Τεύχος 345  29 Σεπτεμβρίου 2017

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

  

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017 – Β΄ ΛΟΥΚΑ (ΑΓΑΠΗ ΣΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ)
Ο Ἀπόστολος
Προς Κορινθίου Β΄ επιστολή Παύλου (στ΄ 16 – ζ΄ 1)

[Ὑμεῖς ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός.]

            

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (στ΄ 31–36)

[Καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως]

           

       

        

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017
ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ & ΙΟΥΣΤΙΝΗΣ της παρθένου

Ο Ἀπόστολος
Προς Τιμόθεον Α΄ επιστολή Παύλου (α΄ 12 – 17)

[Χριστὸς Ἰησοῦς ἦλθεν εἰς τὸν κόσμον ἁμαρτωλοὺς σῶσαι, ὧν πρῶτός εἰμι ἐγώ]

            

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (στ΄ 24 – 30)

[ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς]

                          

  

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 – ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ
Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (ιζ΄ 16 – 34)

[Καὶ οὕτως ὁ Παῦλος ἐξῆλθεν ἐκ μέσου αὐτῶν. Τινὲς δὲ ἄνδρες κολληθέντες αὐτῷ ἐπίστευσαν, ἐν οἷς καὶ Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης καὶ γυνὴ ὀνόματι Δάμαρις καὶ ἕτεροι σὺν αὐτοῖς.]

            

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (στ΄ 37 – 45)

[ἕκαστον δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται]

           

       

        

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017 – ΘΩΜΑ του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Ο Ἀπόστολος
Προς Κορινθίους Α΄ επιστολή Παύλου (δ΄ 9 – 16)

[ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους, ὅτι θέατρον ἐγενήθημεν τῷ κόσμῳ, καὶ ἀγγέλοις καὶ ἀνθρώποις]

            

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (κ΄ 19 – 31)

[Καὶ ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου.]

                          

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

«Καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι,
και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως»

 Θεόδωρος Αντωνιάδης – Μητρόπολη Πάφου

                    

Από τη στιγμή που ο άνθρωπος συνειδητοποιεί ότι διαφέρει από την υπόλοιπη άλογη δημιουργία, αισθάνεται την ανάγκη να οργανωθεί κοινωνικά για να μπορέσει να συμβιώσει με τους άλλους ανθρώπους. Για να είναι η ζωή του υποφερτή και όχι«βίος αβίωτος» άρχισε να συντάσσει κανόνες λειτουργίας αυτών των κοινωνιών.Αυτοί οι κανόνες, όσο κι αν βελτιώνονταν με την πάροδο του χρόνου εντούτοις παρέμεναν ατελείς, όπως και ο άνθρωπος. Σε ότι αφορά την ηθική συμπεριφορά αυτή αποτύπωνε και πάλι την ανθρώπινη ατέλεια. Ηθικό και δίκαιο γι’ αυτόν ήταν η επιβολή του δυνατού στον αδύνατο, η δε εκδίκηση κυριαρχούσε στην καθημερινή ζωή του.
Όμως,αυτός ο τρόπος ζωής και συμπεριφοράς τον κρατούσε δέσμιο σε συμπεριφορά παρόμοια με εκείνη των ζώων. Και τούτο γιατί, με την πτώση, ο άνθρωπος αποξενώθηκε από το Θεό και απομακρύνθηκε από το σκοπό της δημιουργίας του,δηλαδή «το καθ’ομοίωσιν Θεού».
Ο Κύριος, μέσα από το σημερινό ευαγγέλιο, υπενθυμίζει στον άνθρωπο ότι προορισμός του παραμένει η ομοίωση του με το Θεό και ο οποίος όμως θα γίνει κατορθωτός με τη δική του προσπάθεια. Παράλληλα προσφέρει στον άνθρωπο μια νέα ηθική διδασκαλία με επίκεντρο την αγάπη. Μια αγάπη που προσφέρεται από το Θεό στον άνθρωπο, όχι απλά σαν διδασκαλία, αλλά και έμπρακτα με την ενανθρώπιση και τη σταυρική θυσία του Κυρίου.
Αυτή η αγάπη σαν ηθική διδασκαλία είναι πρωτόγνωρη, γιατί ξεφεύγει από τα όρια της συναλλαγής. ξεπερνά την ισοδύναμη προς τον εαυτό μας αγάπη και φτάνει στη θυσία. Αγάπη ίσον θυσία. Αγάπη σημαίνει να νικάς και να θυσιάζεις κάθε τι δικό σου και να το προσφέρεις στο συνάνθρωπο σου. Σε οποιοδήποτε συνάνθρωπο σου,ακόμα και στον εχθρό σου.
Και αυτή η διδασκαλία είναι πρωτάκουστη, αφού προχωρεί πέρα από τη διδασκαλία του Μωσαϊκού νόμου που συνιστούμε το «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν» και η οποία διαφοροποιήθηκε από τους Ιουδαίους με την προσθήκη «και μισήσεις τον εχθρόν σου». Άρα η Ιουδαϊκή αγάπη επανερχόταν στον καθιερωμένο νόμο της εκδίκησης και μάλιστα κατά τρόπο νόμιμο με το γνωστό «οφθαλμό αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος».
Όμως,αυτή η διδασκαλία του Ιησού ξεπερνά και την αγάπη, όπως εκφράστηκε από την Αντιγόνη ότι: «δεν πλάστηκα για να μισώ αλλά για ν’ αγαπώ». Αυτή η αγάπη της Αντιγόνης ήταν τέλεια για την εποχή της αφού παραμέριζε την εκδίκηση, όμως δεν έφτανε στο ύψος της Χριστιανικής αγάπης που συνιστά θυσία κάθε τι δικού μας υπέρ των άλλων.
Αυτή η διδασκαλία της αγάπης, «της σταυρικής» αγάπης μας υπενθυμίζει η Εκκλησία με την εικόνα του εσταυρωμένου Χριστού, αλλά και του σταυρού. Αυτή η αγάπη προσφέρεται από το Θεό στον άνθρωπο και επιστρέφει από τον άνθρωπο σαν αγάπη στο Θεό, μέσα από την αγάπη προς το συνάνθρωπο. Αυτή η «μίμηση» του Χριστού από τον άνθρωπο τον οδηγεί στην τελείωση και την ομοίωση του με το Θεό. Μάλιστα αυτή η «μίμηση» του Χριστού δε γίνεται από εξαναγκασμό, αλλά με την ελεύθερη θέληση του ανθρώπου.
Ακούσαμε στην αρχή του σημερινού ευαγγελίου: «Και καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και υμείς ποιείται αυτοίς ομοίως». Δηλαδή, όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς να συμπεριφέρεστε κι εσείς. «Χρυσό κανόνα» ονόμασαν τα λόγια αυτά του Κυρίου, γιατί με την εφαρμογή του ο άνθρωπος ελευθερώνεται από οποιοδήποτε άλλο νόμο. Ακόμα, γιατί θεμέλιο αυτού του κανόνα είναι ο σεβασμός και η εκδήλωση της αγάπης. Αυτό που ξεκινά σαν επιθυμία από μέσα μας, στο τέλος γίνεται πράξη. Αυτό το «ποιείτε» είναι το κύριο χαρακτηριστικό της Χριστιανικής αγάπης. Κατά τον Ιησού «μεγάλος» στη βασιλεία του θα θεωρηθεί εκείνος που θα τηρήσει τις εντολές και θα διδάξει έτσι και τους άλλους. «Ος δ’αν ποιήσει και διδάξει, ούτος μέγας κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών» (Ματθ. ε΄ 19). Αυτή η έμπρακτη αγάπη προς το συνάνθρωπο θεωρείται από τον Ιησού σαν προσφορά προς τον ίδιο: «Εφ’ όσον εποιήσατε ενί τούτων των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε» (Ματθ. κε΄40).
Η αγάπη, λοιπόν, είναι η εσωτερική επιθυμία που στην πορεία γίνεται πράξη και μάλιστα ανιδιοτελής, δηλαδή προσφέρεται χωρίς να περιμένουμε αντάλλαγμα. Αγάπη που προσφέρεται και περιμένει να πάρει δεν είναι αγάπη, αλλά πράξη συναλλαγής.Η Χριστιανική αγάπη είναι πάνω από τα ανθρώπινα μέτρα. Η Χριστιανική αγάπη είναι θυσία, είναι αγάπη σταυρική. Μέσα από την αγάπη προσφέρω τα πάντα χωρίς να διεκδικώ τίποτε.
Η αγάπη, λοιπόν, δεν είναι συναλλαγή. Είναι υπέρβαση αδυναμιών και εγωισμού. Η αγάπη είναι προσφορά. Όταν αγαπάς δίνεις χωρίς να απαιτείς να πάρεις. Και αυτή η χωρίς όρια προσφορά προσφέρεται στον κάθε άνθρωπο ανεξάρτητα από φυλετική ή εθνική καταγωγή, ακόμα και στον εχθρό.
Αυτός είναι ο κόσμος της αγάπης. Ένας κόσμος τον οποίο οραματιζόμαστε μεν, αλλά στην πράξη τον βλέπουμε από μακριά ή τον κρατάμε μακριά. Μέρος αυτού του κόσμου είμαστε κι εμείς, πότε σαν διαμορφωτές και πότε σαν χαλαστές. Σαν μέλη αυτού του κόσμου ποια η δική μας συμβολή; Ποια η δική μας επιθυμία; Ποιο το δικό μας θέλω; Κι αν ακόμα παραδεχτούμε ότι κινούμαστε στα όρια της συναλλαγής του«παίρνω για να δώσω» γιατί να μην αντιστρέψουμε, για χάρη της συζήτησης, αυτή τη συναλλαγή, μετατρέποντας την σε «δώσε για να πάρεις». Δώσε πρώτος αυτό που απαιτείς ή περιμένεις να σου δώσουν οι άλλοι. Δώσε πρώτος. Γίνε διαμορφωτής του κόσμου που οραματίζεται. Κάνε σήμερα την αρχή.
Αδελφοί μου, όσοι συνειδητοποιούμε τη χάρη του Θεού και τη μέχρι θανάτου προσφορά της αγάπης του σε μας, ας απαντήσουμε, μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων του ο καθένας, με αγάπη σ’ αυτήν την αγάπη. Ας προσέξουμε κι ας υπακούσουμε στα σημερινά λόγια του Αποστόλου Παύλου: «Συνεργάτες του Θεού καθώς είμαστε, σας παρακαλούμε να μην αφήσετε να πάει χαμένη η χάρη του Θεού που δεχτήκατε, γιατί η Γραφή λέει: Στον καιρό της χάρης σε άκουσα και την ημέρα της σωτηρίας σε βοήθησα. Να, τώρα είναι ο καιρός της χάρης, τώρα είναι η ημέρα της σωτηρίας. Η σημερινή μέρα ας είναι η συνειδητή απάντηση στην αποδοχή της χάρης του Θεού, η δε έμπρακτη αγάπη μας ας είναι η επισφράγιση και η επιβεβαίωση της σημερινής ημέρας σαν ημέρας και της δικής μας σωτηρίας. Αμήν.

Διαβάστε το άρθρο και εδώ

    

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΙΝΑ ΠΟΙΩΣΙΝ ΥΜΙΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, Ὁμιλία τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ
Κυριακή Β΄ Λουκά: Η τέλεια Αγάπη, του Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς "Ευλόγησε τους εχθρούς μου, Κύριε!"
Η ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ, του Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου (+), Ὁμιλία στόν Ἀμμότοπο (2/10/1994)
ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ - Αγάπη προς τους εχθρούς, το γνώρισμα τῶν χριστιανῶν [Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (+), (2006)]
Η αγάπη και η συγχώρηση των εχθρών
Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Δώστε, δώστε στους φτωχούς!
Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, μνήμη των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης:
Η Μαγεία, του Οσίου Νικοδήμου του Αγιορείτου
«Περί μαγείας»

                                          
Ακούσματα - Video:
Κυριακή Β΄Λουκά: Η εντολή της Αγάπης [ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου +]
Κυριακή Β΄ Λουκά: Καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν, ούτω και υμείς ποιείτε [ομιλία Αρχιμ. Συμεών Βενετσιάνου, 2014]
Ύμνοι Κυριακής Β΄ Λουκά <Πλ Δ΄> [Δ. Παικοπουλος]
Κυπριανού και Ιουστίνης -Απολυτίκιο (2 Οκτωβρίου) [Ψάλλει ο αρχ. π. Νικόδημος Καβαρνός]
Διονυσίου Αρεοπαγίτου -Απολυτίκιο (3 Οκτωβρίου) [Ψάλλει ο αρχ. π. Νικόδημος Καβαρνός]
Θωμά Αποστόλου -Απολυτίκιο (6 Οκτωβρίου) [Ψάλλει ο αρχ. π. Νικόδημος Καβαρνός]
                                   
Λειτουργικά αναγνώσματα:
Κυριακὴ ΙΕ´ (Β´ Λουκᾶ)
            

 

        

Την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου
αμέσως μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας
πραγματοποιήθηκε στο Ενοριακό Κέντρο Νεότητος του Ιερού Ναού μας
ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας Κατηχητικής Χρονιάς
και ξεκίνησαν οι εγγραφές των παιδιών.
  

  
Με τη χάρη του Θεού άρχισε και πάλι η κατηχητική χρονιά στην ενορία μας.
Οι κατηχητές και οι κατηχήτριες μας, μαζί με τον Ιερέα νεότητος και τους υπόλοιπους συνεργάτες, μέσα σε κλίμα αγάπης, ελευθερίας, δημιουργικότητας και συντροφικότητας συμβάλλουν ώστε το Κατηχητικό να γίνει μια ζεστή φωλιά, ένα καταφύγιο, όπου τα παιδιά μας, οι νέοι μας, γνωρίζουν μέσα από οικοδομητικά θέματα, το λόγο του Θεού, έρχονται σε επαφή με τα μυστήρια της Εκκλησίας μας, γνωρίζουν τους Αγίους της και την Παράδοσή της, ψάλλουν, τραγουδούν, ψυχαγωγούνται, εκφράζουν απορίες, συζητούν τους προβληματισμούς τους.

Οι συναντήσεις μας άρχισαν και πραγματοποιούνται στους φιλόξενους χώρους
του Ιερού Ναού μας, κάθε Σάββατο και Κυριακή, με βάση τα τμήματα, ως εξής:

   
Σάββατο 4:45μ.μ.- 6:15μ.μ.:
• Αγόρια Γ’, Δ’, Ε’ & ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού
• Κορίτσια Γ’, Δ’, Ε’ & ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού
• Αγόρια Γυμνασίου-Λυκείου

   
Κυριακή 10:30 π.μ.– 12:00 μ.:
• Νήπια και παιδιά Α’& Β’ Δημοτικού
• Κορίτσια Γυμνασίου-Λυκείου

     

Οι εγγραφές συνεχίζονται! Μιλήστε με τους κατηχητές!
    

Μη χάσεις την ευκαιρία να ξανασυναντηθείς με τους παλιούς σου φίλους,
αλλά και να γνωρίσεις νέους!

Μέ κουράγιο καί νόημα ζωῆς νά πορευτοῦμε τόν δρόμο τῆς ἀληθινῆς ἀγάπης...
 

[Μήνυμα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄ επί τη ενάρξει της Νέας Κατηχητικής Χρονιάς 2017-2018]

    

 

   

Τα οφέλη των Κατηχητικών στην οικογένεια

 του π. Γεωργίου Χριστοδούλου

                    

paidiaΟι περισσότεροι γονείς στο άκουσμα περί κατηχητικών σχολείων δείχνουν μια αποστροφή αδικαιολόγητη. Ταυτόχρονα οι ίδιοι έχουν ήδη από την τάξη του νηπιαγωγείου σχηματίσει την καλύτερη γνώμη για τα παιδιά τους. Το παιδί μου είναι έξυπνο, καλό, κοινωνικό, έχει κάτι το ιδιαίτερο. Φράσεις που ακούμε συχνά σε συναναστροφές με άλλους γονείς. Πολλές φορές όμως ζούμε σε μια ψευδαίσθηση, σε μια ουτοπία. Φανταζόμαστε το παιδί μας ως μελλοντικό δικηγόρο, ως γιατρό ακόμη και ως πρωθυπουργό με οικονομική πάντοτε ευχέρεια. Δυσκολευόμαστε να δούμε το παιδί μας απλά ευτυχισμένο, σε ένα ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον, περιστοιχισμένο από καλοπροαίρετους ανθρώπους και με έναν καλό σύντροφο στο πλάι του. Στη διάρκεια όμως της σχολικής ζωής του δημοτικού σχολείου έρχονται και τα πρώτα σύννεφα προβληματισμού για τη συμπεριφορά του παιδιού μας. Η δασκάλα θα μας καλέσει και τότε θα ακούσουμε για πρώτη φορά ότι το παιδί μας έχει ενδείξεις παραβατικής συμπεριφοράς (που δεν έχουν να κάνουν με θέματα που αφορούν την επίδραση ψυχολογικών και ψυχο-κοινωνικών προβλημάτων της οικογένειας στην εμφάνιση παραβατικής συμπεριφοράς από τα παιδιά, όπως για παράδειγμα γονείς σε διάσταση ή γονείς χωρισμένοι, γονέας/ γονείς που κακοποιούν τα παιδιά κ.λπ).
Η αγωγή που δίδεται από το σπίτι στα παιδιά στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η αγωγή της κοσμικής ζωής και της ευμάρειας με χαλαρούς ελέγχους και έλλειψη επικοινωνίας. Θέλουμε πάντα να δίδουμε στα παιδιά μας τα καλύτερα χωρίς στερήσεις ενώ αυτό στην πραγματικότητα δημιουργεί ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην ψυχοσύνθεση του παιδιού και έχει ως συνέπεια να νομίζει ότι μπορεί να κάνει και να αποκτά ό, τι θέλει εύκολα και γρήγορα.
Πολλά από τα παιδιά που βίωσαν την αληθινή χαρά σε κάποιο κατηχητικό σχολείο της ενορίας τους, άλλαξαν με τον καιρό νοοτροπία και άρχισαν να βλέπουν τη ζωή κυριολεκτικά με άλλα ¨μάτια¨. Τα παιχνίδια τους π.χ. από βίαια και μοναχικά έγιναν πιο ομαδικά με περισσότερο ενδιαφέρον.
Τα μαθήματα γίνονται συνήθως σε χώρο του ναού με την επιτήρηση του υπευθύνου ιερέως νεότητας και από εξαίρετους κατηχητές/ριες διορισμένους από την εκάστοτε Μητρόπολη ή Αρχιεπισκοπή. Πολλοί γονείς όμως ακόμη και σήμερα θεωρούν ότι τα κατηχητικά είναι ξεπερασμένα. Στην εποχή μας τα κατηχητικά σχολεία δραστηριοποιούνται δυναμικά μέσα στο πολιτισμικό κεφάλαιο ως έκφραση της κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσω διαφόρων προγραμμάτων(κατασκήνωση στην πόλη, αθλητικές-εικαστικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές εκδρομές κ.α) ενώ άπειρο κατηχητικό υλικό βρίσκεται διαθέσιμο στο διαδίκτυο.
Η ευρύτερη προσφορά του Κατηχητικού σχολείου στους νέους σήμερα, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα εξής ακόλουθα: 1) καλλιεργεί την αγάπη για τον Θεό και το συνάνθρωπο 2) βοηθάει στη διάκριση των ποικίλων κινδύνων και παγίδων της ζωής 3)προσφέρει τα απαραίτητα πνευματικά εφόδια για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και αδιεξόδων που παρουσιάζονται στο διάβα της ζωής 4) καθοδηγεί στο δρόμο του ορθοδόξου χριστιανικού ήθους 5) διδάσκει το σεβασμό των αξιών της κοινωνίας μας 6) βοηθάει στην αποφόρτιση από την πίεση, το βάρος και την κούραση της καθημερινότητας 7)συντελεί στην κοινωνικοποίηση μέσα από το ομαδικό πνεύμα των συνάξεων και της ψυχαγωγίας και 8)συμπληρώνει το έργο των γονέων και των δασκάλων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας υγιούς και ολοκληρωμένης προσωπικότητας.
Σε μια εποχή λοιπόν που τα ναρκωτικά κάνουν θραύση, η παραβατικότητα ανθεί και τα παιδιά μας απειλούνται ανά πάσα στιγμή και ώρα από ποικίλους κινδύνους είναι καιρός να σκεφθούμε να στείλουμε τα παιδιά μας στη θαλπωρή της Εκκλησίας, εκεί που υπάρχει αγάπη και ασφάλεια, εκεί που το παιδί μας θα αναπτύξει ισχυρό χαρακτήρα και θα μάθει να σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους, να αγαπάει και να εκφράζει ελεύθερα τη σκέψη και τα συναισθήματά του. Το παιδί στο κατηχητικό σχολείο δεν έχει να χάσει τίποτα, ελάχιστες ίσως ώρες, οι οποίες όμως θα αποδειχθούν στο μέλλον βάλσαμο τόσο για το ίδιο και την οικογένειά του, όσο και για το σύνολο της κοινωνίας.

 

  

Η δεύτερη Θεία Λειτουργία στην ενορία μας

 

Θ Λειτουργία


Απ’ αυτήν την Κυριακή, 1η Οκτωβρίου, όπως κάθε χρόνο, αρχίζει η τέλεση δεύτερης Θείας Λειτουργίας στην ενορία μας, η οποία τελείται στο ανακαινισθέν Ιερό Παρεκκλήσιο των Παμμεγίστων Ταξιαρχών του Πολιτιστικού και Φιλανθρωπικού Συλλόγου "Σήμαντρο" (Ελ. Βενιζέλου 59Α, Χολαργός).
Ο Όρθρος αρχίζει στις 9:00 π.μ., η Θεία Λειτουργία στις 10:15 π.μ., και απολύει γύρω στις 11:45 π.μ.
Είναι μια ευκαιρία για συμμετοχή στον κυριακάτικο εκκλησιασμό, που προσφέρεται σε νέους, οικογένειες με μικρά παιδιά και γενικά σε όσους για αντικειμενικούς λόγους δεν διευκολύνονται στη συμμετοχή της πρώτης Θείας Λειτουργίας.

 

   

        

   

Κυριακή 1 Οκτωβρίου

          

Μνήμη Ἁγίας Σκέπης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Βλαχερνῷ
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Γοργο
επηκόου

Ὁ Ἅγιος Ἀνανίας ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ὅσιος Ῥωμανὸς ὁ Μελῳδὸς

       

  

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου

 

Οἱ Ἅγιοι Κυπριανὸς καὶ Ἰουστίνη
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Νεομάρτυρας ἢ Χατζὴ–Γεώργιος

                                    

 
Τρίτη 3 Οκτωβρίου

 

Ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης
Ἡ Ἁγία Δάμαρις ἡ Ἀθηναία
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Χοζεβίτης ἐπίσκοπος Καισαρείας

                                    

         

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου

          

Ὁ Ἅγιος Ἱερόθεος
Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος Ταμασοῦ
Ἡ Ἁγία Δομνίνη ἡ Μάρτυς καὶ οἱ θυγατέρες αὐτῆς Βερνίκη καὶ Προσδόκη
Ὁ Ἅγιος Αὔδακτος (ἢ Ἄδαυκτος) ὁ Μάρτυρας καὶ ἡ θυγατέρα του Καλλισθένη

                              

     

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου

        

Ἡ Ἁγία Χαριτίνη
Ὁ Ἅγιος Ἐρμογένης ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ Θαυματουργὸς

                           

    

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου

           

Ὁ Ἅγιος Θωμᾶς ὁ Ἀπόστολος
                    

     

Σάββατο 7 Οκτωβρίου

     

Οἱ Ἅγιοι Σέργιος καὶ Βάκχος
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Ὅσιοι 99 Πατέρες ποὺ ἀσκήτευσαν στὴν Κρήτη
Ὁ Ἅγιος Πολυχρόνιος ὁ Ἱερομάρτυρας

                             

       

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ