Εάν επιθυμείτε να
λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ,
είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά
σας πρόσωπα, κάνετε
Εγγραφή στο
Newsletter μέσα απ’ το
δικτυακό μας τόπο. |
|

Κυριακή 20
Νοεμβρίου 2016 – Θ΄ ΛΟΥΚΑ
Ο Ἀπόστολος
Προς Γαλάτας Επιστολή Παύλου (στ΄ 11 – 18)
[Ἐμοὶ δὲ μὴ
γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ
Χριστοῦ, δι' οὗ ἐμοὶ κόσμος ἐσταύρωται κἀγὼ τῷ κόσμῳ.]
Το
Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (ιβ΄ 16 – 21)
[Παραβολή
άφρονος πλουσίου]

ΙΕΡΑ
ΑΓΡΥΠΝΙΑ
Εορτή των
Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου
Ιερά Αγρυπνία πραγματοποιείται στο Ναό μας την
Κυριακή 20 Νοεμβρίου (προς Δευτέρα 21
Νοεμβρίου) από 8.30 μ.μ. έως περίπου 12.30 μετά
τα μεσάνυκτα. Στη διάρκεια της Ιεράς Αγρυπνίας θα τεθοῦν σε
προσκύνηση, Τίμια Λείψανα των Αγίων που φυλάσσονται στο Ναό
μας)

Δευτέρα 21
Νοεμβρίου 2016 – ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Ο Ἀπόστολος
Προς Εβραίους Επιστολή Παύλου (θ΄ 1 – 7)
"Θεομητορικό"
Το
Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (ι΄ 38 – 42, ια΄ 27 – 28)
"Θεομητορικό"
[Μάρθα Μάρθα, μεριμνάς και τυρβάζη περί πολλά]

Παρασκευή
25 Νοεμβρίου 2016 – ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ – ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΤΗΣ
ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
Ο Ἀπόστολος
Προς Γαλάτας Επιστολή Παύλου (γ΄ 23 – δ΄ 5)
[Πάντες
ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ / ὅσοι γὰρ εἰς Χριστὸν
ἐβαπτίσθητε, Χριστὸν ἐνεδύσασθε]
Το
Ευαγγέλιο
Κατά Μάρκον (ε΄ 24 – 34)
[Η
θεραπεία της αιμορροούσης]

Σάββατο 26
Νοεμβρίου 2016 – ΟΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ του ΠΑΦΛΑΓΟΝΟΣ
Ο Ἀπόστολος
Προς Κορινθίους Β΄ Επιστολή Παύλου (η΄ 1 – 5)
[Εν
ταῖς ἐκκλησίαις τῆς Μακεδονίας, ἐν πολλῇ δοκιμῇ θλίψεως,
ἡ περισσεία τῆς χαρᾶς αὐτῶν καὶ ἡ κατὰ βάθος πτωχεία
αὐτῶν ἐπερίσσευσεν εἰς τὸν πλοῦτον τῆς ἁπλότητος αὐτῶν.]
Το
Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (ι΄ 16 – 21)
[Ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει, καὶ ὁ ἀθετῶν ὑμᾶς ἐμὲ ἀθετεῖ·
ὁ δὲ ἐμὲ ἀθετῶν ἀθετεῖ τὸν ἀποστείλαντά με. ]

ΤΟ
ΣΑΡΑΝΤΑΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ
Στις
15 Νοεμβρίου άρχισε η Σαρακοστή των Χριστουγέννων. Σε
μια περίοδο πνευματικής προετοιμασίας και προσμονής, όπως οι
σαράντα ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, ουσιαστικό ρόλο
διαδραματίζει η προσευχή των πιστών και η συμμετοχή μας στη
λατρεία της Εκκλησίας. Τις ημέρες αυτές έχουμε πλήθος εορτών
και μνήμες Αγίων, που μας φέρνουν πιο κοντά στη χάρη του
Θεού, με τον Εσπερινό και τη Θεία Λειτουργία, που τελούμε.
Παράλληλα, αποτελεί πλέον συνήθεια, σε πολλούς Ναούς τις
ημέρες αυτές, η τέλεση της Θείας Λειτουργίας καθημερινά, ως
μία ακόμη ευκαιρία για να μείνει ανύστακτη η διάθεσή μας για
κοινωνία και ένωση με τον Θεό.
Τελούμε λοιπόν το λεγόμενο «Σαρανταλείτουργο», μια
αληθινά μοναδική ευκαιρία μέσα στο χρόνο, που παρασύρει κάθε
πιστό σε πνευματική ανανέωση, εγρήγορση, αγιότητα.
Το «Σαρανταλείτουργο» τελείται κι εφέτος στον Ιερό Ναό
μας και είναι ωφέλιμο να συμμετέχουμε σε αυτό και να
προετοιμαζόμεθα για να προσέλθουμε στη Θεία Κοινωνία.


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
«Λόγος εις τα Εισόδια της Θεοτόκου»
του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
Εάν
το δένδρο αναγνωρίζεται από τον καρπό, και το καλό δένδρο
παράγει επίσης καλό καρπό, η μητέρα της αυτοαγαθότητος, η
γεννήτρια της αιώνιας καλλονής, πως δεν θα υπερείχε
ασύγκριτα κατά την καλοκαγαθία από κάθε αγαθό εγκόσμιο και
υπερκόσμιο; Διότι η δύναμη που καλλιέργησε τα πάντα, ο
προαιώνιος και υπερούσιος Λόγος, από ανέκφραστη φιλανθρωπία
και ευσπλαχνία γιά χάρη μας θέλησε να περιβληθεί τη δική μας
εικόνα, για να ανακαλέσει τη φύση πού σύρθηκε στον άδη και
να την ανακαινίσει, γιατί είχε παλαιωθεί και να την
αναβιβάσει προς το υπερουράνιο ύψος της βασιλείας και
θεότητός του. Και βρίσκει αυτήν την αειπάρθενη η οποία
υμνείται από μας σήμερα που γιορτάζουμε την παράδοξη είσοδό
της στα άγια των αγίων και την εκλέγει ανάμεσα από όλους ανά
τους αιώνες εκλεκτούς και θαυμαστούς και περιβόητους για την
ευσέβεια και σύνεση και σε λόγια και σε έργα. Ήταν αδύνατο η
υψίστη και υπεράνω του νου καθαρότης, ο σαρκωθείς Λόγος, να
ενωθεί με μολυσμένη φύση, γιατί ένα μόνο πράγμα είναι
αδύνατο στον Θεό, το να έλθει σε ένωση με ακάθαρτο, πριν
αυτό καθαρισθεί. Γι' αυτό και χρειαζόταν κατ' ανάγκη μια
τελείως αμόλυντη και καθαρότατη παρθένο για κυοφορία και
γέννηση εκείνου που είναι και εραστής της και δοτήρας της
καθαρότητας, η οποία και προορίσθηκε και φανερώθηκε και τό
σχετικό με αυτήν μυστήριο τελέσθηκε, με πολλά παράδοξα
γεγονότα. Πρώτα η γέννησή της από το ζεύγος που ζητούσε με
άσκηση και προσευχή τη λήξη της ατεκνίας τους και έλαβαν την
υπόσχεση και συνέλαβαν τη τωρινή Θεομήτωρα. Και επειδή οι
πολυάρετοι γονείς της πέτυχαν το ζητούμενο, έσπευσαν να
εκπληρώσουν την προς τον Θεό υπόσχεσή τους και μετά τον
απογαλακτισμό την οδηγούν στο ιερό του Θεού και στον ιεράρχη
που ευρίσκετο εκεί, αλλά και αυτή μόνη της με ελεύθερη γνώμη
προσήλθε στον Θεό και διέμενε στα άγια των αγίων. Τρεφόταν
δε από πάνω με άγγελο με απόρρητη τροφή που δυνάμωνε
καλύτερα τη φύση της και τελειοποιούσε τον εαυτό της κατά το
σώμα, ώστε το κατάλληλο καιρό να ανοιχθούν οι ουράνιες μονές
και να δοθούν για αιώνια κατοίκηση σε όσους πιστεύουν στη
παράδοξη γέννα της. Έχοντας πλέον από τη μητρική ακόμη
κοιλιά τέτοια θεία χαρίσματα και φυσικά δώρα, δεν δέχθηκε
ούτε καμιά άλλη επίκτητη φύση (διότι έτσι νομίζω ότι πρέπει
να ονομάζουμε τα από τους δασκάλους αποκτήματα) να εισφέρει
μέσα της φοιτώντας σε δασκάλους. Αντίθετα, αφού παρέδωσε
στον Θεό τον ηγεμονικό νου ως υπήκοο σε όλα, εγκατέλειψε δε
τελείως τα διδάγματα των ανθρώπων και έτσι δέχθηκε άφθονη
την από τα άνω σοφία, στο σημείο της ηλικίας που οι γονείς
τοποθετούν τα παιδιά χωρίς τη θέλησή τους ως νήπια κάτω από
τη καθοδήγηση νηπιαγωγού και τα παραδίδουν σε
γραμματοδιδασκάλους, αυτή παρακάθεται μαζί με τον Θεό σε
άγια άδυτα σαν θεσπέσια ανάκτορα, ως βασιλικός έμψυχος
θρόνος ανώτερος από κάθε έδρα, στολισμένος ολόκληρος με
αρετές που πρέπουν σε τέτοιο βασιλέα που κάθεται σε αυτόν.

Μόλις τριών
ετών που μόλις είχε αποκοπεί από το θήλασμα και τη δίαιτα
της αγκαλιάς, δείκνυε το πρέπον σε όσους γνωρίζουν να
κρίνουν αλάθευτα. Όταν έφθασε κοντά στα πρόθυρα του ιερού,
ενώ νεάνιδες ευγενείς ντυμένες επάξια προς το γένος τους την
περιστοίχιζαν κρατώντας λαμπάδες και έτσι με επισημότατη
πομπή την προέπεμπαν με ευταξία προς το εσωτερικό, σε αυτό
το σημείο φάνηκε ότι αισθανόταν καλύτερα από όλους όσα
συμβαίνουν και πρόκειται να της συμβούν. Σεμνή τότε και
χαρούμενη και θαυμαστή με το κατάλληλο παράστημα και ήθος
και φρόνημα προχωρούσε και έρχεται σε συνάντηση με τον
αρχιερέα. Και αμέσως εγκατέλειψε όλους γονείς, τροφούς,
συνομήλικες και αποχωρίσθηκε από τους συναγμένους, μόνη
εντελώς, χαρούμενη προχωρεί στον αρχιερέα ο οποίος την
εισήγαγε στα άγια των αγίων και έπεισε όλους τους τότε
ζώντας να δέχονται το γεγονός αυτό, με τη σύμπραξη και τη
συναπόφαση του Θεού. Διότι επρόκειτο να γίνει σκεύος
εκλογής, όχι όπως η κιβωτός γεμάτο σκιές και τύπους, αλλά
γεμάτο αλήθεια, για να βαστάσει κυοφορώντας εκείνον τον
ίδιο, του οποίου το όνομα είναι θαυμαστό. Τι σπουδαίο θαύμα;
Ας δούμε λοιπόν, πως τίθεται τέλος στους τύπους, πως πάνω σε
εκείνη ακριβώς τη σκιαγραφία τελετουργείται η μορφή της
αλήθειας. Εισήλθε στα πρόσκαιρα άγια των αγίων η παντοτινή
αγία των αγίων. Εισήλθε η αχειροποίητη σκηνή του Λόγου, η
λογική και έμψυχη κιβωτός του άρτου της ζωής που αληθινά
αποστάλθηκε σε εμάς από τους ουρανούς. Εισήλθε η βίβλος της
ζωής, που δεν δέχθηκε τύπους λόγου, αλλά τον ίδιο το Λόγο
του Πατρός απορρήτως.
[…]
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου
εδώ
Διαβάστε
επίσης:
Άφρων, ταύτῃ τῇ νυκτὶ, τὴν ψυχήν σου ἀπαιτοῦσιν ἀπὸ σοῦ· ἃ
δὲ ἡτοίμασας τίνι ἔσται;
ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (Λουκά ΙΒ΄ 16-21) – Επί της παραβολής του
άφρονος πλουσίου
ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ - Ο άφρων πλούσιος, Μητροπ. Νικοπόλεως
Μελετίου (+) 1995
Η παραβολή του άφρονος πλουσίου (Λουκ. 12,13—21), Αρχιμ.
Ἰωήλ Γιαννακόπουλου
Αγώνας κατά των παθών, του Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρου,
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Δρ. Πωγ. & Κονίτσης
Πώς να εξουδετερώσουμε το "εγώ", π. Τρύφων, Ηγούμενος
της Ι. Μονής του Ελεήμονος Σωτήρος, Νήσος Βασόν, Σηάτλ, ΗΠΑ
Ἐμοί δέ μή γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου
ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, δι᾿ οὕ ἐμοί κόσμος ἐσταύρωται κἀγώ τῷ
κόσμῳ. (Γαλ. στ΄14)
Τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου
Τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου, του Μητροπ. Αντινόης
Παντελεήμονος
Η
Αγία Αικατερίνα, Μεγαλομάρτυς και Νύμφη
Χριστού!
Σκέψεις επί των παραβολών, του Αρχιμ. Ιωήλ Γιαννακόπουλου
(+)
Στοιχεία της πνευματικής ζωής (Ι.Μ. Πρεβέζης)
Ακούσματα:
Κυριακή Θ' Λουκά - Παραβολή του άφρονος πλουσίου [ομιλία π.
Αθανασίου Μυτιληναίου +, 1983]
Εισοδίων της Θεοτόκου -
Απολυτίκιο (21 Νοεμβρίου) [Ψάλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος
Καβαρνός]
Αικατερίνας Μεγαλομάρτυρος -
Απολυτίκιο (25 Νοεμβρίου) [Ψάλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος
Καβαρνός]
Στυλιανού Οσίου του Παφλαγόνος -
Απολυτίκιο (26 Νοεμβρίου) [Ψάλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος
Καβαρνός]
Τα Εισόδια της Θεοτόκου, [π. Ανδρέας Κονάνος, Ηχογράφημένη
εκπομπή «Αθέατα περάσματα» του ραδιοφώνου της Πειραϊκής
Εκκλησίας]
Λειτουργικά αναγνώσματα:
Κυριακὴ ΚΒ´ (Θ´ Λουκᾶ)
Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου



Κυριακή 20 Νοεμβρίου
Προεόρτια Εἰσοδίων Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Ὁ Ὅσιος Γρηγόριος ὁ Δεκαπολίτης
Ὁ Ἅγιος Πρόκλος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Οἱ Ἅγιοι Εὐστάθιος, Θεσπέσιος καὶ Ἀνατόλιος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Σωζόμενος

Δευτέρα
21 Νοεμβρίου
Τὰ Εἰσόδια τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου

Τρίτη 22 Νοεμβρίου
Ὁ Ἅγιος Φιλήμων ὁ Ἀπόστολος καὶ οἱ σὺν αὒτῷ Ἄρχιππος,
Ὀνήσιμος καὶ Ἀπφία
Οἱ Ἅγιοι Κικιλία, Βαλεριανὸς καὶ Τιβούρτιος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Προκόπιος ὁ Παλαιστίνιος
Ὁ Ἅγιος Μένιγνος ὁ κναφέας

Τετάρτη
23 Νοεμβρίου
Ὁ Ἅγιος Ἀμφιλόχιος Ἐπίσκοπος Ἰκονίου
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Ἀκραγαντίνων
Ὁ Ὅσιος Σισίνιος ὁ Ὁμολογητής

Πέμπτη
24 Νοεμβρίου
Ὁ Ἅγιος Κλήμης ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ρώμης
Ὁ Ἅγιος Πέτρος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἀρχιεπίσκοπος Ἀλεξανδρείας
Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μάρτυρας

Παρασκευή
25 Νοεμβρίου
Ἡ Ἁγία Αἰκατερίνη ἡ Μεγαλομάρτυς
και οι δι’ αυτής πιστεύσαντες και μαρτυρήσαντες
Ἅγιοι 150 Ρήτορες
Ἁγία Βασίλισσα
Ὁ Ἅγιος Μερκούριος ὁ Μεγαλομάρτυρας

Σάββατο
26 Νοεμβρίου
Ὁ Ὅσιος Στυλιανὸς ὁ Παφλαγόνας
Ὁ Ὅσιος Ἀλύπιος ὁ Κιονίτης
Ὁ Ὅσιος Νίκων ὁ «Μετανοεῖτε»
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Νεομάρτυρας ἐκ Χίου

Επιμέλεια- Διανομή:
Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design :
ΑΔΑΜ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε
πατήστε
εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά,
παρακαλούμε πατήστε
εδώ |