Τεύχος 476  22 Μαΐου 2020

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

 

TherapiaTiflou

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019 – ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ

Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (ιστ΄ 16-34)

[Θεραπεία δαιμονιζομένης υπό του Παύλου, φυλάκισίς του και απελευθέρωσις υπό αγγέλου]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (θ΄ 1-38)

[Θεραπεία εκ γεννετής τυφλού]
    

 

Τετάρτη 27 Μαΐου 2020 – ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (ιη΄ 22-28)

[Περιοδείες Παύλου]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (ιβ΄ 36-47)

[Ἕως τὸ φῶς ἔχετε, πιστεύετε εἰς τὸ φῶς, ἵνα υἱοὶ φωτὸς γένησθε]
    

  

Analipsis

Πέμπτη 28 Μαΐου 2020 – ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ

Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (α΄ 1-12)

[Η Ανάληψις του Κυρίου]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (κδ΄ 36-53)

[Εμφάνισις του Κυρίου μετά την Ανάσταση]
    

 

Καθημερινά η Θεία Λειτουργία

 
Ἀπό τήν Κυριακή 17 Μαΐου ἕως καί τή Δευτέρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (8 Ἰουνίου) ἡ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ θά τελεῖται στόν Ἱερό Ναό μας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ 7:00 – 9:00 π.μ.
Ἑσπερινός κάθε ἀπόγευμα στίς 6.30 μ.μ. (εκτός της Τρίτης 26/5, βλ. στη συνέχεια)

 

Κάθε Κυριακή δύο (2) Θείες Λειτουργίες


7:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό μας
7:30 π.μ. στό Ιερό Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν (Ἐλ. Βενιζέλου 59Α, Σήμαντρο)

 

    

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες κατά την εορτή της Αναλήψεως στον Ιερό Ναό μας

 

Τρίτη 26 Μαΐου

Με την αναστάσιμη λαμπάδα μου στην Φανερωμένη
Λαμπροφόρος Ἱερά Ἀγρυπνία διά τήν ἀπόδοση τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα
(ἕως 12:30 μετά τά μεσάνυκτα).

9:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα
9:45 μ.μ. Δεῦτε λάβετε φῶς…
10:00 μ.μ. Χριστός ανέστη!
[Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία ψάλλεται πανομοιοτύπως ὅπως τή νύχτα της Ἀναστάσεως]
Κατά τη διάρκεια της Ἱεράς Ἀγρυπνίας, θα τεθοῦν σε προσκύνηση τεμάχια Ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων, πού φυλάσσονται στό Ναό μας.
  
Τετάρτη 27 Μαΐου ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία τῆς ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα
6:30 μ.μ. Ἡ Θ΄ τοῦ Πάσχα, κατά τήν ὁποία ἀποδίδεται ἡ ἑορτή καί ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου.
  
Πέμπτη
28 Μαΐου ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός

     

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

«Κυριακή του Τυφλού: Προκατάληψη, ουδετερότητα ἢ γενναιότητα;»

Ι.Ν. Αγ. Κυριακής Αμφιθέας Π. Φαλήρου

           

«Σὺ τί λέγεις περὶ αὐτοῦ;»

Γιὰ τὸ ἐκπληκτικὸ γεγονὸς τῆς θεραπείας τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ μᾶς μίλησε τὸ εὐαγγέλιο τῆς τελευταίας (5ης) Κυριακῆς μετά το Πάσχα, τῆς ἐπονομαζόμενης (γιά τό λόγο αὐτό) Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ. Αὐτὸ ὅμως τὸ γεγονὸς δὲν τὸ ἀντιμετωπίζουν ὅλοι μὲ τὸν ἴδιο τρόπο.
Α) Ἐμπαθὴς προκατάληψη. Παρὰ τὴ μόρφωσή τους οἱ φαρισαῖοι εἶναι ἀνίκανοι νὰ δοῦν καὶ νὰ παραδεχθοῦν τὴν ἀλήθεια. Καμμιὰ ἀντικειμενικότητα. Ἡ ἐμπάθεια ἀχρηστεύει τὴν κριτική τους δύναμη. Στὴν ἀρχὴ προσπαθοῦν νὰ ἀρνηθοῦν τὸ θαῦμα. Ἐπειδὴ ὅμως αὐτὸ δὲν εἶναι δυνατό, γιὰ νὰ καταστρέψουν τουλάχιστον τὴν ἐντύπωση ποὺ δημιούργησε, ἐπιχειροῦν νὰ διαστρεβλώσουν τὰ πράγματα. Ἀμέσως «διαπιστώνουν» παράβαση. Μιὰ κίνηση ἀγάπης τοῦ Ἰησοῦ, τὴν χαρακτηρίζουν «ἐργασία», παράβαση τοῦ Νόμου. Κατόπιν, καλοῦν τοὺς γονεῖς τοῦ τυφλοῦ τοὺς ρωτοῦν καὶ τοὺς ξαναρωτοῦν γιὰ νὰ βροῦν πάτημα. Καθὼς ὅμως τὰ γεγονότα παραμένουν ἀτράνταχτα, φοροῦν τὸ προσωπεῖο τῆς εὐσεβείας, παίρνουν σοβαρὸ ὕφος καὶ συμβουλεύουν δῆθεν τὸν θεραπευθέντα: «Δόξασε τὸν Θεό. Ἐμεῖς γνωρίζουμε ὅτι ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς εἶναι ἁμαρτωλός».
Κι ὅταν βλέπουν ὅτι ὁ τυφλὸς δὲν ὑποκύπτει στὶς δόλιες συμβουλές τους, πετοῦν τὴ μάσκα τῆς εὐσεβείας καὶ τὸν χλευάζουν. «Ἐλοιδώρησαν αὐτὸν», καὶ ἀρχίζουν τὸ ὑβρεολόγιο καὶ τὴ βία: «Ἐσὺ γεννήθηκες ὁλόκληρος μέσ’ στὴν ἁμαρτία· καὶ σὺ μᾶς διδάσκεις; Καὶ τὸν ἔβγαλαν ἔξω». Διαστρέβλωση τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ καὶ τῶν γεγονότων, τρομοκρατία, χλευασμός, ὕβρεις, διωγμός, μανία. Οἱ διαδοχικὲς φάσεις μιᾶς τακτικῆς, ποὺ τὴν κινεῖ ἡ ἐχθρότητα καὶ ἡ προκατάληψη. Δυστυχῶς ἡ τακτικὴ συνεχίζεται. Ἀλλάζοντας προσωπεῖα καὶ τρόπους ἐπιθέσεως, ἡ ἐμπαθὴς προκατάληψη ἐξακολουθεῖ νὰ χτυπᾶ τὴν ἀλήθεια, νὰ πολεμᾶ τὸν Χριστὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους Του. Ἔτσι κάποιοι ζητοῦν νὰ παρερμηνεύσουν τὶς πιὸ ἁγνὲς προθέσεις, νὰ συκοφαντήσουν τὶς πιὸ εὐγενικὲς πράξεις. Ὁρισμένοι δὲν διστάζουν νὰ χαρακτηρίσουν τὸν ἁγνὸ ἡρωισμὸ «φιλοδοξία», τὴ σύνεση «δειλία», τὴν πνευματικὴ δραστηριότητα «πολυπραγμοσύνη», τὴν κατανόηση καὶ τὴν ἐπιείκια «ἀδυναμία». Ἄλλοι βλέποντας κάποιον νὰ συμμετέχει σὲ ἔργα ἀγάπης καὶ ἱεραποστολῆς παίρνουν ὕφος προστατευτικό, γιὰ νὰ συμβουλεύσουν: «Μὴ δίνεις προσοχὴ σ’ αὐτὰ τὰ πράγματα. Ἄκουσέ μας. Ξέρουμε ἐμεῖς. Ἐδῶ ὑπάρχουν συμφέροντα, σκοπιμότητες, ἐκμετάλλευση. «Ἡμεῖς οἴδαμεν» ὅτι ὅλα αὐτὰ εἶναι νοθευμένα καὶ ἀνωφελή».
Β) Ἐγωιστικὴ οὐδετερότητα. Μπροστὰ σ’ αὐτὴ τὴν ἐχθρότητα τῶν ἰσχυρῶν καὶ τὴν ἐπιμονή τους νὰ λένε τὸ ἄσπρο μαῦρο καὶ τὴ μέρα νύχτα, οἱ γονεῖς τοῦ τυφλοῦ δειλιάζουν. Δὲν ἔχουν ὄρεξη νὰ μπλέξουν μὲ τοὺς ἄρχοντες. Βλέποντας ὅτι βρίσκονται σὲ περιβάλλον ἐχθρικὸ προσπαθοῦν νὰ ξεφύγουν. Καὶ γιὰ νὰ παρακάμψουν τὴ δυσκολία, ἀρνοῦνται νὰ πάρουν θέση στὸ θέμα ποὺ ἔχει τεθεῖ σχετικὰ μὲ τὴν αὐθεντικότητα τοῦ θαύματος. Κατόπιν καταφεύγουν σὲ μιὰ ὑπεκφυγὴ γιὰ νὰ μετατοπίσουν τὴν εὐθύνη. «Ἐνήλικος εἶναι, ρωτῆστε τον». Οἱ γονεῖς τοῦ πρώην τυφλοῦ θέλουν τὴν ἡσυχία τους. Οὔτε κἂν ἀναλογίζονται ὅτι οἱ ἴδιοι εἶχαν φέρει στὸν κόσμο ἕνα δυστυχισμένο παιδί, ποὺ τώρα μόλις, μὲ τὴν ἐπέμβαση τοῦ Ἰησοῦ, πρωτογνώριζε τὴν ὀμορφιὰ τῆς ζωῆς. Καὶ ἀφήνουν τὸ παιδί τους μόνο του στὴ σύγκρουσή του μὲ τοὺς ἰσχυροὺς τῆς ἡμέρας.
Ἡ στάση αὐτὴ τῶν γονέων δὲν ἔπαψε ἔκτοτε νὰ βρίσκει μιμητές. Πολλοί, μόλις βρεθοῦν σὲ περιβάλλον δυσμενές, ζητοῦν νὰ ἐξασφαλίσουν τὴν οὐδετερότητα. «Ἐσὺ θὰ βγάλεις τώρα τὸ φίδι ἀπὸ τὴν τρύπα;», συμβουλεύουν τὸν ἑαυτό τους. Κι ὅταν τοὺς ζητῆται νὰ ποῦν μὲ εὐθύτητα τὴν ἄποψή τους, νὰ καταθέσουν τὴ μαρτυρία τους, κάνουν τὸ πᾶν γιὰ ν’ ἀποφύγουν. «Τί θέλεις νὰ μπλέξεις; Ἄλλωστε, τί θὰ βγεῖ;», παρηγοροῦν πάλι τὴ συνείδησή τους. Καὶ θυσιάζουν ἔτσι στὸ εἴδωλο τῆς δῆθεν οὐδετερότητας συγγενικὰ αἰσθήματα, φιλία, δικαιοσύνη, ἀξιοπρέπεια. Παραμένει ἀλήθεια, μιὰ ἀπὸ τὶς μεγαλύτερες τραγωδίες τῆς ζωῆς ὅτι ἀκόμη κι οἱ πιὸ στενοὶ συγγενεῖς καὶ φίλοι, φοβισμένοι ἀπὸ ἄμεσες ἢ ἔμμεσες ἀπειλὲς τῶν ἑκάστοτε κρατούντων, ἀρνοῦνται νὰ συμπαρασταθοῦν σ’ ὅσους ἄδικα ἐκβιάζονται ἢ καταπιέζονται.
Γ) Τὸ θάρρος τοῦ γενναίου. Σ’ ἕνα τέτοιο κλίμα, τὸ θάρρος τοῦ ἥρωα τῆς σημερινῆς περικοπῆς φανερώνεται ἀκόμη πιὸ ἐπιβλητικό. Ἔστω κι ἂν μένει μόνος, στέκει ὄρθιος μπροστὰ στὴν ἐμπάθεια τῶν φαρισαίων, ἀντιμετωπίζει τὴ μικρότητά τους, διαλύει τὰ ἐπιχειρήματά τους. Δὲν ὑποχωρεῖ, ἀλλὰ μὲ θάρρος τονίζει τὴν ἄποψή του. «Σὺ τί λέγεις περὶ αὐτοῦ», τὸν ρωτοῦν. «Ὁ δὲ εἶπεν· ὅτι προφήτης ἐστίν». Κι ἐνῶ τὸ κῦμα τῆς δυσμένειας ὑψώνεται, δὲν χάνει τὴν ψυχραιμία του: «Ἐὰν εἶναι ἁμαρτωλός, δὲν ξέρω. Ἕνα πρᾶγμα ξέρω. Ὅτι ἐνῶ ἤμουν τυφλός, τώρα βλέπω». Καὶ προχωρεῖ στὴν ἐπίθεση. Χωρὶς θυμοὺς καὶ φλυαρίες, ἀλλὰ μὲ εὔστοχες ἀπαντήσεις καὶ παρατηρήσεις: «Αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι τὸ ἐκπληκτικό, ὅτι ἐσεῖς δὲν ξέρετε ἀπὸ ποῦ εἶναι, κι ὅμως μοῦ ἄνοιξε τὰ μάτια... Ἐὰν ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς δὲν ἦταν ἀπ’ τὸν Θεό, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ κάνει τίποτε».
Ἡ θαρραλέα ἀντίστασή του στὸ πεῖσμα τῶν ἰσχυρῶν εἶναι ἕνας θαυμάσιος καθρέφτης, γιὰ νὰ ἐλέγξουμε σ’ αὐτὸν τὴν προσωπική μας στάση καὶ νὰ προχωρήσουμε σὲ μιὰ γενναία αὐτοκριτική. Ὅταν διαπιστώνουμε ἐμπαθῆ προκατάληψη στὸ περιβάλλον μας, ἔχουμε τὴν τόλμη νὰ ποῦμε τὴν ἀλήθεια, νὰ φανερώσουμε τὶς πεποιθήσεις μας; Διατηροῦμε τὴν ψυχραιμία μας καὶ εἴμαστε εὔστοχοι στὰ λόγια μας, ἀκριβεῖς, ἀποδεικτικοί; Ὅταν πρόκειται νὰ μιλήσουμε γιὰ τὸν Χριστό, διαθέτουμε προσωπικὴ πεῖρα; Ἐδῶ βρίσκεται τὸ κλειδί. Ἀπὸ τὴν πνευματικὴ ἐσωτερική μας βεβαιώτητα θὰ ἀντλεῖ δύναμη ἡ παρρησία μας.
Ἡ γενναία του στάση δὲν ἔμεινε ἁπλῶς μιὰ ἔκφραση εὐγνωμοσύνης γιὰ ὅσα εἶχε δεχθεῖ ἀπὸ τὸν Χριστό. Ἀλλὰ ἔγινε ἀφετηρία οὐσιαστικώτερης γνωριμίας τοῦ Κυρίου. Εἶναι ἀξιοπρόσεκτα τὰ σκαλοπάτια, τὰ ὁποῖα ἀνεβαίνει καθὼς ἐξελίσσεται ἡ σύγκρουσή του μὲ τοὺς φαρισαίους. Τὴν πρώτη φορὰ εἶπε: «Ἄνθρωπος λεγόμενος Ἰησοῦς...». Ἀργότερα τονίζει τὴ βεβαιότητά του «ὅτι προφήτης ἐστίν». Τέλος, τὸν βρίσκει πάλι ὁ Χριστός, γιὰ νὰ τοῦ κάνει τὸ ἀποκαλυπτικὸ ἐρώτητα, «Σὺ πιστεύεις εἰς τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ;». Καὶ ὁ πρώην τυφλὸς τότε κατορθώνει νὰ δεῖ ὄχι μόνο τὸ ἐπίγειο, ἀλλὰ καὶ τὸ πνευματικὸ φῶς: «Πιστεύω, Κύριε· καὶ προσεκύνησεν αὐτῷ». Ὅταν δείχνουμε εὐγνωμοσύνη στὶς δωρεές Του καὶ γενναιότητα, ὁ Κύριος θὰ μᾶς πλησιάζει καὶ πάλι, γιὰ νὰ μᾶς φανερώνει καλύτερα τὸ Πρόσωπό Του, γιὰ νὰ μᾶς ἀνεβάζει σὲ ἄλλα ἐπίπεδα γνώσεως καὶ ὑπάρξεως.

Βρείτε το άρθρο και εδώ  

     

Διαβάστε επίσης:

Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού, του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (†)
Η θεραπεία τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ

Μια πολυεπίπεδη ανάγνωση της θεραπείας του Τυφλού, του Κώστα Νούση, Θεολόγου-Φιλολόγου

Απόδοση της εορτής του Πάσχα: Η Ανάσταση συνεχίζεται!, του Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη

«Ανελήφθης εν δόξη Χριστέ ο Θεός ημών...», του Λάμπρου Κ. Σκόντζου, Θεολόγου – Καθηγητή
Ανάληψις και Πεντηκοστή

"Ακολουθήσαμε δρόμο πονεμένης σιωπής, έμπονης προσευχής και ακόμη πιο έμπονης λατρείας" [Κήρυγμα των ιερέων της Φανερωμένης Χολαργού, κατά την 1η «ανοικτή» Θεία Λειτουργία μετά την καραντίνα (Κυριακή Ε΄ μετά το Πάσχα, της Σαμαρείτιδος, 17/5/2020)]
 
      
Ακούσματα:
«Συ πιστεύεις εις τον Υιόν του Θεού;» - Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού και ο

Εις την θεραπεία του εκ γενετής τυφλού [ομιλία του Αρχιμ. π. Συμεών Βενετσιάνου, 2014]
Αναλήψεως του Κυρίου – Απολυτίκιο [ψάλλει ο Γεώργιος Ι. Κακουλίδης]
Αναλήψεως του Κυρίου – Ύμνοι (μέρος Α΄) [ψάλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]
Αναλήψεως του Κυρίου – Ύμνοι (μέρος Β΄) [ψάλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]
Αναλήψεως του Κυρίου – Ύμνοι (μέρος Γ΄) [ψάλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]
Αναλήψεως του Κυρίου – Ύμνοι (μέρος Δ΄) [ψάλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]

Ιωάννου Ρώσσου – Απολυτίκιο (27 Μαΐου) [ψάλλει ο Θεοδόσιος Στεργιόπουλος, πρωτοψάλτης του Ι. Ν. Αγ. Ιωάννου Ρώσσου, Προκόπι Ευβοίας]

 

Αφιέρωμα:
1453 Η άλωση της Πόλης (ντοκυμαντέρ του NGS)
Η άλωση της Πόλης στη «Μηχανή του χρόνου»
    
Λειτουργικά αναγνώσματα:
Ἀπόδοσις Πάσχα
Ἀκολουθία τῆς Ἀναλήψεως
Ἀνάληψις τοῦ Κυρίου

 

Αξίζει να δείτε:
Πέρασμα.... όταν η οθόνη γίνεται τρόπος επικοινωνίας επεισόδιο 7
Φλάβιος Βαλέριος Κωνσταντίνος: Μεγάλος και Άγιος;

  • Τι έχουν να πουν η Ιστορία και η Εκκλησία;

  • Ποιες οι προϋποθέσεις της αγιότητας;

  • Εκκλησία και πολιτεία: Από τον οραματισμό του Μεγάλου Κωνσταντίνου στη σύγχρονη ευρωπαϊκή και ελληνική πραγματικότητα.

Αυτά είναι μερικά από τα θέματα που αναπτύχθηκαν την Τετάρτη 20 Μαΐου, παραμονή της εορτής των Αγίων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης, στη διαδικτυακή εκπομπή, με τον τίτλο «Πέρασμα… όταν η οθόνη γίνεται τόπος συνάντησης», που ετοιμάζει και παρουσιάζει το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Στο 7ο επεισόδιο φιλοξενούνται κατά σειρά εμφάνισης:
ο κ. Σωτήρης Κόλλιας, Θεολόγος - Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας.
ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης κ. Ιερώνυμος
ο π. Μιλτιάδης Ζέρβας, Διευθυντής έκδοσης του περιοδικού «Πειραϊκή Εκκλησία»
Η εκπομπή κλείνει με μια σύντομη αλλά ουσιαστική αναφορά στον ξεριζωμό του Ποντιακού Ελληνισμού, με αφορμή την ημέρα μνήμης της γενοκτονίας (19η Μαΐου).

 

και άλλα πολλά, σημαντικά και ψυχωφελή, στο Αφιέρωμά μας στο Πάσχα: «Από την Κυριακή του Θωμά μέχρι την Πεντηκοστή».

    

        

        

 

Κυριακή 24 Μαΐου

Ὁ Ὅσιος Συμεὼν ὁ ἐν τῷ Θαυμαστῷ ὄρει
Ὁ Ἅγιος Μελέτιος ὁ στρατηλάτης καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Μάρτυρες
Ὁ Ὅσιος Κυριακὸς ἐξ Εὐρύχου Κύπρου
Ὁ Ἅγιος Νικήτας ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Στυλίτης

 

            
Δευτέρα 25 Μαΐου

Μνήμη 3ης εὑρέσεως τιμίας κεφαλῆς τοῦ προφήτου Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου
Ὁ Ἅγιος Κελεστίνος ὁ Μάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Ζηνόβιος Ἐπίσκοπος Φλωρεντίας
Ὁ Ἅγιος Ἰννοκέντιος Ἐπίσκοπος Χερσῶνος

                                   

         

Τρίτη 26 Μαΐου

Οἱ Ἅγιοι Ἀλφαῖος καὶ Κάρπος οἱ Ἀπόστολοι ἐκ τῶν Ἑβδομήκοντα
Ὁ Ἅγιος Αὐγουστίνος Ἀρχιεπίσκοπος Καντουαρίας
Ὁ Ἅγιος Συνέσιος
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Νεομάρτυρας ἐκ Βουλγαρίας
Εὕρεσις Τιμίων Λειψάνων Ὁσίου Μακαρίου
Ὁ Ἅγιος Ἀλέξανδρος ὁ Νεομάρτυρας ὁ Δερβίσης

                              

     

Τετάρτη 27 Μαΐου

ApodosisPasha

ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσος
Ὁ Ἅγιος Ἑλλάδιος ὁ Ἱερομάρτυρας
Ὁ Ὅσιος Θεράπων ἡγούμενος τῆς Λευκῆς Λίμνης
Ὁ Ὅσιος Βεδέας ὁ Ὁμολογητής

                           

    

Πέμπτη 28 Μαΐου

Analipsis

Η ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

Μνήμη Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου
Ὁ Ἅγιος Εὐτύχιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Μελιτινῆς
Ἡ Ἁγία Ἑλικωνίς ἡ Μάρτυς
Ὁ Ἅγιος Ἀλέξανδρος Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης
Ὁ Ἅγιος Γερμανὸς Ἐπίσκοπος Παρισίων
Ὁ Ἅγιος Νικήτας ὁ Ὁμολογητής Ἀρχιεπίσκοπος Χαλκηδόνας

  

     

Παρασκευή 29 Μαΐου

Ἡ Ἁγία Θεοδοσία ἡ Παρθενομάρτυς
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος ἐκ Καισαρείας
Ὁ Ἅγιος Εὐθύμιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ζήλων
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Νεομάρτυρας ὁ Νάννος
Ἡ Ἁγία Θεοδοσία ἡ Ὁσιομάρτυς ἡ Κωνσταντινουπολίτισσα

AlosisPoleos1453

Μνήμη Αλώσεως Κωνσταντινουπόλεως από τους Τούρκους, την Τρίτη 29 Μαΐου 1453 (29 Μαΐου)

                             

       

Σάββατο 30 Μαΐου

Ὁ Ὅσιος Ἰσαάκιος ὁ Ὁμολογητής
Ἡ Ὁσία Ἐμμελεία (μητέρα του Μ. Βασιλείου)

                                            

               

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ