Τεύχος 533  16 Ιουλίου 2021    

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

Κυριακή 18 Ιουλίου 2021 – ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ

Ο Ἀπόστολος

Προς Τίτον Επιστολή Παύλου (γ΄ 8 - 15)

[Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ]

 

Το Ευαγγέλιο

Κατά Ματθαίον (ε΄ 14 - 19)

[Οὐ δύναται πόλις κρυβῆναι ἐπάνω ὄρους κειμένη]

Τρίτη 20 Ιουλίου 2021 – ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ του Θεσβίτου

Ο Ἀπόστολος

Καθολική Επιστολή Ιακώβου (ε΄ 10 - 20)

[Μὴ ὀμνύετε μήτε τὸν οὐρανὸν μήτε τὴν γῆν μήτε ἄλλον τινὰ ὅρκον· ἤτω δὲ ὑμῶν τὸ ναὶ ναί, καὶ τὸ οὒ οὔ, ἵνα μὴ εἰς ὑπόκρισιν πέσητε]

 

Το Ευαγγέλιο

Κατά Λουκάν (δ΄ 22 - 30)

[Οὐδεὶς προφήτης δεκτός ἐστιν ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ]

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Ιερού Ναού κατά τον μήνα Ιούλιο

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:

1. Κάθε Κυριακή

2. Κάθε Σάββατο

3. Πέμπτη 1η Ἰουλίου, Ἁγίων Ἀναργύρων Κοσμᾶ καί Δαμιανοῦ

4. Τετάρτη 7 Ἰουλίου, Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Κυριακῆς

5. Τρίτη 20 Ἰουλίου, Προφήτου Ἠλιού τοῦ Θεσβίτου

6. Πέμπτη 22 Ἰουλίου, Ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς τῆς Μυροφόρου, στό Ἱερό Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν «Σημάντρου», ὅπου φυλάσσεται τεμάχιο ἱεροῦ λειψάνου τῆς Ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς

7. Δευτέρα 26 Ἰουλίου, Ὁσιομάρτυρος Παρασκευῆς

8. Τρίτη 27 Ἰουλίου, Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος
 

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ κάθε ἀπόγευμα στίς 7:00 μ.μ.

Επισήμανση: Ο Εσπερινός της Αγίας Μαρίας Μαγδαλινής (Τετάρτη 21/7 ώρα 7:00 μ.μ.) θα διαβαστεί στό Ιερό Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχών «Σημάντρου».

Ωράριο λειτουργίας του Ιερού Ναού μας κατά τον μήνα Ιούλιο

  

Κατά τόν μήνα ΙΟΥΛΙΟ ὁ Ἱερός Ναός μας παραμένει ἀνοικτός:

ΔΕΥΤΕΡΑ:

7:00 π.μ. – 2:00 μ.μ.

5:00 μ.μ. – 8:30 μ.μ.

ΤΡΙΤΗ έως και ΚΥΡΙΑΚΗ:

7:00 π.μ. – 1:00 μ.μ.

5:00 μ.μ. – 8:30 μ.μ.

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 "Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις αιρετικές και παραθρησκευτικές οργανώσεις"

του π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου

   

keria3Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα των αιρέσεων και της παραθρησκείας εξελίσσεται σε μια απειλή που στρέφεται όχι μόνο κατά της χριστιανικής πίστεως και της «εν Χριστώ Ελπίδας», αλλά στρέφεται και εναντίον των θεμελίων στα οποία οικοδομείται η κοινωνία μας και ο πολιτισμός μας. Είναι συνεπώς επιτακτική η ανάγκη να ασχοληθούμε σοβαρά με αυτό το πρόβλημα.

Κατά τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια νεοφανείς αιρέσεις και παραθρησκευτικές ομάδες έγιναν αντικείμενο συζητήσεως και έρευνας σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών αναγκάστηκαν να ασχοληθούν με το ζήτημα, πιεζόμενες από συλλόγους και πρωτοβουλίες των γονέων, που στο μεταξύ δημιούργησαν οι οικογένειες με θύματα των αιρέσεων.

Η εργασία αυτή των συλλόγων και της πρωτοβουλίας των γονέων, έγινε δεκτή με ευγνωμοσύνη από τις κυβερνήσεις, ακόμη και από το ευρωκοινοβούλιο, που αναγκάστηκε να ασχοληθεί με το ζήτημα και μάλιστα να εκδώσει το γνωστό ψήφισμα του Μαΐου 1984.

Το 1992 το Συμβούλιο της Ευρώπης επανήλθε στο ίδιο θέμα με ειδική σύσταση, όπου γίνεται αναφορά στο ψήφισμα του 1984.

Σήμερα ποικίλες αιρετικές και παραθρησκευτικές ομάδες αναπτύσσουν τεράστια δραστηριότητα στο θρησκευτικό χώρο. Μια «υπεραγορά-θρησκεία» προσφέρει ποικιλία κοσμοθεωριών και θρησκευτικών ή ψευδο-θρησκευτικών συνταγών που αναφέρονται σε όλους τους τομείς της ζωής και δίνουν «λύσεις» σε όλα τα προβλήματα, προσωπικά, οικογενειακά, κοινωνικά, επαγγελματικά, εθνικά, υπαρξιακά, ακόμα και παγκόσμια!

Οι «ιεραπόστολοι» βρίσκονται παντού. Πέρα από τη λύση «όλων» των προβλημάτων υπόσχονται την μοναδική ερμηνεία της Βίβλου, την αποκάλυψη του εσώτερου νοήματός της, ακόμα και με την κατασκευή του υπερ-ανθρώπου. Οι σύγχρονες αιρέσεις διακρίνονται από τις παλαιές σε κάτι πολύ βασικό. Στις παλαιότερες αιρέσεις είχαμε να κάνουμε με δογματικές πλάνες που αναμφίβολα είχαν επιπτώσεις στην πνευματική, πολιτιστική ή και εθνική ζωή. Αλλά γνωρίζαμε την ταυτότητά τους. Οι ομάδες αυτές δεν είχαν πρόβλημα να μας παρουσιάσουν το αληθινό τους πρόσωπο. Όμως, οι νέες αιρέσεις απειλούν με διάβρωση όλους τους τομείς της ζωής. Πολλές από αυτές εμφανίζονται με φιλοσοφικό, ψυχολογικό, πολιτιστικό, παιδαγωγικό, οικονομικό, ή και άλλο προσωπείο, αποκρύπτοντας συστηματικά το πραγματικό τους πρόσωπο και τους αληθινούς τους σκοπούς.

Τα αίτια

Μερικοί βλέπουν ότι πίσω από την προσχώρηση κάποιου σε μια τέτοια ομάδα υπάρχει η αφέλεια, η μειωμένη διανοητική ικανότητα, τα οικογενειακά προβλήματα, και άλλα παρόμοια. Όμως μια τέτοια θεώρηση αποτελεί απλούστευση του προβλήματος. Είναι δυστύχημα το ότι την άποψη αυτή την συμμερίζονται και υπεύθυνα πρόσωπα, η ακόμη και ποιμένες της Εκκλησίας.

Πολλοί άνθρωποι, και ιδιαίτερα οι νέοι μας, αναζητούν λύση στα μεγάλα προβλήματα της ζωής. Η επιστήμη και η τεχνική δεν αποτελούν απάντηση για αυτούς, αντίθετα είναι μέρος του προβλήματος.

Σ’ αυτή την αναζήτηση νοήματος ζωής, είναι φυσικό να υπάρξουν πολλές «προσφορές», μεταξύ των οποίων και οι προσφορές των αιρέσεων. Στη δεκαετία του ΄70 διακηρύχθηκε πως η λύση των προβλημάτων θα έλθει μέσω της αλλαγής των κοινωνικών και πολιτικών δομών. Στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 διακηρύσσεται πως η σωτηρία θα έλθει από την αλλαγή του «εαυτού» με την προσφορά τεχνικών σεμιναρίων αυτογνωσίας.

Αυτό γίνεται με την απομάκρυνση από τον μέχρι τώρα τρόπο ζωής (οικογένεια, σπουδές, επάγγελμα κ.ο.κ) και με την ένταξη σε «ομάδες» που προσφέρουν λύσεις στα προβλήματα και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν κάθε τι που επιθυμεί ο άνθρωπος. Έτσι πολλοί άνθρωποι, και ιδιαίτερα νέοι, εμπιστεύονται απόλυτα τον εαυτό τους στο «αρχηγό της ομάδας» ο οποίος και παίρνει όλες τις αποφάσεις για την ζωή τους.

Μέθοδοι προσηλυτισμού

Πώς είναι δυνατόν να παγιδευτεί κανείς σε αυτές τις ομάδες;

Ας αναφερθούμε επιγραμματικά στη μέθοδο που χρησιμοποιούν πολλές αιρετικές ομάδες. Τα κύρια στάδια συνοψίζονται:

1) Επισήμανση των κενών: «Κοίταξε γύρω σου... όλα σήμερα είναι τόσο φοβερά… η δημιουργία καταστράφηκε..». Αυτή είναι η εισαγωγή κατά την πρώτη επικοινωνία του κήρυκα με το υποψήφιο θύμα.

2) Σύνδεση των κενών με το κατεστημένο: Τα πάντα έξω από την ομάδα λογίζονται υπεύθυνα για την κατάσταση του κόσμου. Η πολιτική η οικογένεια, η εκκλησία. «Κάθε μέρα πάμε από το κακό στο χειρότερο. Αλήθεια πού πάμε;». Με ψυχολογικές μεθοδεύσεις υποβάλλεται στο θύμα η αντίληψη για την διαφορά ανάμεσα στο «μέσα και στο έξω» της οργάνωσης. Μέσα είναι η σωτηρία, έξω είναι το χάος, το μίσος, η εγκληματικότητα και οι κακοί γονείς.

3) Προσφορά «λύσης»: Η λύση ταυτίζεται πάντοτε με την ομάδα και με τη ζωή μέσα σε αυτήν. Η ομάδα προβάλεται ως ο «παράδεισος» και ως η μόνη κιβωτός σωτηρίας. Η λύση που προσφέρεται είναι καθολική και έτσι στο υποψήφιο θύμα προβάλλεται το «μεγάλο ιδανικό». Όχι απλώς το προσωπικό όφελος, αλλά η σωτηρία ολοκλήρου της ανθρωπότητας. Με αυτό τον τρόπο το θύμα ταυτίζεται με την ομάδα και εξαρτάται απόλυτα από αυτήν. Γιατί έξω δεν έχει πλέον φίλους και έχει σταδιακά ξεριζωθεί.

Οι ομάδες χρησιμοποιούν το λεγόμενο βομβαρδισμό αγάπης και το υποψήφιο θύμα πιστεύει ότι βρήκε κατανόηση, ζεστασιά και αγάπη. Όμως, όταν τελικά ενταχθεί στη ομάδα, τα πράγματα αντιστρέφονται και η αγάπη μεταφράζεται σε πλήρη υποταγή και ψυχολογική τρομοκρατία!

Οι καταστροφικές συνέπειες

Οι κατά πάντα νόμιμες επιθυμίες των νέων δεν ικανοποιούνται στις οργανώσεις αυτές. Εκεί παρατηρείται κραυγαλέα αντίθεση μεταξύ των υποσχέσεων και της πραγματικότητας. Οι νέοι, που ζητούν στις νέες αιρέσεις και τις παραθρησκευτικές ομάδες να απαλλαγούν από την αβεβαιότητα, ξεριζώνονται εντελώς από το προηγούμενο περιβάλλον τους. Οι πνευματικές αξίες όπως η οικογένεια, η εργασία, οι σπουδές, δεν έχουν πια καμιά σημασία. Η ομάδα εγείρει απόλυτη απαίτηση πάνω στο άτομο και η ζωή της ομάδας, οι σκοποί της, η ιδεολογίας της γίνονται πλέον τρόπος ζωής. Όταν κανείς ενταχθεί σε μια τέτοια ομάδα, δηλαδή όταν κλείσει η πόρτα του «παραδείσου» πίσω του, ακολουθεί η σκληρή πραγματικότητα. Αντί της ζεστασιάς έρχονται οι σκληρές απαιτήσεις, αντί για ερωτήσεις –απαντήσεις, έρχεται η στερεότυπη φρασεολογία, και αντί για την αναμενόμενη ελεύθερη προσωπική ανάπτυξη, έρχεται η απαγόρευση των σχέσεων με τον έξω κόσμο. Τώρα πλέον ο έξω κόσμος έπαυσε να υπάρχει και κάθε αμφιβολία ή αντίδραση δεν επιτρέπεται μέσα στην ομάδα. Έτσι το θύμα υφίσταται μια μεθόδευση όμοια με την πλύση του εγκεφάλου. Γίνεται φανερό ότι οι συνέπειες της εντάξεως σε αυτές τις ομάδες είναι καταλυτικές για την προσωπικότητα των θυμάτων. Αποκοπή από την οικογένεια, το περιβάλλον, το σχολείο, την εργασία, προσφορά ολόκληρης της ιδιωτικής περιουσίας και σε κάποιες περιπτώσεις φυγάδευση στο εξωτερικό!

Όλα αυτά σημαίνουν αποβολή της παλαιάς ταυτότητας, ολοκληρωτικό ξερίζωμα και πλήρη υποταγή στην ομάδα, ουσιαστικά στον «αρχηγό».

Τα θύματα πια έχουν λίγες πιθανότητες να ξεφύγουν. Οι οργανώσεις φροντίζουν να τρομοκρατήσουν τους οπαδούς τους και να συντρίψουν κάθε αντίσταση πριν αυτή εκδηλωθεί. Εξάλλου, πολλές οργανώσεις υποβάλλουν στα θύματα την ιδέα πως η φυγή από την οργάνωση ταυτίζεται με αποτυχία να υπηρετήσουν το μεγάλο ιδανικό, τη σωτηρία της ανθρωπότητας, γι΄ αυτό και δεν αξίζει πλέον να ζήσουν. Η καλύτερη λύση για αυτούς είναι η αυτοκτονία. Πρόδωσαν το ιδανικό, πρόδωσαν το «Μεσσία», δεν έχουν πλέον θέση στη ζωή.

[...]

Διαβάστε εδώ τη συνέχεια του πολύ σημαντικού αυτού άρθρου

        

Διαβάστε επίσης:

Κυριακή των Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου (Ματθ. 5, 14-19), Μελετίου(+) Μητροπολίτου Νικοπόλεως (1983)

Το μυστήριο της Αγίας Τριάδος, Χριστοδούλου (+) Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος

Αίρεση: κίνδυνος που απειλεί την ψυχή μας!

Αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, του Πρωτ. Γεωργίου Δορμπαράκη

Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, Ο ΣΩΤΗΡ

Οι Οικουμενικές Σύνοδοι: η κοινωνία, η έκφραση και η αλήθεια της Εκκλησίας

και άλλα πολλά και σημαντικά περί αιρέσεων, στη σχετική ενότητα “Οι αιρέσεις” στην ιστοσελίδα του Ιερού Ναού μας

Προφήτης Ηλίας ο Θεσβίτης

Ο Προφήτης Ηλίας στην εποχή του και στα έσχατα, του π. Αθανασίου Μυτιληναίου (+) (Απομα-γνητοφωνημένη ομιλία)
  
Ακούσματα:

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Απολυτίκιο [ψαλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος Καβαρνός]

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Ύμνοι από την ακολουθία (Μέρος Α΄) [ψαλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Ύμνοι από την ακολουθία (Μέρος Β΄) [ψαλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Ύμνοι από την ακολουθία (Μέρος Γ΄) [ψαλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Ύμνοι από την ακολουθία (Μέρος Δ΄) [ψαλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Εσπέριοι Ύμνοι [ψαλλει ο Θεόδωρος Βασιλικός]

Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου (20 Ιουλίου) – Παρακλητικός κανών [Ψάλλουν οι Πατέρες της αδελφότητας της Ι. Μονής Προφήτου Ηλία Θήρας]

Ηλία, έλεος!, ομιλία του ιεραπόστολου π. Ευαγγέλου Παπανικολάου στο Αρχονταρίκι της Φανερωμένης

 

Κυριακή 18 Ιουλίου

Ὁ Ἅγιος Αἰμιλιανὸς ὁ Μάρτυρας


Ὁ Ὅσιος Παμβῶ
Οἱ Ἅγιοι Παῦλος, Οὐαλεντίνη καὶ Θέη (ἢ Θόη) οἱ Μάρτυρες

Δευτέρα 19 Ιουλίου

Ἡ Ὁσία Μακρίνα (Ἀδελφὴ τοῦ Μ. Βασιλείου)
Ὁ Ὅσιος Δίος
Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Σαββαΐτης

Τρίτη 20 Ιουλίου

ProfitisIlias

Ὁ Προφήτης Ἠλίας

Τετάρτη 21 Ιουλίου

Osioi_Symeon_Ioannis

Οἱ Ὅσιοι Συμεὼν καὶ Ἰωάννης
Οἱ Ἅγιοι Θεόφιλος, Τρόφιμος καὶ ἄλλοι 13 Μάρτυρες
Οἱ Ἅγιοι Ἰοῦστος καὶ Ματθαῖος

Πέμπτη 22 Ιουλίου

Ἡ Ἁγία Μαρία ἡ Μαγδαληνή ἡ μυροφόρος καὶ Ἰσαπόστολος

Ἡ Ἁγία Μαρκέλλα ἡ Παρθενομάρτυς
Ὁ Ἅγιος Μενέλαος

Παρασκευή 23 Ιουλίου

Ὁ Ἅγιος Φωκᾶς ὁ Μάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Βιτάλιος ὁ Μάρτυρας
Ὁ Προφήτης Ἰεζεκιήλ
Ὁ Ἅγιος Θύρσος

Ἡ Ὁσία Πελαγία ἡ Τηνία

Σάββατο 24 Ιουλίου

Ἡ Ἁγία Χριστίνα ἡ Μεγαλομάρτυς
Ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Μάρτυρας ἀπὸ τὴν Κίο
Ὁ Ἅγιος Ἀθηναγόρας ὁ Ἀθηναῖος, ὁ Ἀπολογητής
Ὁ Ἅγιος Θεόφιλος ὁ Νεομάρτυρας

 

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε
εδώ