Τεύχος 233  17 Μαΐου 2015

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

  

Κυριακή 17 Μαΐου 2015 – ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ
Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (ιστ΄ 16-34)

[Θεραπεία δαιμονιζομένης υπό του Παύλου, φυλάκισίς του και απελευθέρωσις υπό αγγέλου.]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (θ΄ 1-38)

[Θεραπεία εκ γεννετής τυφλού.]

 

  

Ἀναστάσιμη Ἱερά Ἀγρυπνία θά τελεσθεί στόν Ἱερό Ναό μας τήν Τρίτη 19 Μαΐου (πρός Τετάρτη 20) ἀπό 9:00 μ.μ. ἕως 1:00 μετά τά μεσάνυκτα, κατά τη διάρκεια της οποίας:
Θά τεθοῦν εἰς προσκύνησιν τεμάχια ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων, πού φυλάσσονται στό Ναό μας.
Θά ἀναπέμψουμε εἰδκή Δέηση πρός ἐνίσχυση τῶν μαθητῶν πού διαγωνίζονται στίς σχολικές ἐξετάσεις.

 

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015 – ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (ιη΄ 22-28)
[Περιοδίες Παύλου]

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (ιβ΄ 36-47)
[Ἕως τὸ φῶς ἔχετε, πιστεύετε εἰς τὸ φῶς, ἵνα υἱοὶ φωτὸς γένησθε.]
    

 

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΤΩΝ ΙΣΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (α΄ 1-12)
[Η Ανάληψις του Κυρίου.]

 
Πράξεις Αποστόλων (κστ΄ 1, 12-20)
[Ἀπολογία Παύλου ἐνώπιον Ἀγρίππα τοῦ βασιλέως.]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (κδ΄ 36-53)

[Εμφάνισις του Κυρίου μετά την Ανάσταση.]
     
   

   

ΟΙ ΙΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ

 
ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΪΟΥ
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος, ἡ Θ. Λειτουργία καί Ιερά Παράκλησις για την ενίσχυση των μαθητών και μαθητριών, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις.
6:30 μ.μ. Ἑσπερινός

                                  

ΤΡΙΤΗ 19 ΜΑΪΟΥ
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα
9:00 μ.μ. Ἱερά Ἀγρυπνία γιά τήν ἀπόδοση τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα (ἕως 1:00 μετά τά μεσάνυκτα)

                
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΜΑΪΟΥ
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος, ἡ Θ. Λειτουργία τῆς ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα καί Ιερά Παράκλησις για την ενίσχυση των μαθητών και μαθητριών, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις.
6:30 μ.μ. Ἡ Θ΄ τοῦ Πάσχα, κατά τήν ὁποία ἀποδίδεται ἡ ἑορτή, καί ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου καί τῶν Ἁγίων ἐνδόξων ἰσαποστόλων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης

            
ΠΕΜΠΤΗ 21 ΜΑΪΟΥ
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θ. Λειτουργία τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου καί τῶν Ἁγίων ἐνδόξων ἰσαποστόλων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός

           
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΜΑΪΟΥ
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος, ἡ Θ. Λειτουργία καί Ιερά Παράκλησις για την ενίσχυση των μαθητών και μαθητριών, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις.
6:30 μ.μ. Ἑσπερινός

Βραδινή Θεία Λειτουργία για την ενίσχυση των μαθητών και μαθητριών, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις, πραγματοποιείται απόψε, Παρασκευή 15 Μαΐου, ώρες 9:30 μ.μ. – 11:30 μ.μ., στο ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Ραφαήλ.

  

Μ Η Ν Υ Μ Α
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡ. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 
Αγαπητά μου παιδιά,
Μια ξεχωριστή –και φυσικά κάπως δύσκολη– περίοδος στη σχολική ζωή σας είναι τώρα μπροστά σας: οι εξετάσεις! Επειδή έχω δώσει πολλές φορές εξετάσεις στη ζωή μου, μπορώ να σας διαβεβαιώσω με κάθε ειλικρίνεια ότι το αποτέλεσμά τους είναι μονάχα ένας σταθμός, ο οποίος είναι σημαντικός αλλά όχι και καθοριστικός.

Η διαδικασία αυτή θα είναι μια πολύ χρήσιμη εμπειρία για το μέλλον σας, απαιτεί λίγη περισσότερη μελέτη με πρόγραμμα και μέθοδο, ψυχραιμία, προσήλωση στο στόχο σας, ετοιμότητα και καλή προετοιμασία, ψυχική και πνευματική εγρήγορση, ειρήνευση καρδιάς, που μπορεί με τρόπο μοναδικό να σας χαρίσει η προσευχή στον Ιησού Χριστό. Το σημαντικό είναι να κρατήσετε γερά στην καρδιά σας τις αξίες και τα οράματα, τη δίψα για νόημα ζωής, για ένα μέλλον με νόημα με περιεχόμενο, για έναν κόσμο με κατανόηση, ανθρωπιά και αλληλεγγύη.
Προσεύχομαι για όλους σας παιδιά μου, και ιδιαιτέρως για τα παιδιά που διαγωνίζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, να έχετε πάντοτε τη δύναμη και το φωτισμό του Θεού, να ολοκληρώσετε με επιτυχία την προσπάθειά σας και να αποδώσουν καρπούς οι κόποι σας. Παρακαλώ και πάλι φέτος τους γονείς σας να σάς στηρίζουν στις επιλογές σας χωρίς πίεση, και τους καλούς εκπαιδευτικούς μας να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για να ανταπεξέλθουν με συνέπεια στο καθήκον τους. Ο Χριστός μας, ο αληθινός Φίλος και Συνοδοιπόρος στο ταξίδι κάθε νέου ανθρώπου, να σας χαρίζει ευλογία και προκοπή.

 
Με πατρικές ευχές και αγάπη
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
+ Ο ΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Β΄

 

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

«Ανελήφθης εν δόξη Χριστέ ο Θεός ημών...»

του Λάμπρου Κ. Σκόντζου, Θεολόγου - Καθηγητή

            

Η εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού αποτελεί έναν χαρμόσυνο εορτολογικό σταθμό μέσα στην όντως ευφρόσυνη αναστάσιμη περίοδο της Εκκλησίας μας. Με αισθήματα αγαλλιάσεως οι ορθόδοξοι πιστοί κατακλύζουμε την ιερή αυτή ημέρα τους ναούς για να αναπέμψουμε ευχαριστήριες ωδές στο Σωτήρα και Λυτρωτή μας Κύριο και να υμνήσουμε την αγία Ανάληψή Του στους ουρανούς, εκεί από όπου καταδέχθηκε να κατέβει, προκειμένου να επιτελέσει το σωτήριο έργο του ανθρωπίνου γένους (Ιωάν. 3,13. Φιλιπ. 2,6-11). Υμνούμε την επάνοδό Του στο θείο θρόνο της άφατης μεγαλοσύνης Του, στα δεξιά του Θεού Πατέρα, προς τον Οποίο θα είναι εσαεί ο μεγάλος και αιώνιος μεσίτης μας (Α΄ Τιμ. 2,5).
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ. 1,3). Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα απιστίας για Εκείνον. Έπρεπε να αποβάλλουν κάθε ίχνος λαθεμένης μικροεθνικιστικής ιουδαϊκής αντίληψης για το Μεσσία. Να συνειδητοποιήσουν πλήρως τον πανανθρώπινο χαρακτήρα του απολυτρωτικού έργου του Σωτήρα και να ξεχάσουν κάθε σκέψη για «ανάσταση του βασιλικού θρόνου του Δαβίδ» και την κυριαρχία του κόσμου. Οι θαυμαστές μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του και οι προχωρημένες πια και πνευματικού χαρακτήρα νουθεσίες αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα για τη διαμόρφωση νέας αντιλήψεως για το θείο πρόσωπο του Λυτρωτή Χριστού και το σωτήριο ιεραποστολικό έργο που είχαν ταχθεί από Εκείνον να επιτελέσουν στο εξής. «Διήνοιξεν αυτών τον νουν, αναφέρει ο ευαγγελιστής Λουκάς, του συνιέναι τας γραφάς και είπεν αυτοίς ότι ούτω γέγραπται και ούτως έδει παθείν τον Χριστόν και αναστήναι εκ νεκρών τη τρίτη ημέρα, και κηρυχθήναι επί το ονόματι αυτού μετάνοιαν και άφεσιν αμαρτιών εις πάντα τα έθνη, αρξάμενον από Ιερουσαλήμ. Υμείς δε εστε μάρτυρες τούτων. Και ιδού εγώ αποστέλλω την επαγγελίαν του πατρός μου εφ΄ υμάς» (Λουκ.24,45-49). Η πιο ελπιδοφόρα αναγγελία Του προς αυτούς ήταν η διαβεβαίωση πως «ιδού εγώ μεθ' υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ. 28,20) και «καθίσατε εν τη πόλει Ιερουσαλήμ έως ου ενδύσησθε δύναμιν εξ΄ύψους» (Λουκ.24,49), προαναγγέλλοντας την επιδημία του Παναγίου Πνεύματος προς αυτούς και την Εκκλησία Του.
Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, «εξήγαγε δε αυτούς (τους μαθητάς έξω εις Βηθανίαν και επάρας τας χείρας αυτού ευλόγησεν αυτούς. Και εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ΄αυτών και ανεφέρετο εις τον ουρανόν. Και αυτοί προσκυνήσαντες αυτόν υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ μετά χαράς μεγάλης και ήσαν δια παντός εν τω ιερώ αινούντες και ευλογούντες τον Θεόν» (Λουκ.24,50-53). Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ. 16,19-20).
Το μεγάλο γεγονός της Θείας Αναλήψεως έχει πραγματικά τεράστιες θεολογικές και σωτηριολογικές παραμέτρους για την Εκκλησία μας. Η Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας της επί γης παρουσίας Του και του απολυτρωτικού έργου Του. «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά Του στους παριστάμενους μαθητές Του. Για να τους στηρίξει έτι περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που Εκείνος τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του για το ανθρώπινο γένος.
Είναι αλήθεια πως και κατ' αυτήν τη θαυμαστή στιγμή οι απόστολοι δεν είχαν πλήρη συναίσθηση της αποστολής τους. Παρ' όλο ότι είχαν ζήσει συγκλονιστικά γεγονότα το τελευταίο διάστημα, τα άχραντα παθήματα του Διδασκάλου τους και βίωσαν την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, εν τούτοις δε μπόρεσαν να απαγκιστρωθούν από τη μικροεθνικιστική ιουδαϊκή περί Μεσσία αντίληψη. Γι' αυτό μπήκαν στον πειρασμό να πληροφορηθούν από Εκείνον, τη στιγμή που τους εγκατέλειπε για τον ουρανό, «Κύριε, ει εν τω χρόνω τούτω αποκαθιστάνεις την βασιλείαν τω Ισραήλ;» (Πραξ. 1,6). Δεν είχαν συνειδητοποιήσει την παγκοσμιότητα του κηρύγματος του Ιησού, δεν αντιλήφθηκαν την πνευματική οικουμενική επανάσταση, που ήρθε να φέρει Αυτός στην ανθρωπότητα, απαλλαγμένη από κάθε μορφή κοσμικής εξουσίας, έχοντας χαρακτήρα αποκλειστικά διακονίας, προς τον πεσόντα άνθρωπο. Φαίνεται ότι λησμόνησαν την προτροπή του Διδασκάλου τους να αλλάξουν νοοτροπία και να μην σκέπτονται όπως ο εξουσιαστικός κόσμος «υμείς δε ουχ ούτως, αλλ' ο μείζων εν υμίν γινέσθω ως ο νεώτερος, και ο ηγούμενος ως ο διακονών. Τις γαρ μείζων, ο ανακείμενος ή ο διακονών; Ουχί ο ανακείμενος; Εγώ δε ειμί εν μέσω υμών ως ο διακονών. Υμείς δε εστέ οι διαμεμενηκότες μετ ' εμού εν τοις πειρασμοίς μου» (Λουκ.22,26-27). Το παράδειγμα της διακονίας το έδωσε πλειστάκις ο Ίδιος ο Κύριος, ο Οποίος δεν ήρθε στον κόσμο «διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι» (Μάρκ.10,45). Με λόγους τρυφερότητας, συμπάθειας και αγάπης προς αυτούς τους απάντησε πως «ουχ υμών εστι γνώναι χρόνους ή καιρούς ους ο πατήρ έθετο εν τη ιδία εξουσία» (Πράξ.1,7), θέλοντας να τους εμπεδώσει τη διαχρονική και σώζουσα παρουσία της Εκκλησίας Του στον κόσμο. Εκείνο που τους χρειάζονταν ήταν η άνωθεν δύναμη και ο φωτισμός για να μυηθούν πλήρως στο μυστήριο της σωτηρίας του κόσμου. Τους έδωσε την ελπιδοφόρα αγγελία πως θα λάβουν «δύναμιν επελθόντος του αγίου Πνεύματος» και έτσι θα δυνηθούν να γίνουν «μάρτυρες (Αυτού) εν τε Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και εως εσχάτου της γης» (Πράξ. 1,8).
Ο ιερός συγγραφέας του βιβλίου των «Πράξεων των Αποστόλων» αναφέρει και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, περιγράφοντας το θαυμαστό γεγονός της εις ουρανούς αναλήψεως του Κυρίου. «Βλεπόντων αυτών (των μαθητών) επήρθη, και νεφέλη υπέλαβεν αυτόν από των οφθαλμών αυτών. Και ατενίζοντες ήσαν εις τον ουρανόν πορευομένου αυτού, και ιδού άνδρες δύο παρειστήκεσαν αυτοίς εν εσθήτι λευκή, οί και είπον΄ άνδρες Γαλιλαίοι, τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον ουρανόν; Ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ' υμών εις τον ουρανόν, ούτως ελεύσεται, όν τρόπον εθεάσασθε αυτόν πορευόμενον εις τον ουρανόν» (Πράξ. 1,9-11). Οι ουράνιοι διαμηνείς του θελήματος του Θεού άγγελοι βρέθηκαν για μια ακόμα φορά ανάμεσα σε ανθρώπους για να βεβαιώσουν το υπερφυσικό γεγονός της Αναλήψεως και να αναγγείλουν και κάτι άλλο: την επανέλευση του Κυρίου στη γη, η οποία θα γίνει τόσο ένδοξη και λαμπρή, όσο η Ανάληψη, όπως την βίωσαν οι παριστάμενοι απόστολοι.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο Αίμα Του. Μπορεί να κάθισε στα δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία Του εκτείνεται ως τη γη και ως τα έσχατα της δημιουργίας. ʼφησε στη γη την Εκκλησία Του, η οποία είναι το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα Του, για να είναι το μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή ψυχή του σώματός Του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας» (Ιωάν. 15,26), ο Οποίος επεδήμησε κατά την αγία ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει ως τη συντέλεια του κόσμου. Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού. Αυτό εννοούσε, όταν υποσχόταν στους μαθητές Του: «ιδού εγώ μεθ ' υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).
O απόστολος Παύλος θέλοντας να τονίσει εμφαντικά το γεγονός της εις ουρανούς αναβάσεως του Χριστού και της παρρησίας Του στο θρόνο του Θεού Πατέρα, έγραψε πως Αυτός «διαθήκης καινής μεσίτης εστί, όπως, θανάτου γενομένου εις απολύτρωσιν των επί τη πρώτη διαθήκη παραβάσεων, την επαγγελίαν λάβωσιν οι κεκλημένοι της αιωνίου κληρονομίας» (Εβρ. 9,15). Λάβαμε την «οικονομίαν της χάριτος» (Εφεσ. 3,2), ως υπέρτατη δωρεά της υψώσεως Αυτού. Ο φαεινός θρόνος Του στους ένδοξους ουρανούς είναι στο εξής το σημείο συνάντησης Θεού και ανθρώπων, διότι ο Ίδιος διαβεβαίωσε πως «ουδείς έρχεται προς τον πατέρα ει μη δι' εμού» (Ιωάν. 14,6).
Μέσα λοιπόν στην χαροποιό αναστάσιμη περίοδο προβάλλει η μεγάλη εορτή της Αναλήψεως για να μας χαροποιήσει έτι περισσότερο και να μας υπενθυμίσει πως η δοξασμένη επάνοδος του Λυτρωτή μας Χριστού στο θρόνο της Θεότητας απορρέει άπειρες σωτήριες δωρεές για την ανθρωπότητα και ολόκληρη τη δημιουργία. Αυτός ως ο δοξασμένος Θεάνθρωπος μετέχει ταυτόχρονα του κτιστού και του ακτίστου, καθιστάμενος έτσι ο σωτήριος σύνδεσμος μεταξύ Δημιουργού και δημιουργημάτων. Αυτή είναι η πεμπτουσία της σωτηρίας και το κεντρικό νόημα της μεγάλης εορτής !

    
Διαβάστε το άρθρο και  εδώ
 

    

Διαβάστε επίσης:

    

Η θεραπεία τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ
Του τυφλού (Να μοιραστούμε με τους άλλους τη μεγάλη χαρά της Ανάστασης...)
Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού, του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (†)
Κυριακή του Τυφλού : Προκατάληψη, ουδετερότητα ἢ γενναιότητα;
Ανάληψις και Πεντηκοστή
Ἡ Ἀνάληψις τοῦ Κυρίου
«Ανελήφθης εν δόξη Χριστέ ο Θεός ημών...», του Λάμπρου Κ. Σκόντζου, Θεολόγου
Απόδοση της εορτής του Πάσχα - Η Ανάσταση συνεχίζεται!, Αρχιμ. Δανιήλ Γ. Αεράκη
Μεγάλου Βασιλείου, Προς τους νέους, πώς να ωφελούνται από τα ελληνικά γράμματα (β΄ μέρος)

  

Ακούσματα:
Εις την θεραπεία του εκ γενετής τυφλού (ομιλία του Αρχιμ. π. Συμεών Βενετσιάνου, 2014)
Δύναμις (Ν. Καμαράδου) [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Δοξολογία [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Δοξολογία άγια [Γ. Χατζηχρόνογλου, Δ. Θανασούλης & βυζαντινός χορός]
Διηγήσαντο πάντα τα θαυμάσια [Δ. Θανασούλης & βυζαντινός χορός]

και άλλα πολλά, σημαντικά και ψυχωφελή, στο Αφιέρωμά μας Από την Κυριακή του Θωμά μέχρι την Πεντηκοστή.
      
     

                 

        

 

Κυριακή 17 Μαΐου

 
Οἱ Ἅγιοι Ἀνδρόνικος καὶ Ἰουνία οἱ Ἀπόστολοι
Ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος Ἀρχιεπίσκοπος Χριστιανουπόλεως
Οἱ Ἅγιοι Παμφαμήρ, Παμφυλῶν καὶ Σολόχων οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ὅσιοι Νεκτάριος καὶ Θεοφάνης οἱ Ἀψαράδες
Ὁ Ἅγιος Νικόλαος ὁ Νεομάρτυρας ὁ Νέος
Ὁ Ὅσιος Ἰωνᾶς τῆς Ὀδησσοῦ
Μνήμη ἁλώσεως τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τοὺς Πέρσες (614 μ.Χ.)

       

 
Δευτέρα 18 Μαΐου

       

Οἱ Ἅγιοι Πέτρος, Διονύσιος, Ἀνδρέας, Παῦλος, Χριστίνα, Ἡράκλειος, Παυλίνος καὶ Βενέδιμος οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ἁγίες Ἀλεξανδρία, Εὐφρασία, Θεοδότη, Ἰουλία, Κλαυδία, Ματρώνα, Τεκοῦσα καὶ Φαεινὴ οἱ Παρθενομάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Θεόδοτος ὁ Μάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ρώμης
Ὁ Ἅγιος Στέφανος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ὅσιος Μακάριος ὁ Ἱεραπόστολος
                                    

         

Τρίτη 19 Μαΐου

          

Ὁ Ἅγιος Πατρίκιος ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ἀκάκιος, Μένανδρος καὶ Πολύαινος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ὅσιος Κορνήλιος ὁ Θαυματουργός
Ὁ Ἅγιος Ὀνούφριος ὁ Ἱερομάρτυρας
                              

     

Τετάρτη 20 Μαΐου

        

Ἡ Ἁγία Λυδία ἡ Φιλιππησία
Ὁ Ἅγιος Θαλλέλαιος ὁ ἰατρός καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες Ἀλέξανδρος καί Ἀστέριος
Ἡ Ἁγία Πλατίλλα ἡ Ρωμαία
Ὁ Ἅγιος Ἀσκλᾶς ὁ Μάρτυρας
Ὁ Ὅσιος Θαλάσσιος ὁ Μυροβλύτης
Οἱ Ὅσιοι Ἰωάννης, Ἰωσὴφ καὶ Νικήτας
Μετακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Νικολάου τοῦ Θαυματουργοῦ
Ὁ Ὅσιος Στέφανος
                           

    

Πέμπτη 21 Μαΐου

           

Οἱ Ἅγιοι Κωνσταντίνος καὶ Ἑλένη οἱ Ἱσαπόστολοι
Ὁ Ἅγιος Χριστόφορος Α’ Πατριάρχης Ἀντιοχείας
Ὁ Ὅσιος Κασσιανὸς ὁ Θαυματουργός ὁ Ἕλληνας
Ὁ Ἅγιος Ἀγαπητὸς ὁ Ὁσιομάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Παχώμιος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Νέος
                    

     

Παρασκευή 22 Μαΐου

     

Μνήμη Β’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου
Ὁ Ἅγιος Βασιλίσκος ὁ Μάρτυρας
Ἡ Ἁγία Ἰουλία ἡ Μάρτυς
Ὁ Ὅσιος Ρωμανὸς ὁ Ἀσκητής
Ἡ Ὁσία Καλή
                             

       

Σάββατο 23 Μαΐου

          

Ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ ὁ Ὁμολογητής
Οἱ Ἅγιοι Δονατιανὸς καὶ Ρογατιανὸς οἱ Μάρτυρες οἱ αὐτάδελφοι
Ὁ Ἅγιος Δεσιδέριος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Βιέννης
Ὁ Ὅσιος Παΐσιος τοῦ Γκαλίτς
Οἱ Ὅσιοι Ἀδριανὸς καὶ Βογολέπιος
Οἱ Ὅσιοι Δωρόθεος καὶ Ἱλαρίων
Σύναξις πάντων τῶν ἐν Ροστὼβ – Γιαροσλὰβλ διαλαμψάντων Ἁγίων
                                            

               

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ