μεταμόρφωσης εκκλησιαστική περίοδο, έμελλε να τη ζήσουμε για άλλη μία φορά στη σκιά της καταστροφικής πανδημίας του COVID-19, που άλλαξε τα πάντα στην ζωή μας.

Όσο όμως κι αν άλλαξ’ η ζωή κι η καθημερινότητά μας, κάποιες ανάγκες δεν έχουν αλλάξει και παραμένουν οι ίδιες, ή και ακόμα μεγαλύτερες. Κάποιοι συνάνθρωποί μας, αυτές τις μέρες, θα δοκιμαστούν επιπλέον και από την έλλειψη βασικών υλικών αγαθών.

Σ’ αυτούς τους συνανθρώπους μας, όπως κάθε χρόνο, η ενορία μας προσπαθεί να σταθεί και φέτος δίπλα τους, έστω και κάτω απ’ τους αυστηρούς περιορισμούς που επιβάλλει η λήψη μέτρων κατά της πανδημίας. Έτσι λοιπόν, υλοποιεί την μόνη επιτρεπόμενη δραστηριότητα, που είναι η διανομή των δεμάτων αγάπης που θα περιλαμβάνουν, τρόφιμα πρώτης ανάγκης, και εορταστικά δώρα προς όλους τους βοηθουμένους. Η διανομή θα γίνει το πρωί της Μ. Πέμπτης από το Κέντρο Ενοριακής Αγάπης του Ε.Φ.Τ. επί της οδού Ελ. Βενιζέλου 59Α.

Επιπρόσθετα, το Κέντρο Ενοριακής Αγάπης θα είναι ανοικτό τη Μ. Τετάρτη και την Μ. Πέμπτη για κάθε προσερχόμενο αδελφό μας.

 

Εκ μέρους του Δ.Σ του Ε.Φ.Τ., πολλές ευχές για καλή Σταυροαναστάσιμη πορεία, με υγεία και κάθε ευλογία του Ουρανίου Πατέρα μας.

ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΜHΝYΜΑΤΑ

  

Περί μνησικακίας: …Η μνησικακία σημαίνει κατάληξη του θυμού, φύλακα των αμαρτημάτων, μίσος της δικαιοσύνης, απώλεια των αρετών, δηλητήριο της ψυχής, σαράκι του νου, εντροπή της προσευχής, εκκοπή της δεήσεως, αποξένωσης της αγάπης, καρφί μπηγμένο στη ψυχή. ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ, ΕΓΙΝΕ ΞΕΝΟΣ ΤΗΣ ΟΡΓHΣ. Εκείνος που διατηρεί την έχθρα, συσσωρεύει στον εαυτό του άσκοπα ενοχλητικά βάρη.

Άγ. Ιωάννης της Κλίμακος


Ψυχή μου! Ψυχή μου! Σήκω ἐπάνω! Γιατί κοιμᾶσαι;
Τὸ τέλος τῆς ζωῆς σου φτάνει καὶ σ᾿ ἀναμένει ταραχή!
Ξύπνα, λοιπόν! Γιὰ νὰ σὲ λυπηθεῖ ὁ Χριστὸς καὶ Θεός.
Κεῖνος ποὺ βρίσκεται παντοῦ καὶ τὰ πάντα γεμίζει μὲ τὴν παρουσία Του.

Μέγας Κανών Άγ. Ανδρέα Κρήτης

 


 
Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία είναι ζωντανό παράδειγμα της δύναμης της μετάνοιας. Άνθρωπος που βυθίστηκε στο βόρβορο της αμαρτίας μέχρι το κεφάλι, έφτασε στην καθαρότητα των Αγγέλων! Πόση η δύναμη της Χάριτος του Θεού! Ας μην απελπιζόμαστε όσο πολύ και αν έχουμε βυθιστεί στην αμαρτία μπορούμε και πάλι να γίνουμε κατάλευκοι όπως ήμασταν μετά τη Βάπτιση. Αρκεί να μετανοήσουμε!

+Αρχιμ. Επιφάνιος Ι. Θεοδωρόπουλος

 


μετάνοια, δηλαδή ἡ ἐπιστροφή μας στόν Θεό, εἶναι ἀνανέωση τοῦ βαπτίσματός μας· εἶναι ἀνανέωση τῆς συνθήκης μας μέ τόν Θεό, τῆς ὑπόσχεσής μας νά ἀλλάξουμε τή ζωή μας. Εἶναι περίοδος κατά τήν ὁποία μποροῦμε νά ἀποκτήσουμε τήν ταπείνωση, ἡ ὁποία εἶναι εἰρήνη· εἰρήνη μέ τόν Θεό, εἰρήνη μέ τόν ἑαυτό μας, εἰρήνη μέ ὅλο τόν κτιστό κόσμο. ῾Η μετάνοια γεννιέται ἀπό τήν ἐλπίδα, ὅταν δηλαδή ἀπορρίψουμε τήν ἀπόγνωση. Μετάνοια εἶναι τό καθάρισμα τῆς συνειδήσεώς μας. Μετάνοια σημαίνει ὁλοκληρωτική ἀπαλλαγή ἀπό τή λύπη καί τόν πόνο.

+ Μητρ. Σουρόζ Αντώνιος Bloom

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

"Ιούδας και λογισμοί"

του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (+)

 

Συνηθίζουμε, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, σέ κάθε παιδί, πού γενιέται, ὅταν τό βαπτίζομε νά τοῦ βάζουμε ἕνα ὄνομα. Καί ἡ διδασκαλία καί ἡ συμβουλή τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι, τό ὄνομα αὐτό νά εἶναι ὄνομα ἑνός ἁγίου, γιά νά ἔχει προστάτη καί νά ἔχει ὑπόδειγμα. Νά ἐνθυμεῖται τίς ἀρετές καί τά κατορθώματά του γιά νά ἐξάπτεται ὁ ζῆλος σέ μίμηση.

Αὐτή ἡ συμβουλή τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας δέν γίνεται πάντοτε σεβαστή καί πολλοί προτιμοῦν κάτι ὀνόματα παράξενα ἀπό τά ἀρχαῖα ἑλληνικά μέχρι καί ξένα, ἐντελῶς ἀσυνήθιστα. Ἀλλά μερικές φορές βλέπει κανείς μία τάση ἡ ὁποία δημιουργεῖ σέ ἐκείνους πού τήν ἀκοῦν μία παράξενη ἐντύπωση.

Π.χ. ἕνας ἤθελε σώνει καί καλά νά βαπτίσει τό παιδί του Γρυπάρη ἐπειδή ἐθαύμαζε τόν μεγάλο ποιητή· τό μικρό ὄνομα Γρυπάρη. Καί ἕνας ἄλλος ἤθελε σώνει καί καλά νά βαπτίσει τό παιδί του Λένιν. Καί κάποιος στήν Ἰταλία εἶχε γραφεῖ αὐτό πρίν ἀπό μερικά χρόνια στίς ἐφημερίδες ἐβάπτισε μία κοπέλλα του καί τήν ὀνόμασε Σατανέλα. Τοῦ ἄρεσε φαίνεται ἰδιαίτερα κάθε τι πού εἶχε ἀντίθεση μέ τό Χριστό. Καί ἐπειδή τήν μεγαλύτερη ἀντίθεση τήν εἶχε ὁ Σατανάς -ἴσως νά τό εἶχε τάξει- καί δέν μπόρεσε νά τό βγάλει Σατανά ἐπειδή ἦταν κορίτσι τό ἔβγαλε Σατανέλα.

Ἕνα παράξενο πρᾶγμα ὅμως. Ἐνῶ ἔφθασαν μέχρι καί τό σημεῖο νά βρεθοῦν ἄνθρωποι πού νά βγάλλουν στό παιδί τους τό ὄνομα τοῦ διαβόλου καί νά τό ὀνομάσουν Σατανέλα δέν ἔφτασε ποτέ κανένας νά βγάλει τό παιδί του Ἰούδας, παρ΄ ὅτι ἐκτός ἀπό τόν προδότη ὑπάρχουν καί δύο μεγάλοι ἀπόστολοι πού ἔχουν τό ὄνομα αὐτό καί εἶναι ἄξιοι κάθε τιμῆς καί κάθε σεβασμοῦ. Καί παράλληλα ὑπάρχει ἕνας ἀπό τούς πρώτους ἱεράρχες τῆς Ἱερουσαλήμ καί αὐτός Ἰούδας ἱερομάρτυς, ἔνδοξος καί ὑπέρλαμπρος.

Ξέρετε τί συνέβη;

Ὁ ἕνας, ὁ προδότης Ἰούδας, ἔθαψε καί τούς ἄλλους ἁγίους καί λησμονήθηκε ἡ τιμή τους. Ἀκόμα καί ὅταν ἔρχεται ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου ἀποστόλου Ἰούδα, αἰσθανόμαστε κάποιο σφύξιμο στήν καρδιά μας ὀνομάζοντας καί δοξολογώντας ἕναν πού φέρει τό ὄνομα Ἰούδας.

Τόσο πολύ τό πρόσωπο αὐτό ὁ προδότης ἔγινε ἀπεχθής καί μισητός στόν χριστιανικό λαό· ὅλων τῶν χωρῶν· ὅλων τῶν ἐθνικοτήτων. Καί στούς ζηλωτές καί στούς ἁπλούς καί τούς ἀδιάφορους.

Τό ἐρώτημα πού δημιουργεῖται εἶναι: Γιατί; Τί ἦταν ὁ Ἰούδας καί γιατί ἔπεσε; Καί γιατί ἔπεσε τόσο χαμηλά; Εἶναι ἄξιος αὐτῆς τῆς ἀπέχθειας; Αὐτῆς τῆς ἀποστροφῆς;

Εἴμαστε δεν Μεγάλη Ἑβδομάδα, δεν ἑορτάζομε τά Ἅγια δεν Ἄχραντα Πάθη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Δεν Ἅγια δεν Ἄχραντα Πάθη τοῦ Κυρίου ἕνα σημαντικό ρόλο ἔπαιξε ὁ Ἰούδας.

Δεν ἀκόμη ἐμεῖς εἴμαστε ὑποχρεωμένοι τά Ἅγια Πάθη τοῦ Κυρίου δεν δεν τά θυμώμαστε μόνο συναισθηματικά, δηλαδή πόσο πόνεσε, πόσο ὑπέφερε, πόσο βασανίσθηκε ἀπό τούς ἀνθρώπους τούς ἁμαρτωλούς δεν μᾶς, ἀλλά δεν βλέπωμε δεν πῶς φέρθηκαν δεν Χριστό διάφοροι ἄνθρωποι, ὥστε ἄλλων μέν δεν μιμούμεθα δεν καλή δεν εὐγνώμονα διάθεση δεν ἄλλων δεν ἀποφεύγωμε δεν κακία.

Γι᾿ αὐτό ἀκριβῶς σάν προπαρασκευή δεν δεν ἑορτασμό δεν δεν συμμετοχή δεν σ᾿ ὅλες τίς ἀκολουθίες τῆς Μ. Ἑβδομάδος καλό εἶναι δεν ποῦμε λίγα λόγια δεν δεν Ἰούδα. Γιατί δεν πρῶτο δεν δεν κύριο πού πρέπει δεν ἐπιδιώκωμε εἶναι δεν ἀποφεύγωμε κάθε κακό παράδειγμα.

Πόσα τροπάρια ἄλλωστε δεν παρακαλοῦν δεν Κύριο δεν μᾶς φυλλάσει ἀπό δεν γνώμη, ἀπό δεν διάθεση, ἀπό δεν κρίση τοῦ Ἰούδα.

Ὁ Ἰούδας ξεκίνησε ἀπόστολος. Μία ἡμέρα ὅπως δεν οἱ ἄλλοι ἄκουσε δεν Χριστό δεν τοῦ λέει: «Δεῦρο ὀπίσω μου δεν δεν σέ κάνω ἁλιέα ἀνθρώπων». Δεν ἐγκατέλειψε δεν αὐτός τά πάντα δεν ἔγινε ἀπόστολος. Πρᾶγμα πού μᾶς λέει, ὁ Ἰούδας δεν ἦταν ἕνα μηδενικό· δεν ἦταν κάποιος παλιάνθρωπος· δεν ἦταν κάποιος κακοήθης. Ἦταν ἄνθρωπος πού δεν ἐξέλεξε ὁ Χριστός δεν δεν ζῆλο, τά ἐγκατέλειψε ὅλα δεν δεν ἀκολούθησε. Δεν μετά εἶδε ὅλα τά θαύματα· ἄκουσε δεν διδασκαλία του. Δεν ἔστειλε ὁ Χριστός ὅπως δεν τούς ἄλλους δώδεκα δεν περιέλθουν τά χωριά δεν τίς κωμοπόλεις τῆς Γαλιλαίας δεν δεν κηρύξουν. Δεν ἐκήρυξαν δεν ἔκαναν θαύματα. Ἐγύρισαν δεν ἔλεγαν δεν Χριστό: «Κύριε, δεν τά δαιμόνια ὑποτάσεται ἡμῖν ἐν τῷ ὀνόματί σου». Ἕνας ἀπό ἐκείνους πού ἔβγαζαν δαιμόνια ἦταν δεν ὁ ἀπόστολος Ἰούδας. Δεν τί ὅπλο; Χρησιμοποιώντας δεν ὄνομα τοῦ Χριστοῦ. Λέγοντας, «εἰς δεν ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ».

Εἶχε δηλαδή ἀποκτήσει ὄχι ἁπλῶς γνώση ἀλλά δεν ἐμπειρία τῆς ἀποστολῆς δεν τῆς δυνάμεως τοῦ Χριστοῦ. Ἡ γνώση δεν ἡ ἐμπειρία πρέπει δεν κάνουν δεν ἄνθρωπο δεν ἀνεβαίνει καλπάζοντας δεν ἁλματωδῶς δεν κλίμακα τῶν ἀρετῶν. Δεν ὅμως, ὁ Ἰούδας ἀντί δεν ἀνεβαίνει ἄρχισε δεν πέφτει.

Λέγει δεν Εὐαγγέλιο κάποια στιγμή, ὅτι ὅταν ἡ ἁμαρτωλή γυναίκα ἔπλυνε τά πόδια τοῦ Χριστοῦ δεν δεν μῦρο δεν τά σκούπισε δεν τά μαλλιά δεν, ὁ Ἰούδας ἄρχισε δεν λέγει: «Γιατί δεν δεν πωληθῆ αὐτό δεν μῦρο δεν δεν μοιρατσεῖ δεν πτωχούς;» Δεν παρατηρεῖ: Δεν ἔλεγε ὄχι γιατί ἤθελε δεν πάρει τά χρήματα δεν τά μοιράσει δεν πτωχούς, ἀλλά ἐπειδή ἦταν κλέφτης δεν «τά βαλλόμενα εἰς δεν κορβανᾶν (δεν φιλόπτωχο ταμεῖο πού εἶχε ὁ Χριστός) ἐβάσταζε», τά κράταγε δεν δεν ἑαυτό του, τά σφετεριζόταν. Αὐτό συνέβαινε.

Τί σημαίνει «κλέφτης ἦν δεν τά βαλλόμενα ἐβάσταζε»; Κάποια στιγμή δεν πολέμησε ἕνας λογισμός, ὅτι μπορεῖ δεν κρατήσει δεν δεν χρησιμοποιήσει ἐν ἀγνοία τοῦ Χριστοῦ, δεν δικό του λογαριασμό, λίγα ἀπό τά χρήματα τοῦ φιλοπτώχου ταμείου τοῦ Χριστοῦ. Δεν δεν ἔκαμε. Δεν ἀπ᾿ ἐκεῖ δεν πέρα συνήθισε δεν κρατάει δεν συνεχῶς δεν αὐξάνει δεν χρηματικό ποσό. Τί γίνεται σ᾿ αὐτή δεν περίπτωση;

Λέγει ἕνας ἀπό τούς ἁγίους:

Ὅπως ἀκριβῶς ἡ βαρύτητα εἶναι ἕνας νόμος πού κάνει τά ἀντικείμενα ὅταν πέφτουν, πέφτοντας δεν πέφτουν συνεχῶς δεν μεγαλύτερη ὁρμή, ἔτσι ἀκριβῶς δεν ἡ ἁμαρτία κάνει δεν ἄνθρωπο πού πέφτει, δεν ἀρχή μέν δεν πέφτει πολύ μαλακά, χωρίς καλά-καλά δεν δεν καταλαβαίνει, τόσο μαλακά ὥστε δεν δικαιολογεῖ δεν ἑαυτό του, δεν δεν παρηγορεῖ ὅτι δεν ἔφταιγε, ὅτι δεν εἶναι τίποτα δεν σπουδαῖο δεν μετά ἀρχίζει δεν πέφτει κατακόρυφα.

Ὁ Ἰούδας ἔκλεβε δεν ταυτόχρονα ἄκουε δεν Χριστό δεν ὁμιλεῖ περί φιλοπτωχίας. Δεν Δεν ἔβλεπε δεν ζεῖ δεν ζωή τῆς ἐσχάτης πενίας. Διότι λέγει: δεν εἶχε «ποῦ δεν κεφαλήν κλῖναι». Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός δεν ἔλεγε δεν δώδεκα ἀποστόλους ἀνάμεσα δεν ὁποίους ἦταν δεν ὁ Ἰούδας, «οἱ ἀλώπεκες (οἱ ἀλεποῦδες ἔχουν φωληές) δεν τά πετεινά τοῦ οὐρανοῦ κατασκηνώσεις (κάπου πᾶνε δεν στέκουν) ὁ δεν Υἱός τοῦ ἀνθρώπου (δεν ἔχει) ποῦ δεν κεφαλήν κλῖναι».

Δεν ἔχοντας μπροστά του τέτοιο παράδειγμα δεν τέτοια διδασκαλία ὁ Ἰούδας συνέχιζε δεν κλέβει δεν δεν τά ἐλάμβανε καθόλου ὑπ᾿ ὄψιν του.

Τί δείχνει αὐτό;

Μία τραγική κατάσταση. Μία πνευματική ἀφασία. Ὁ ἄνθρωπος ἔχει φτάσει πιά σέ μία πώρωση.

- Ποῦ βρίσκεται καί ἔπαθε ὁ Ἰούδας πώρωση;

- Κοντά στόν Χριστό. Μαζί μέ τούς δώδεκα ἀποστόλους.

- Τί περιβάλλον ἦταν αὐτό;

- Τό καλύτερο πού μποροῦσε νά ὑπάρξει στόν κόσμο.

- Ἀπό ποῦ τό βλέπουμε ὅτι ὁ Ἰούδας ἔπαθε μία πώρωση;

- Λέγει τό ἅγιο Εὐαγγέλιο ὅτι, ὅταν ὁ Χριστός ἔκανε τό Μυστικό Δεῖπνο γιά μιά στιγμή ἐστράφη πρός τούς ἀγαπημένους του μαθητές καί τούς εἶπε: «Ἀμήν, ἀμήν λέγω ὑμῖν, εἷς ἐξ ὑμῶν παραδώση με».

Προσέξατε λέγει, μιλάω πολύ σοβαρά· μήν τό πάρετε γιά ἀστεῖα. Αὐτό σημαίνει τό «ἀμήν, ἀμήν λέγω ὑμῖν», ὁλοκάθαρα λόγια. «Εἷς ἐξ ὑμῶν παραδώση με». Καί προσθέτει: «Καί ὁ μέν Υἱός τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοται καθώς γέγραπται περί αὐτοῦ». Καί γιά μέν τόν ἑαυτό μου δέν ἔχω καμμία ἀπολύτως στενοχώρια. Γιατί; Πηγαίνω ἐκεῖ πού ἔχει καθορίσει τό θέλημα τοῦ ἐπουρανίου Πατρός. «Παραδίνομαι καθώς γέγραπται». «Πλήν οὐαί τῷ ἀνθρώπῳ δι᾿ οὗ ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοται». Ἀλλά ἀλλοίμονο σ᾿ ἐκεῖνον πού θά κάνει αὐτή τήν πράξη. Γιατί;

Γιά τόν ἁπλούστατο λόγο ὅτι ἐκεῖνος τήν ἁμαρτία δέν τήν ἔκανε γιατί ἔτσι ἤθελε ὁ Πατήρ ὁ ἐπουράνιος, δέν τήν ἔκανε ἀπό ὑπακοή στό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ἀπό ποδοπάτηση, καταφρόνηση καί τελεία ἀδιαφορία γιά τό θέλημα τοῦ Θεοῦ.

[…]

Διαβάστε την συνέχεια εδώ

        

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

 

"Μεγάλη Ἑβδομάδα: Το Ἅγιο Βῆμα τοῦ Τριωδίου" [Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνος]

Μιλώντας στα παιδιά μας για τα γεγονότα της Αγίας & Μεγάλης Εβδομάδας

Μια προσφορά του Ιδρύματος Νεότητας & Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Διαβάστε επίσης:

«Ίνα ίδωσιν τόν Λάζαρον», «Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ» ΑΡΙΘ. ΦΥΛ. 15 (3489) 12/4/2020

Εισαγωγικά στη Μεγάλη Εβδομάδα, του Καθηγητή Παντελή Πάσχου

Χαρμολύπη, ή το Χαροποιόν Πένθος, του Φώτη Κόντογλου

Hμεροδρόμιο Μεγάλης Eβδομάδος

Κυριακή των Βαϊων / Ιστορικό και ερμηνεία

Κυριακή των Βαΐων - "Ο Νικητής του θανάτου", του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (+)

Κυριακή των Βαϊων / Η Βαϊοφόρος - ερμηνεία της εικόνας

Iδού ο Nυμφίος έρχεται..., του π. Δημητρίου Kατούνη, θεολόγου-αγιογράφου

Πατρός Αλεξάνδρου Σμέμαν:

Μ. Δευτέρα, Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη: Το τέλος

Μεγάλη Παρασκευή: Ο Σταυρός

Αυτό είναι το ευλογημένο Σάββατο


Ακούσματα:

"Το θαύμα του Αγίου Φωτός" [e-Αρχονταρίκι 11/4/2021]

"Πέρασμα" από το Μαλάουι… μέχρι τον Γολγοθά

Πέρασμα.... όταν η οθόνη γίνεται τρόπος επικοινωνίας – Η 1η εκπομπή από μια σειρά εκπομπών που δημιούργησε η ανάγκη επικοινωνίας την περίοδο του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας και έμελλε να πάει μακρυά… Μια παραγωγή του Ιδρύματος Νεότητας και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, με επίκαιρα μηνύματα.

Τα “ραπίσματα” στην Εκκλησία, είναι ραπίσματα στον ίδιο το Χριστό [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, Μ. Παρασκευή 2017]

Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου [ομιλία Αρχιμ. Συνέσιου Βικτωράτου, 2016]

Χριστός επείγεται του παθείν [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, 2015]

Ερχόμενος ο Κύριος προς το πάθος [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, 2013]

Σαρκί υπνώσας ως θνητός [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]

Εβραίοι συνέκλεισαν [Δ. Θανασούλης & βυζαντινός χορός]

Το τροπάριο της Κασσιανής [υπό Γ. Χατζηχρόνογλου, 2015]

Ερχόμενος ο Κύριος προς το πάθος [Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής στον Ι. Ν. Φανερωμένης Χολαργού. Διευθύνει ο Αρχων Πρωτοψάλτης Γεώργιος Χατζηχρόνογλου, 2016]

Ερχόμενος ο Κύριος προς το πάθος [Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής στον Ι. Ν. Φανερωμένης Χολαργού, 2015]

"Ω Γλυκύ μου Έαρ", του Μιχάλη Κοκκίνη [Βυζαντινό ορατόριο στο Ναό μας, 2013]

Μ. Δευτέρα εσπέρας - Ι.Ν.Φανερωμένης Χολαργού (2000)

Μεγάλη Πέμπτη εσπέρας - Υμνολογία - Γ. Χατζηχρόνογλου (2013)

Μεγάλη Παρασκευή - Υμνολογία - Γ. Χατζηχρόνογλου (2013)


ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:

Κανών τοῦ Ἁγίου Λαζάρου – ποίημα Αγ. Ανδρέου Κρήτης [Ήχος α΄, Ωδές α, θ. Ψάλλει ο Αρχιμανδρίτης Αμφιλόχιος Πίκιας]

Σάββατο του Λαζάρου – Αρχιερατική θεία λειτουργία στο Όρος των Ελαιών (2016)

Ἑσπερινός τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων [στον Ι. Ν. της Αναστάσεως (Ιεροσόλυμα, 2016)]

Κυριακή των Βαΐων [Πατριαρχική θεία λειτουργία στον Ι. Ν. της Αναστάσεως (Ιεροσόλυμα, 2016)]

Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Δευτέρας) [Μετόχι Ιεράς Μονής Κύκκου, Αγιος Προκόπιος]


Και άλλα πολλά ενδιαφέροντα και ψυχωφελή, στα ειδικά Αφιερώματα στο Τριώδιο και στην Μεγάλη Τεσσαρακοστή και στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα

 

Κυριακή των Βαΐων 25 Απριλίου

Kyriaki Vaion

«Η εις Ιερουσαλήμ είσοδος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού»

 

Ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀπόστολος καὶ Εὐαγγελιστής
Ὁ Ἅγιος Ἀννιανὸς Ἐπίσκοπος Ἀλεξανδρείας
Ὁ Ἅγιος Μακεδόνιος Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

Μεγάλη Δευτέρα 26 Απριλίου

Megali Deftera

«Μνήμην ποιούμεθα Ιωσήφ του παγκάλου και της υπό του Κυρίου καταραθείσης και ξηρανθείσης συκής»

 

Ὁ Ἅγιος Βασιλέας ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ἀμασείας
Ἡ Ἁγία Γλαφυρή
Ἡ Ὁσία Ἰούστα
Ὁ Ἅγιος Λέων Ἐπίσκοπος Σάμου
Ὁ Ἅγιος Στέφανος Ἐπίσκοπος Πέρμ

Μεγάλη Τρίτη 27 Απριλίου

Megali Triti

«Η παραβολή του Κυρίου περί των δέκα παρθένων»

 

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Ἀδελφόθεος Ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ὁμολογητής
Ὁ Ἅγιος Στέφανος Ἐπίσκοπος Βλαντιμίρ

Μεγάλη Τετάρτη 28 Απριλίου

Megali Tetarti

«Μνεία της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός»

  

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες ἐν Κυζίκῳ
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἐπίσκοπος Τούρωφ

Ὁ Όσιος Μέμνων ο Θαυματουργός

Μεγάλη Πέμπτη 29 Απριλίου

Megali Pempti

«Τον ιερόν νιπτήρα εορτάζομεν, τον μυστικόν δείπνον, την υπερφυά προσευχήν και την προδοσίαν αυτήν»

  

Οἱ Ἅγιοι Ἰάσονας καὶ Σωσίπατρος οἱ Ἀπόστολοι
Ἡ Ἁγία Κέρκυρα ἡ Μάρτυς

Μεγάλη Παρασκευή 30 Απριλίου

Megali Paraskevi

«Τα άγια και φρικτά πάθη του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Έτι δε μνεία της του ευγνώμονος ληστού εν τω σταυρώ ομολογίας»

 

Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ἅγιος Δονάτος Ἐπίσκοπος Εὐροίας
Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως
Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίας Ἀργυρῆς τῆς Νεομάρτυρος

Μεγάλο Σάββατο 1 Μαΐου

Megalo Savato

«Η θεόσωμος ταφή και η εις άδου κάθοδος του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού»

 

Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας
Ἡ Ὁσία Ἰσιδώρα ἡ διὰ Χριστὸν Σαλή
Ἡ Ἁγία Ταμάρα ἡ βασίλισσα
Ὁ Ὅσιος Παφνούτιος ὁ Θαυματουργός
Ὁ Ὅσιος Γεράσιμος ἐκ Ρωσίας
Ὁ Ἅγιος Πανάρετος Ἐπίσκοπος Πάφου
Ὁ Ἅγιος Ἀκάκιος ὁ Ὁσιομάρτυρας
Ὁ Ὅσιος Νικηφόρος ἐκ Χίου
Ἡ Ἁγία Μαρία ἡ Νεομάρτυς

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε
εδώ