Τεύχος 423  19 Απριλίου 2019

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

 

Κυριακή 21 Απριλίου 2019 – ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
Ο Ἀπόστολος
Προς Φιλιππησίους Επιστολή Παύλου (δ΄ 4-9)

[Ὁ Κύριος ἐγγύς. Μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν.]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (ιβ΄ 1-18)

[Η πορεία προς Ιεροσόλυμα «Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου»]

 

  

   

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες τῆς ἑβδομάδος στον Ι. Ναό μας

    
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ (21 Απριλίου)
7:00 π.μ. Ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία
9:00 π.μ. – 1:00 μ.μ. Ἐθελοντική αἱμοδοσία - Προσκλητήριο Ἀγάπης! Στήν αἴθουσα τοῦ Φιλανθρωπικοῦ & Πολιτιστικοῦ Συλλόγου« Τό Σήμαντρο» (Ἐλ. Βενιζέλου 59Α)
ΔΕΝ θά τελεσθεῖ Β΄ Θεία Λειτουργία στό Ἱ. Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν
7:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Δευτέρας)

  
ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ (22 Απριλίου)
7:00 π.μ. Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων
7:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τρίτης)

  
ΜΕΓΑΛΗ  ΤΡΙΤΗ (23 Απριλίου)
7:00 π.μ. Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων
7:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τετάρτης)


ΜΕΓΑΛΗ  ΤΕΤΑΡΤΗ (24 Απριλίου)
7:00 π.μ. Ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων
5:30 μ.μ. Τό Ἱερό Μυστήριο τοῦ Εὐχελαίου
7:30 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος (Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Πέμπτης)

      
ΜΕΓΑΛΗ  ΠΕΜΠΤΗ (25 Απριλίου)
5:00 π.μ. Ἡ Α΄ Θεία Λειτουργία
8:00 π.μ. Ὁ Ἑσπερινός καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)
7:00 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τῶν Ἀχράντων Παθῶν τοῦ Κυρίου
(Ὁ Ὂρθρος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Παρασκευῆς)

    
ΜΕΓΑΛΗ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (26 Απριλίου)
8:00 π.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τῶν Μεγάλων καί Βασιλικῶν Ὡρῶν
10:00 π.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί ἡ Ἀποκαθήλωσις
7:00 μ.μ. Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου (Ὁ Ὂρθρος τοῦ Ἁγίου καί Μεγάλου Σαββάτου)
9:15 μ.μ. Ἡ ἒξοδος τοῦ Ἱεροῦ Ἐπιταφίου καί ἀκολούθως ἡ συνάντηση τῶν Ἐπιταφίων τοῦ Χολαργοῦ στήν πλατεία τοῦ Δημαρχείου

     
ΜΕΓΑΛΟ  ΣΑΒΒΑΤΟ (27 Απριλίου)
5:00 π.μ. Ἡ Α΄ Θεία Λειτουργία
8:00 π.μ. Ὁ Ἑσπερινός καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μ. Βασιλείου)
11:00 μ.μ. Ἡ παννυχίς καί τό Μεσονυκτικόν τῆς Ἀναστάσεως
12:00 μεσάνυκτα ἱερά τελετή τῆς Ἀναστάσεως καί ἐν συνεχείᾳ ἡ ἀναστάσιμη Θεία Λειτουργία

       
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (28 Απριλίου)
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἀγάπης

  

Ἄς προσπαθήσουμε κι εφέτος νά κάνουμε μία μικρή θυσία καί νά παραμείνουμε ἕως τέλους στήν ἀναστάσιμη Θεία Λειτουργία, τήν ὡραιότερη καί λαμπρότερη Θεία Λειτουργία ὅλου τοῦ ἔτους! Ὁ Ἀναστημένος Χριστός περιμένει ὅλους μας.

   

    

Εθελοντική αιμοδοσία στην ενορία Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
την Κυριακή των Βαΐων (21 Απριλίου 2019)

Αγαπητοί μας,
Διανύουμε την εκκλησιαστική περίοδο που λέγεται «Μεγάλη Τεσσαρακοστή», κατά την οποία πορευόμαστε αγωνιζόμενοι περισσότερο από άλλες φορές, με σκοπό να φθάσουμε στην λαμπροφόρα ημέρα της Αναστάσεως στην «Εορτή των εορτών και στην Πανήγυρη των πανηγύρεων».
Το δικό τους αγώνα όμως δίνουν καθημερινά και πολλοί συνάνθρωποί μας, αυτόν για την αποκατάσταση της κλονισμένης τους υγείας . Στη δοκιμασία τους αυτή, στη μικρή η μεγάλη περιπέτεια της υγείας τους, παίρνουν δύναμη από την δική μας αγάπη, από τη δική μας επίσκεψη.
Ανήμερα λοιπόν, Κυριακή των Βαΐων, οι υπεύθυνοι της Αιμοδοσίας του Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού, σας προσκαλούμε να δηλώσετε και πάλι με την παρουσία σας στην αιμοδοσία της ενορίας μας, την έμπρακτη αγάπη σας στους ασθενείς και πάσχοντες.
ΑιμοδοσίαΕλάτε να δώσουμε μαζί, λίγο από το αίμα που ρέει στις φλέβες μας, ως προσφορά αγάπης στον συνάνθρωπό μας. Έτσι θα αξιωθούμε, όλοι μαζί, να φθάσουμε την Αγία Ανάσταση του Χριστού, ψάλλοντας για άλλη μια φορά το : «Χριστός Ανέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας και τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν ζωήν χαρισάμενος», αφού θα έχουμε αληθινά χαρίσει με την πράξη μας αυτή ζωή, όπως ο Χριστός μας σε όλους τους ανθρώπους.
Την Κυριακή των Βαΐων την 21 Απριλίου 2019 στην αίθουσα του «Σημάντρου», Ελ Βενιζέλου 59Α από 09.00π.μ έως 13.00μ.μ. σας περιμένουμε για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε μια υπόθεση ζωής που αφορά όλους μας

 Καλή Ανάσταση!

 

Επισήμανση:
Την ημέρα της Αιμοδοσίας θα χρειαστεί να θυμόμαστε το Α.Μ.Κ.Α. μας και, βέβαια, από την προηγούμενη ημέρα, δεν θα πρέπει να έχουμε πάρει φάρμακα, ούτε να έχουμε καταναλώσει αλκοόλ.

    

 

Προσκυνηματική εκδρομή σε Μονές των Μετεώρων
με φροντίδα του Ι. Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού

                

Δευτέρα 13 και Τρίτη 14 Μαΐου
Δηλώσεις Συμμετοχής: π. Συνέσιος, τηλ. 694 77 86 181

                  

meteora

                
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Δευτέρα 13 Μαΐου
06:00 Αναχώρηση
07:00-07:30 Στάση για καφέ στο Σχηματάρι (olympus plaza)
09:30-10:30 Ιερά Μονή Ξυνιάδος
                                 

moni Xyniados

Moni Xyniados Panagia Eleousa

                       

12:00-13:30 Ιερά Μονή Βαρλαάμ
                         

Moni Varlaam

dixty varlaam

                       

13:30-15:00 Ιερά Μονή Μεγάλου Μετεώρου
                             

MEGALO METEORO

Great Meteoron

                 
Φαγητό στο Καστράκι και τακτοποίηση στο “Famissi Hotel” (***) στην Καλαμπάκα  http://www.famissihotel.com Απόγευμα ελεύθερο
                           

Kastraki

Famissi hotel

                     
Τρίτη 14 Μαΐου

08:00 Πρωινό στο ξενοδοχείο
09:00 Αναχώρηση
09:30-10:30 Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου
                               

moni agiou Stefanou

moni agiou Stefanou2

                          
10:30-12:00
Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά ή Ρουσάνου

                          

moni agiou Nikolaou Anapaysa

meteora rousanou monastery

                           

Μεσημεριανή στάση στα Τρίκαλα για περίπατο και φαγητό

                           

Trikala kentro

Trikala istoriko emporiko kentro Medium

                           

Επιστροφή στην Αθήνα με ενδιάμεση στάση σε προορισμό που θα αποφασιστεί κατά τη διάρκεια της εκδρομής.

                

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

«Ιούδας και λογισμοί»

του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (+)

           

Συνηθίζουμε, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, σέ κάθε παιδί, πού γενιέται, ὅταν τό βαπτίζομε νά τοῦ βάζουμε ἕνα ὄνομα. Καί ἡ διδασκαλία καί ἡ συμβουλή τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι, τό ὄνομα αὐτό νά εἶναι ὄνομα ἑνός ἁγίου, γιά νά ἔχει προστάτη καί νά ἔχει ὑπόδειγμα. Νά ἐνθυμεῖται τίς ἀρετές καί τά κατορθώματά του γιά νά ἐξάπτεται ὁ ζῆλος σέ μίμηση.
Αὐτή ἡ συμβουλή τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας δέν γίνεται πάντοτε σεβαστή καί πολλοί προτιμοῦν κάτι ὀνόματα παράξενα ἀπό τά ἀρχαῖα ἑλληνικά μέχρι καί ξένα, ἐντελῶς ἀσυνήθιστα. Ἀλλά μερικές φορές βλέπει κανείς μία τάση ἡ ὁποία δημιουργεῖ σέ ἐκείνους πού τήν ἀκοῦν μία παράξενη ἐντύπωση.
Π.χ. ἕνας ἤθελε σώνει καί καλά νά βαπτίσει τό παιδί του Γρυπάρη ἐπειδή ἐθαύμαζε τόν μεγάλο ποιητή· τό μικρό ὄνομα Γρυπάρη. Καί ἕνας ἄλλος ἤθελε σώνει καί καλά νά βαπτίσει τό παιδί του Λένιν. Καί κάποιος στήν Ἰταλία εἶχε γραφεῖ αὐτό πρίν ἀπό μερικά χρόνια στίς ἐφημερίδες ἐβάπτισε μία κοπέλλα του καί τήν ὀνόμασε Σατανέλα. Τοῦ ἄρεσε φαίνεται ἰδιαίτερα κάθε τι πού εἶχε ἀντίθεση μέ τό Χριστό. Καί ἐπειδή τήν μεγαλύτερη ἀντίθεση τήν εἶχε ὁ Σατανάς -ἴσως νά τό εἶχε τάξει- καί δέν μπόρεσε νά τό βγάλει Σατανά ἐπειδή ἦταν κορίτσι τό ἔβγαλε Σατανέλα.
Ἕνα παράξενο πρᾶγμα ὅμως. Ἐνῶ ἔφθασαν μέχρι καί τό σημεῖο νά βρεθοῦν ἄνθρωποι πού νά βγάλλουν στό παιδί τους τό ὄνομα τοῦ διαβόλου καί νά τό ὀνομάσουν Σατανέλα δέν ἔφτασε ποτέ κανένας νά βγάλει τό παιδί του Ἰούδας, παρ΄ ὅτι ἐκτός ἀπό τόν προδότη ὑπάρχουν καί δύο μεγάλοι ἀπόστολοι πού ἔχουν τό ὄνομα αὐτό καί εἶναι ἄξιοι κάθε τιμῆς καί κάθε σεβασμοῦ. Καί παράλληλα ὑπάρχει ἕνας ἀπό τούς πρώτους ἱεράρχες τῆς Ἱερουσαλήμ καί αὐτός Ἰούδας ἱερομάρτυς, ἔνδοξος καί ὑπέρλαμπρος.
Ξέρετε τί συνέβη;
Ὁ ἕνας, ὁ προδότης Ἰούδας, ἔθαψε καί τούς ἄλλους ἁγίους καί λησμονήθηκε ἡ τιμή τους. Ἀκόμα καί ὅταν ἔρχεται ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου ἀποστόλου Ἰούδα, αἰσθανόμαστε κάποιο σφύξιμο στήν καρδιά μας ὀνομάζοντας καί δοξολογώντας ἕναν πού φέρει τό ὄνομα Ἰούδας.
Τόσο πολύ τό πρόσωπο αὐτό ὁ προδότης ἔγινε ἀπεχθής καί μισητός στόν χριστιανικό λαό· ὅλων τῶν χωρῶν· ὅλων τῶν ἐθνικοτήτων. Καί στούς ζηλωτές καί στούς ἁπλούς καί τούς ἀδιάφορους.
Τό ἐρώτημα πού δημιουργεῖται εἶναι: Γιατί;

  • Τί ἦταν ὁ Ἰούδας καί γιατί ἔπεσε;

  • Καί γιατί ἔπεσε τόσο χαμηλά;

  • Εἶναι ἄξιος αὐτῆς τῆς ἀπέχθειας; αὐτῆς τῆς ἀποστροφῆς;

Εἴμαστε στήν Μεγάλη Ἑβδομάδα, καί ἑορτάζομε τά Ἅγια καί Ἄχραντα Πάθη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Στά Ἅγια καί Ἄχραντα Πάθη τοῦ Κυρίου ἕνα σημαντικό ρόλο ἔπαιξε ὁ Ἰούδας.
Καί ἀκόμη ἐμεῖς εἴμαστε ὑποχρεωμένοι τά Ἅγια Πάθη τοῦ Κυρίου νά μήν τά θυμώμαστε μόνο συναισθηματικά, δηλαδή πόσο πόνεσε, πόσο ὑπέφερε, πόσο βασανίσθηκε ἀπό τούς ἀνθρώπους τούς ἁμαρτωλούς γιά μᾶς, ἀλλά νά βλέπωμε καί πῶς φέρθηκαν στό Χριστό διάφοροι ἄνθρωποι, ὥστε ἄλλων μέν νά μιμούμεθα τήν καλή καί εὐγνώμονα διάθεση καί ἄλλων νά ἀποφεύγωμε τήν κακία.
Γι᾿ αὐτό ἀκριβῶς σάν προπαρασκευή γιά τόν ἑορτασμό καί τήν συμμετοχή μας σ᾿ ὅλες τίς ἀκολουθίες τῆς Μ. Ἑβδομάδος καλό εἶναι νά ποῦμε λίγα λόγια γιά τόν Ἰούδα. Γιατί τό πρῶτο καί τό κύριο πού πρέπει νά ἐπιδιώκωμε εἶναι νά ἀποφεύγωμε κάθε κακό παράδειγμα.
Πόσα τροπάρια ἄλλωστε δέν παρακαλοῦν τόν Κύριο νά μᾶς φυλλάσει ἀπό τή γνώμη, ἀπό τήν διάθεση, ἀπό τήν κρίση τοῦ Ἰούδα.
Ὁ Ἰούδας ξεκίνησε ἀπόστολος. Μία ἡμέρα ὅπως καί οἱ ἄλλοι ἄκουσε τόν Χριστό νά τοῦ λέει: «Δεῦρο ὀπίσω μου καί θά σέ κάνω ἁλιέα ἀνθρώπων». Καί ἐγκατέλειψε καί αὐτός τά πάντα καί ἔγινε ἀπόστολος. Πρᾶγμα πού μᾶς λέει, ὁ Ἰούδας δέν ἦταν ἕνα μηδενικό· δέν ἦταν κάποιος παλιάνθρωπος· δέν ἦταν κάποιος κακοήθης. Ἦταν ἄνθρωπος πού τόν ἐξέλεξε ὁ Χριστός καί μέ ζῆλο, τά ἐγκατέλειψε ὅλα καί τόν ἀκολούθησε. Καί μετά εἶδε ὅλα τά θαύματα· ἄκουσε τήν διδασκαλία του. Τόν ἔστειλε ὁ Χριστός ὅπως καί τούς ἄλλους δώδεκα νά περιέλθουν τά χωριά καί τίς κωμοπόλεις τῆς Γαλιλαίας καί νά κηρύξουν. Καί ἐκήρυξαν καί ἔκαναν θαύματα. Ἐγύρισαν καί ἔλεγαν στόν Χριστό: «Κύριε, καί τά δαιμόνια ὑποτάσεται ἡμῖν ἐν τῷ ὀνόματί σου». Ἕνας ἀπό ἐκείνους πού ἔβγαζαν δαιμόνια ἦταν καί ὁ ἀπόστολος Ἰούδας. Μέ τί ὅπλο; Χρησιμοποιώντας τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ. Λέγοντας, «εἰς τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ».
Εἶχε δηλαδή ἀποκτήσει ὄχι ἁπλῶς γνώση ἀλλά καί ἐμπειρία τῆς ἀποστολῆς καί τῆς δυνάμεως τοῦ Χριστοῦ. Ἡ γνώση καί ἡ ἐμπειρία πρέπει νά κάνουν τόν ἄνθρωπο νά ἀνεβαίνει καλπάζοντας καί ἁλματωδῶς τήν κλίμακα τῶν ἀρετῶν. Καί ὅμως, ὁ Ἰούδας ἀντί νά ἀνεβαίνει ἄρχισε νά πέφτει.
Λέγει τό Εὐαγγέλιο κάποια στιγμή, ὅτι ὅταν ἡ ἁμαρτωλή γυναίκα ἔπλυνε τά πόδια τοῦ Χριστοῦ μέ τό μῦρο καί τά σκούπισε μέ τά μαλλιά της, ὁ Ἰούδας ἄρχισε νά λέγει: «Γιατί νά μήν πωληθῆ αὐτό τό μῦρο καί νά μοιρατσεῖ στούς πτωχούς;» Καί παρατηρεῖ: Τό ἔλεγε ὄχι γιατί ἤθελε νά πάρει τά χρήματα νά τά μοιράσει στούς πτωχούς, ἀλλά ἐπειδή ἦταν κλέφτης καί «τά βαλλόμενα εἰς τόν κορβανᾶν (στό φιλόπτωχο ταμεῖο πού εἶχε ὁ Χριστός) ἐβάσταζε», τά κράταγε γιά τόν ἑαυτό του, τά σφετεριζόταν. Αὐτό συνέβαινε.
Τί σημαίνει «κλέφτης ἦν καί τά βαλλόμενα ἐβάσταζε»; Κάποια στιγμή τόν πολέμησε ἕνας λογισμός, ὅτι μπορεῖ νά κρατήσει καί νά χρησιμοποιήσει ἐν ἀγνοία τοῦ Χριστοῦ, γιά δικό του λογαριασμό, λίγα ἀπό τά χρήματα τοῦ φιλοπτώχου ταμείου τοῦ Χριστοῦ. Καί τό ἔκαμε. Καί ἀπ᾿ ἐκεῖ καί πέρα συνήθισε νά κρατάει καί συνεχῶς νά αὐξάνει τό χρηματικό ποσό. Τί γίνεται σ᾿ αὐτή τήν περίπτωση;
Λέγει ἕνας ἀπό τούς ἁγίους:
—Ὅπως ἀκριβῶς ἡ βαρύτητα εἶναι ἕνας νόμος πού κάνει τά ἀντικείμενα ὅταν πέφτουν, πέφτοντας νά πέφτουν συνεχῶς μέ μεγαλύτερη ὁρμή, ἔτσι ἀκριβῶς καί ἡ ἁμαρτία κάνει τόν ἄνθρωπο πού πέφτει, στήν ἀρχή μέν νά πέφτει πολύ μαλακά, χωρίς καλά-καλά νά τό καταλαβαίνει, τόσο μαλακά ὥστε νά δικαιολογεῖ τόν ἑαυτό του, νά τόν παρηγορεῖ ὅτι δέν ἔφταιγε, ὅτι δέν εἶναι τίποτα τό σπουδαῖο καί μετά ἀρχίζει καί πέφτει κατακόρυφα.
Ὁ Ἰούδας ἔκλεβε καί ταυτόχρονα ἄκουε τόν Χριστό νά ὁμιλεῖ περί φιλοπτωχίας. Καί Τόν ἔβλεπε νά ζεῖ τήν ζωή τῆς ἐσχάτης πενίας. Διότι λέγει: δέν εἶχε «ποῦ τήν κεφαλήν κλῖναι». Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός τό ἔλεγε στούς δώδεκα ἀποστόλους ἀνάμεσα στούς ὁποίους ἦταν καί ὁ Ἰούδας, «οἱ ἀλώπεκες (οἱ ἀλεποῦδες ἔχουν φωληές) καί τά πετεινά τοῦ οὐρανοῦ κατασκηνώσεις (κάπου πᾶνε καί στέκουν) ὁ δέ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου (δέν ἔχει) ποῦ τήν κεφαλήν κλῖναι».
Καί ἔχοντας μπροστά του τέτοιο παράδειγμα καί τέτοια διδασκαλία ὁ Ἰούδας συνέχιζε νά κλέβει καί δέν τά ἐλάμβανε καθόλου ὑπ᾿ ὄψιν του.
Τί δείχνει αὐτό;
Μία τραγική κατάσταση. Μία πνευματική ἀφασία. Ὁ ἄνθρωπος ἔχει φτάσει πιά σέ μία πώρωση.
Ποῦ βρίσκεται καί ἔπαθε ὁ Ἰούδας πώρωση;
Κοντά στόν Χριστό. Μαζί μέ τούς δώδεκα ἀποστόλους.
Τί περιβάλλον ἦταν αὐτό;
Τό καλύτερο πού μποροῦσε νά ὑπάρξει στόν κόσμο.
Ἀπό ποῦ τό βλέπουμε ὅτι ὁ Ἰούδας ἔπαθε μία πώρωση;
Λέγει τό ἅγιο Εὐαγγέλιο ὅτι, ὅταν ὁ Χριστός ἔκανε τό Μυστικό Δεῖπνο γιά μιά στιγμή ἐστράφη πρός τούς ἀγαπημένους του μαθητές καί τούς εἶπε: «Ἀμήν, ἀμήν λέγω ὑμῖν, εἷς ἐξ ὑμῶν παραδώση με».
Προσέξατε λέγει, μιλάω πολύ σοβαρά· μήν τό πάρετε γιά ἀστεῖα. Αὐτό σημαίνει τό «ἀμήν, ἀμήν λέγω ὑμῖν», ὁλοκάθαρα λόγια. «Εἷς ἐξ ὑμῶν παραδώση με». Καί προσθέτει: «Καί ὁ μέν Υἱός τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοται καθώς γέγραπται περί αὐτοῦ». Καί γιά μέν τόν ἑαυτό μου δέν ἔχω καμμία ἀπολύτως στενοχώρια. Γιατί; Πηγαίνω ἐκεῖ πού ἔχει καθορίσει τό θέλημα τοῦ ἐπουρανίου Πατρός. «Παραδίνομαι καθώς γέγραπται». «Πλήν οὐαί τῷ ἀνθρώπῳ δι᾿ οὗ ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοται». Ἀλλά ἀλλοίμονο σ᾿ ἐκεῖνον πού θά κάνει αὐτή τήν πράξη. Γιατί;
Γιά τόν ἁπλούστατο λόγο ὅτι ἐκεῖνος τήν ἁμαρτία δέν τήν ἔκανε γιατί ἔτσι ἤθελε ὁ Πατήρ ὁ ἐπουράνιος, δέν τήν ἔκανε ἀπό ὑπακοή στό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ἀπό ποδοπάτηση, καταφρόνηση καί τελεία ἀδιαφορία γιά τό θέλημα τοῦ Θεοῦ.
[…]    

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου εδώ

       

Διαβάστε επίσης:

    

Εισαγωγικά στη Μεγάλη Εβδομάδα, του Καθηγητή Παντελή Πάσχου

Hμεροδρόμιο Μεγάλης Eβδομάδος
Κυριακή των Βαΐων / Ιστορικό και ερμηνεία
Κυριακή των Βαΐων - "Ο Νικητής του θανάτου", του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (+)
Κυριακή των Βαΐων / Η Βαϊοφόρος - ερμηνεία της εικόνας
Iδού ο Nυμφίος έρχεται..., του π. Δημητρίου Kατούνη, θεολόγου - αγιογράφου
Πατρός Αλεξάνδρου Σμέμαν:
Μ. Δευτέρα, Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη: Το τέλος
Μεγάλη Παρασκευή: Ο Σταυρός
Αυτό είναι το ευλογημένο Σάββατο

      

Ακούσματα:

Ερχόμενος ο Κύριος προς το πάθος [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, 2013]
Χριστός επείγεται του παθείν [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, 2015]
Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου [ομιλία Αρχιμ. Συνέσιου Βικτωράτου, 2016]
Σαρκί υπνώσας ως θνητός [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Εβραίοι συνέκλεισαν [Δ. Θανασούλης & βυζαντινός χορός]
Το τροπάριο της Κασσιανής [υπό Γ. Χατζηχρόνογλου, 2015]
Ερχόμενος ο Κύριος προς το πάθος [Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής στον Ι. Ν. Φανερωμένης Χολαργού, 2015]
Ερχόμενος ο Κύριος προς το πάθος [Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής στον Ι. Ν. Φανερωμένης Χολαργού. Διευθύνει ο Άρχων Πρωτοψάλτης Γεώργιος Χατζηχρόνογλου, 2016]
"Ω Γλυκύ μου Έαρ", του Μιχάλη Κοκκίνη [Βυζαντινό ορατόριο στο Ναό μας, 2013]

     

Λειτουργικά αναγνώσματα:
Σάββατον Λαζάρου
Κυριακὴ Βαΐων

   

Και άλλα πολλά ενδιαφέροντα και ψυχωφελή, στα ειδικά Αφιερώματά μας στην Αγία & Μεγάλη Εβδομάδα και στο Άγιο Πάσχα και στο Αφιέρωμα στο Τριώδιο και στην Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

        

    

 

        

 

Κυριακή των Βαΐων 21 Απριλίου

Kyriaki Vaion

«Η εις Ιερουσαλήμ είσοδος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού»

                    

Ἡ Ἁγία Ἀλεξάνδρα ἡ βασίλισσα καὶ οἱ θεράποντες αὐτῆς Ἀπολλώ, Ἰσαάκιος καὶ Κοδράτος οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ἅγιοι Ἰανουάριος, Πρόκλος, Σῶσσος, Φαῦστος, Δησιδέριος, Ἀκούτιος καὶ Εὐτύχιος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Μαξιμιανὸς Ἐπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ὅσιος Ἀναστάσιος ὁ Ὁμολογητής ὁ Σιναΐτης

   

        
Μεγάλη Δευτέρα 22 Απριλίου

Megali Deftera

«Μνήμην ποιούμεθα Ιωσήφ του παγκάλου και της υπό του Κυρίου καταραθείσης και ξηρανθείσης συκής»

    

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Συκεώτης
Ὁ Ἅγιος Ναθαναὴλ ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ἅγιος Πλάτων ὁ Ἱερομάρτυρας

 

         

Μεγάλη Τρίτη 23 Απριλίου

Megali Triti

«Η παραβολή του Κυρίου περί των δέκα παρθένων»

         

Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Τροπαιοφόρος

Ἡ Ἁγία Πολυχρονία ἡ Μάρτυς
(μητέρα τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου)
[Ο εορτασμός μεταφέρεται στην Δευτέρα της Διακαινησίμου Εβδομάδος]
Ὁ Ἅγιος Γλυκέριος ὁ Μάρτυρας ὁ γεωργός
Οἱ Ἅγιοι Δονάτος καὶ Θερινὸς οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ ἐκ Ρωσίας
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Νεομάρτυρας ὁ Κύπριος
Ὁ Ἅγιος Λάζαρος ὁ Νεομάρτυρας

           

     

Μεγάλη Τετάρτη 24 Απριλίου

Megali Tetarti

«Μνεία της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός»

   

Ἡ Ὁσία Ἐλισάβετ ἡ Θαυματουργός
Οἱ Ἅγιοι Ἀχιλλέας, Φήλικας καὶ Φορτουνάτος οἱ Ἱερομάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Σάββας ὁ Στρατηλάτης
Οἱ Ἅγιοι Πασικράτης καὶ Βαλεντίων οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ἅγιοι Δάναβος, Δημήτριος, Εὐσέβιος, Λεόντιος, Λογγίνος, Νεστάβος, Νέων καὶ Χριστόφορος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Μελίτων Ἀρχιεπίσκοπος Καντουαρίας
Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν κτήτορας τῆς φερωνύμου μονῆς τοῦ Ἁγίου Ὄρους
Ὁ Ἅγιος Δούκας ὁ Νεομάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Νικόλαος ὁ Νεομάρτυρας

 
    

    

Μεγάλη Πέμπτη 25 Απριλίου

Megali Pempti

«Τον ιερόν νιπτήρα εορτάζομεν, τον μυστικόν δείπνον, την υπερφυά προσευχήν και την προδοσίαν αυτήν»

                

Ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀπόστολος καὶ Εὐαγγελιστής
Ὁ Ἅγιος Ἀννιανὸς Ἐπίσκοπος Ἀλεξανδρείας
Ὁ Ἅγιος Μακεδόνιος Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

      

     

Μεγάλη Παρασκευή 26 Απριλίου

Megali Paraskevi

«Τα άγια και φρικτά πάθη του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Έτι δε μνεία της του ευγνώμονος ληστού εν τω σταυρώ ομολογίας»

                 

Ὁ Ἅγιος Βασιλέας ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ἀμασείας
Ἡ Ἁγία Γλαφυρή
Ἡ Ὁσία Ἰούστα
Ὁ Ἅγιος Λέων Ἐπίσκοπος Σάμου
Ὁ Ἅγιος Στέφανος Ἐπίσκοπος Πέρμ

     

       

Μεγάλο Σάββατο 27 Απριλίου

Megalo Savato

«Η θεόσωμος ταφή και η εις άδου κάθοδος του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού»

    

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Ἀδελφόθεος Ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ὁμολογητής
Ὁ Ἅγιος Στέφανος Ἐπίσκοπος Βλαντιμίρ

      

               

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ