Τεύχος 528  11 Ιουνίου 2021    

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

Κυριακή 13 Ιουνίου 2021 – ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ 318 ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α΄ ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ

Ο Ἀπόστολος

Πράξεις Αποστόλων (κ΄ 16-18, 28-36)

[Πάντα ὑπέδειξα ὑμῖν ὅτι οὕτω κοπιῶντας δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι τῶν ἀσθενούντων, μνημονεύειν τε τῶν λόγων τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ, ὅτι αὐτὸς εἶπε· μακάριόν ἐστι μᾶλλον διδόναι ἢ λαμβάνειν.]

 

Το Ευαγγέλιο

Κατά Ιωάννην (ιζ΄ 1-13)

[Πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα καὶ ὁ υἱός σου δοξάσῃ σε, καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον]


Σάββατο 19 Ιουνίου 2021 – ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ

Ο Ἀπόστολος

Προς Θεσσαλονικείς Α΄ Επιστολή Παύλου (δ΄ 13-17)

[Οὐ θέλομεν ὑμᾶς ἀγνοεῖν περὶ τῶν κεκοιμημένων, ἵνα μὴ λυπῆσθε καθὼς καὶ οἱ λοιποὶ οἱ μὴ ἔχοντες ἐλπίδα]

 

Το Ευαγγέλιο

Κατά Ιωάννην (κα΄ 14-25)

[Τελευταῖοι λόγοι τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ πρὸς τὸν Πέτρον]

 Δίπλα στους νέους που διαγωνίζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις

Στην ενορία μας προσευχόμαστε και πάλι φέτος για τους νέους, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις

1) Ιερά Παράκληση για την ενίσχυση των μαθητών και μαθητριών, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις Κυριακή 13 Ιουνίου, 10:15 π.μ.

2) Τελούμε τη Θεία Λειτουργία τις ημέρες των πανελλαδικών εξετάσεων (14 – 16 -18 & 22 Ιουνίου) και αμέσως μετά την Ιερά Παράκληση με τη συμμετοχή των γονέων.

Καλή επιτυχία!
 

Το μήνυμα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄ προς τους μαθητές που διαγωνίζονται: «Δέν μποροῦμε τόσο νωρίς νά ἀναφερόμαστε σέ λέξεις ὅπως «ἐπιτυχία» ἤ «ἀποτυχία», ἀλλά σέ προκλήσεις»

Πρόγραμμα Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν εβδομάδος Πεντηκοστής 2021

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 Ιουνίου

7:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός / Μνημόσυνον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν τῶν κεκοιμημένων ἀδελφῶν μας

 

PentikostiΣΑΒΒΑΤΟΝ 19 Ιουνίου, πρό τῆς Πεντηκοστῆς (Ψυχοσάββατον). Μνείαν ἐπιτελοῦμεν πάντων τῶν ἀπ’ αἰῶνος κεκοιμημένων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, Πατέρων καί ἀδελφῶν ἡμῶν. Ἰούδα (Θαδδαίου) ἀποστόλου, Παϊσίου τοῦ Μεγάλου

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία / Μνημόσυνον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν τῶν κεκοιμημένων ἀδελφῶν μας.

7:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 Ιουνίου, τῆς ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ / Μεθοδίου ἐπισκόπου Πατάρων / Νικολάου Καβάσιλα ὁσίου

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία / Ὁ Ἑσπερινός τῆς Γονυκλισίας Agio pnevma(τοῦ Ἁγίου Πνεύματος)

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 21 Ιουνίου, τοῦ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία

7:00 μ.μ. Ὁ Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός μετ’ Ἀρτοκλασίας

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 23 Ιουνίου

7:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός

 

ΠΕΜΠΤΗ 24 Ιουνίου, Τό Γενέσιον τοῦ Τιμίου ἐνδόξου Προφήτου Προδρόμου καί Βαπτιστοῦ Ἰωάννου / Παναγιώτου νεομάρτυρος

06 24 Gennisis Prodromou7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία

7:00 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
 

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες καί τά Ἱερά Μνημόσυνα & Τρισάγια τελοῦνται στόν Ιερό Ναό μας μέ περιορισμένο ἀριθμό συμμετεχόντων και τα προβλεπόμενα μέτρα προφύλαξης έναντι της COVID-19 (βάσει τῆς σχετικής Κ.Υ.Α.).

 

 

 

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 "Η ανάσταση των νεκρών"

Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων

   

Ρίζα κάθε καλού έργου είναι η ελπίδα της αναστάσεως. Η προσδοκία της ανταποδόσεως παρακινεί την ψυχή στην αγαθοεργία. Ο εργάτης που ελπίζει στο μισθό των κόπων του, είναι πρόθυμος να υπομείνει κάθε δυσκολία. Ενώ όσοι κοπιάζουν χωρίς την ελπίδα της αμοιβής, γρήγορα εγκαταλείπουν το έργο τους. Ο στρατιώτης που προσδοκά να βραβευθεί, είναι ετοιμοπόλεμος. Κανείς όμως δεν προθυμοποιείται να διακινδυνεύσει για χάρη ασύνετου βασιλιά, που δεν επιβραβεύει τα κατορθώματα των στρατιωτών του.

Με παρόμοιο τρόπο και κάθε ψυχή, όταν πιστεύει στην ανάσταση και στη μέλλουσα ανταπόδοση, φροντίζει για τον εαυτό της. Ενώ όταν δεν πιστεύει στην ανάσταση και στη μέλλουσα κρίση, παραδίνεται στην αμαρτία και στην καταστροφή. Οποίος πιστεύει ότι το σώμα του θ' αναστηθεί, δεν το μολύνει με ασέλγειες. Ενώ οποίος δεν πιστεύει στην ανάσταση, παραδίνεται στην αμαρτία και κακομεταχειρίζεται σαν ξένο το σώμα του. Είναι λοιπόν σημαντικό το δόγμα της Αγίας Εκκλησίας μας, που αναφέρεται στην ανάσταση των νεκρών. Είναι βασική διδασκαλία της Ορθοδοξίας μας. Και ενώ από πολλούς αμφισβητείται, από την αλήθεια επιβεβαιώνεται. Οι ειδωλολάτρες αμφισβητούν, οι Σαμαρείτες απιστούν, οι αιρετικοί διαστρεβλώνουν το δόγμα αυτό. Πολλές οι αντιρρήσεις. Μία όμως είναι η αλήθεια.

Μας λένε οι αρνητές: Πέθανε ο άνθρωπος και τάφηκε. Σάπισε στο χώμα και διαλύθηκε σε σκουλήκια. Τα σκουλήκια ψόφησαν κι αυτά. Το σώμα λοιπόν καταστράφηκε και αφανίστηκε. Πως θ' αναστηθεί;

Μας λένε ακόμα: Όσοι ναυάγησαν, καταφαγώθηκαν από τα ψάρια, που κι αυτά καταφαγώθηκαν από άλλα. Όσοι πάλεψαν με θηρία, έγιναν τροφές σε αρκούδες και σε λιοντάρια, που έφαγαν ακόμα και τα κόκαλά τους. Οι γύπες και οι κόρακες, αφού έφαγαν τις σάρκες των εγκαταλειμμένων στο χώμα νεκρών, πέταξαν και σκορπίστηκαν μακριά. Πως λοιπόν θα συγκεντρωθούν πάλι τα μέλη του σώματος;

Συμβαίνει μάλιστα τα αρπακτικά πουλιά, που τα έφαγαν, να θανατωθούν μακριά, άλλο στις Ινδίες, άλλο στην Περσία κι άλλο στην Ευρώπη. Πώς, τέλος, θα συναρμολογηθούν τα σώματα εκείνων που κάηκαν και που ο άνεμος ή η βροχή διασκόρπισε ακόμα και τη στάχτη τους; Σε όλα αυτά θ' απαντήσουμε: Για σένα, τον μικρό κι αδύναμο άνθρωπο, απέχουν βέβαια πολύ οι Ινδίες από τη Γερμανία και η Ισπανία από την Περσία. Για τον Θεό όμως, που κρατάει στο χέρι Του ολόκληρη τη γη, όλα είναι κοντινά. Μην κατηγορείς λοιπόν τον Θεό, ξεκινώντας από τη δική σου αδυναμία, αλλά να συλλογίζεσαι τη δική Του παντοδυναμία.

Ο ήλιος, ένα μικρό κτίσμα μέσα στην απέραντη δημιουργία, θερμαίνει με τις ακτίνες του όλη τη γη· και ο αέρας, κτίσμα κι αυτό του Θεού, την περιβάλλει. Ο Θεός λοιπόν, που δημιούργησε και τον ήλιο και τον αέρα, βρίσκεται μακριά από μας;

Υπόθεσε ότι ανακατεύεις διαφορετικούς σπόρους και τους παίρνεις στη χούφτα σου. Είναι δύσκολο σ' εσένα, τον άνθρωπο, να διακρίνεις τα διάφορα είδη και να τα χωρίσεις σε ομάδες; Όχι, βέβαια. Αν λοιπόν εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις όσα βρίσκονται στο χέρι σου, ο Θεός άραγε δεν μπορεί να διακρίνει και να ξεχωρίσει όσα βρίσκονται στο δικό Του χέρι; Πρόσεξε κι ένα επιχείρημα, που αναφέρεται στη δικαιοσύνη. Έχεις διάφορους υπηρέτες. Απ’ αυτούς άλλοι είναι καλοί και άλλοι κακοί. Τιμάς εσύ τους καλούς και επιτιμάς τους κακούς. Κι αν είσαι δικαστής, επαινείς τους αγαθούς και τιμωρείς τους παράνομους.

Αν λοιπόν εσύ, που είσαι θνητός άνθρωπος, απονέμεις δικαιοσύνη, ο Θεός, ο αθάνατος Βασιλιάς των όλων, δεν θα απονέμει δικαιοσύνη; Αν όμως δεν υπάρχει μέλλουσα κρίση, σε ρωτάω: Που βρίσκεται η δικαιοσύνη του Θεού, εφόσον πολλοί ληστές πέθαναν ατιμώρητοι; Πολλές φορές μάλιστα ένας ληστής που έκανε πενήντα φόνους, τιμωρείται για τον ένα. Που λοιπόν θα τιμωρηθεί για τους υπόλοιπους σαράντα εννέα; Βλέπεις ότι, αν δεν υπάρχει μέλλουσα κρίση και ανταπόδοση, κατηγορείς τη δικαιοσύνη του Θεού. Και μην παραξενεύεσαι για την αναβολή της μελλοντικής κρίσεως. Να σκέφτεσαι, ότι κάθε αγωνιστής στεφανώνεται η ντροπιάζεται μετά τον αγώνα. Ποτέ ο αγωνοθέτης δεν βραβεύει τους αγωνιστές, όσο αγωνίζονται ακόμα. Αλλά περιμένει το τέλος του αγώνα και, μετά από εξέταση, προσφέρει τα βραβεία και τα στεφάνια. Έτσι και ο Θεός, όσο διαρκεί ο αγώνας στη ζωή αυτή, πάντα προσφέρει μια μερική βοήθεια στους δικαίους· μετά το θάνατο όμως, τους δίνει ακέραιο το μισθό. Αν δεν πιστεύεις στην ανάσταση των νεκρών, γιατί καταδικάζεις τους τυμβωρύχους; Αν έλιωσε το σώμα και δεν υπάρχει ελπίδα αναστάσεως, τότε γιατί τιμωρείται ο τυμβωρύχος; Βλέπεις ότι κι αν αρνείσαι με τα χείλη, μέσα σου μένει ακέραιη η πεποίθηση στην ανάσταση.

Ένα δέντρο που κόπηκε, ξαναβλαστάνει και ανθοφορεί. Το ίδιο δεν μπορεί να συμβεί και στον άνθρωπο; Τα σπαρτά που φυτεύθηκαν και θερίστηκαν, μένουν στ' αλώνια. Το ίδιο δεν μπορεί να συμβεί και στον άνθρωπο, που θερίζεται από τον κόσμο αυτό; Τα κλήματα του αμπελιού και τα κλαδιά των άλλων δέντρων, αφού ολότελα κοπούν και μεταφυτευθούν, ζωογονούνται και καρποφορούν. Ο άνθρωπος λοιπόν, για τον οποίο εκείνα δημιουργήθηκαν, αφού πέσει στη γη, δεν είναι δυνατό ν' αναστηθεί; Τι είναι πιο εύκολο, να δημιουργήσει κανείς από την αρχή ένα άγαλμα ή να ξαναπλάσει στο ίδιο σχήμα αυτό που έπεσε κι έσπασε; Ο Θεός λοιπόν, που από το μηδέν μας έπλασε, δεν είναι δυνατό ν' αναστήσει πάλι αυτούς που έζησαν και πέθαναν;

Εξακολουθείς ν' απιστείς σε όσα έχουν γραφτεί για την ανάσταση; Δες τη φυσική δημιουργία και παρατήρησε τα φαινόμενα που μέχρι σήμερα συμβαίνουν: Σπέρνεται το σιτάρι η οποιοδήποτε άλλο σπαρτό. Ο σπόρος πέφτει στη γη και μοιάζει να πεθαίνει. Σαπίζει και αχρηστεύεται σαν τροφή. Όμως ο σαπισμένος σπόρος ανασταίνεται χλοερός, ανασταίνεται ωραιότατος. Το σιτάρι αυτό, καθώς και τ' άλλα σπαρτά, έγινε για μας. Δεν έγινε για τον εαυτό του. Εφόσον λοιπόν εκείνα, που δημιουργήθηκαν για μας, ζωοποιούνται πάλι, αφού νεκρωθούν, εμείς οι ίδιοι, για τους οποίους εκείνα πλάστηκαν, δεν είναι δυνατό ν' αναστηθούμε μετά το θάνατο μας; Το χειμώνα τα δέντρα εμφανίζονται σαν νεκρά. Που είναι τα φύλλα της συκιάς; Που είναι τα σταφύλια στο αμπέλι; Το χειμώνα φαίνονται όλα νεκρά. Την άνοιξη όμως όλα εμφανίζονται χλοερά. Και όταν φτάσει ο κατάλληλος καιρός, τότε από το θάνατο γεννιέται η ζωή. Γνωρίζοντας ο Θεός την απιστία σου, σου εμφανίζει κάθε χρόνο την ανάσταση με τα φαινόμενα αυτά. Έτσι, βλέποντας όσα συμβαίνουν στ' άψυχα, να πειστείς για όσα συμβαίνουν στα έμψυχα.

[...]

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

        

Διαβάστε επίσης:

Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμ. Συνόδου, του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου(+)

Ανάληψις και Πεντηκοστή, Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Ανθίμου

Ο Εκκλησιασμός, απάνθισμα κειμένων Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

"Λόγος για τους κοιμηθέντες", Αθανασίου του Μεγάλου

Η ωφέλεια από τα μνημόσυνα, του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού

Ενώπιον του θανάτου, Αγίου Κυπριανού Καρθαγένης

Επιστήμη και Θρησκεία, Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας

 

Ακούσματα:

Εισελεύσονται μετά την άφιξίν μου λύκοι βαρείς [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, 2015]

Τας μυστικάς σήμερον του Πνεύματος σάλπιγγας [Δ. Θανασούλης, Ι.Ν.Φανερωμένης Χολαργού]

Κυριακή των Αγίων Πατέρων 12-6-2016 [από τον Ι.Ν. Παμμεγίστων Ταξιαρχών Μανταμάδου Λέσβου]

Το Ψυχοσάββατο υπό το πρίσμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας [συνέντευξη του Μητρ. Αλεξ/πόλεως Ανθίμου, 2016]

"Το Ψυχοσάββατο" [έργο του Γρηγορίου Ξενόπουλου, σε θεατρική απόδοση από το ραδιόφωνο της ΕΡΤ, 1972]

   

Αξίζει να δείτε:

Παράλυσις, Δίψα, Τυφλότητα: Θεραπευτής κάθε ανθρώπινης ανάγκης ο Κύριος

"Αγιον Όρος: Χώρα ζώντων" με τον Δρ. Στέφανο Δημόπουλο (e-Αρχονταρίκι, 6/6/2021)

        

Και άλλα πολλά ενδιαφέροντα και ψυχωφελή, στο ειδικό Αφιέρωμά μας στο Πάσχα: «Από την Κυριακή του Θωμά μέχρι την Πεντηκοστή»

 

Κυριακή 13 Ιουνίου

Ὁ Ἅγιος Τριφύλλιος Ἐπίσκοπος Λήδρας
Ἡ Ἁγία Ἀκυλίνα ἡ Μάρτυς
Ὁ Ἅγιος Ἀντίπατρος Ἐπίσκοπος Βόστρων
Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος ὁ ἐξ ἀπάτης τὸν ἀντίχριστον προσκυνήσας

Δευτέρα 14 Ιουνίου

Ὁ Προφήτης Ἐλισσαῖος
Ὁ Ἅγιος Μεθόδιος ὁ Ὁμολογητής Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Γορτύνης
Ὁ Ὅσιος Νήφων ὁ Καυσοκαλυβίτης

Τρίτη 15 Ιουνίου

Ὁ Προφήτης Ἀμώς
Ὁ Ὅσιος Ἱερώνυμος
Ὁ Ὅσιος Σάββας ὁ διὰ Χριστὸν Σαλός ὁ Βατοπαιδινός
Ὁ Ἅγιος Αὐγουστίνος Ἐπίσκοπος Ἱππῶνος

Τετάρτη 16 Ιουνίου

Ὁ Ἅγιος Τύχων ὁ Θαυματουργός Ἐπίσκοπος Ἀμαθοῦντος Κύπρου

Άγιος Μνημόνιος επίσκοπος Αμαθούντος Κύπρου

Πέμπτη 17 Ιουνίου

 Οἱ Ἅγιοι Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Ἴσαυρος ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες
Ὁ Ἅγιος Φιλονίδης ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Κουρίου

Παρασκευή 18 Ιουνίου

Ὁ Ἅγιος Λεόντιος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ὕπατος καὶ Θεόδουλος μαρτυρήσαντες
Ὁ Ἅγιος Αἰθέριος ὁ Μάρτυρας ὁ ἐν Νικομηδείᾳ

Σάββατο 19 Ιουνίου

Ὁ Ἅγιος Ἰούδας ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ὅσιος Παΐσιος ὁ Μέγας καὶ Θεοφόρος
Ὁ Ὅσιος Παΐσιος ὁ ἐν τῇ μονῇ Χιλανδαρίου ἀσκήσας
Ὁ Ἅγιος Ζώσιμος ὁ Μάρτυρας

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε
εδώ