Τεύχος 322  24 Μαρτίου 2017

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

 

Σάββατο 25 Μαρτίου 2017
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑΣ (Εθνική Εορτή)

 

 

 

Ακούστε:
Ο Άγγελος εβόα [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Ευαγγελίζου γη χαράν μεγάλην
Πες μου, ποια χώρα ξέρεις άλλη, να ‘χει την άνοιξη τριπλή;
  

Δείτε:
1821 Ο ξεσηκωμός του γένους (ντοκυμαντέρ του NGS)
1821 Η Ελληνική Επανάσταση & οι Μεγάλες Δυνάμεις (ντοκυμαντέρ Μηχανή του Χρόνου)
1821 Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (ντοκυμαντέρ Μηχανή του Χρόνου)
1821 Κανάρης-Μιαούλης (ντοκυμαντέρ Μηχανή του Χρόνου)
Ιωάννης Καποδίστριας - Μέρος Α΄ (ντοκυμαντέρ Μηχανή του Χρόνου)
Ιωάννης Καποδίστριας - Μέρος Β΄ (ντοκυμαντέρ Μηχανή του Χρόνου)
   

Διαβάστε:
Υπήρξε το Κρυφό Σχολειό; Επειδή δεν θυμόμαστε την ιστορία μας μόνο την 25η Μαρτίου...
Η Ελλάδα σε κρίση! Ας διαβάσουμε Μακρυγιάννη...

 

 

«Ἀκόμα τούτη τὴν ἄνοιξη...»
Σάββατο 25 Μαρτίου, στις 6:30 μ.μ., στον Ι. Ν. Φανερωμένης Χολαργού
ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ


Τιμούμε «του απ’ Αιώνος μυστηρίου την φανέρωσιν» και «τον Αγώνα για του Έθνους την Παλλιγγενεσία»
Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στην εορταστική εκδήλωση παρουσίασης του Ορατορίου «Ἀκόμα τούτη τὴν ἄνοιξη...», έργο του Άρχοντος Πρωτοψάλτου Ιερού Ναού Φανερωμένης Χολαργού κ. Γεωργίου Χατζηχρόνογλου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 6:30 μ.μ., ανήμερα της εορτής του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου και της επετείου της επίσημης έναρξης του αγώνα για την εθνική μας παλλιγγενεσία, εντός του Ιερού Ναού.
Συμμετέχει πολυμελής Χορωδία, υπό την διεύθυνση του Γεωργίου Χατζηχρόνογλου.

 

  

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017
Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ [ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ]
Ο Ἀπόστολος
Προς Εβραίους Επιστολή Παύλου (στ΄ 13-20)

[περισσότερον βουλόμενος ὁ Θεὸς ἐπιδεῖξαι τοῖς κληρονόμοις τῆς ἐπαγγελίας τὸ ἀμετάθετον τῆς βουλῆς αὐτοῦ, ἐμεσίτευσεν ὅρκῳ.]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Μάρκον (θ΄ 17-31)

[ὦ γενεὰ ἄπιστος, ἕως πότε πρὸς ὑμᾶς ἔσομαι; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν; / εἰ δύνασαι πιστεῦσαι, πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι (θεραπεία δαιμονιζομένου)]
     

  

   

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες τῆς ἑβδομάδος στον Ι. Ναό μας


 

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Ὁσίου Ἰωάννου τῆς «Κλίμακος»), 26 Μαρτίου
7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)
9:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θ. Λειτουργία, στό Ἱερό Παρεκκλήσιο τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν «Σημάντρου»
6:00 μ.μ.
Ὁ Κατανυκτικός Ἑσπερινός
          
ΔΕΥΤΕΡΑ
27 Μαρτίου
6:00 μ.μ.
Τό Μέγα Ἀπόδειπνο
        
ΤΡΙΤΗ 28 Μαρτίου

6:00 μ.μ.
Τό Μέγα Ἀπόδειπνο
        
ΤΕΤΑΡΤΗ 29 Μαρτίου

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων
6:00 μ.μ.
Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Κανόνος (τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Κρήτης)
        
ΠΕΜΠΤΗ 30 Μαρτίου

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων
6:00 μ.μ.
Τό Μέγα Ἀπόδειπνο
        
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 Μαρτίου

7:00 π.μ.
Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θ. Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων
5:00 μ.μ.
1η Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου
7:30 μ.μ.
2η Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου

[Απογευματινό Προσκύνημα στήν Ἱερά Μονή Παντοκράτορος Ταώ (Νταοῦ) Πεντέλης, για τήν ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου (βλ. λεπτομέρειες παρακάτω)]
        
ΣΑΒΒΑΤΟ 1 Ἀπριλίου

7:00 π.μ. Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου)
6:00 μ.μ.
Ὁ Ἑσπερινός

        
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας), 2 Ἀπριλίου
7:00 π.μ.
Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)
9:00 π.μ.
Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θ. Λειτουργία, στό Ἱερό Παρεκκλήσιο τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν «Σημάντρου» (ἡ τελευταία γιά ἐφέτος)
6:00 μ.μ.
Ὁ Κατανυκτικός Ἑσπερινός

                

     

Παρασκευή 31 Μαρτίου ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ

      


    

στήν Ἱερά Μονή Παντοκράτορος Ταώ (Νταοῦ) Πεντέλης, ὅπου θά τελέσουμε τήν ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου
Ἀναχώρηση στίς 3:30 τό ἀπόγευμα.

Πληροφορίες και Δηλώσεις συμμετοχῆς: τηλ. 210 65 27 611 και στον π. Ιωάννη

      

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

«Ομιλία εις την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών»

του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά

           

1. Πολλές φορές ωμίλησα προς την αγάπη σας περί νηστείας και προσευχής, ιδιαιτέρως μάλιστα αυτές τις ιερές ημέρες· εναπέθεσα ακόμη στις φιλόθεες ακοές και ψυχές σας ποια δώρα προσφέρουν στους εραστάς των και πόσων αγαθών πρόξενοι γίνονται σ' αυτούς που τις ασκούν, πράγμα που επιβεβαιώνεται γι' αυτές κυρίως από την φωνή του Κυρίου που αναγινώσκεται σήμερα στο ευαγγέλιο.
Ποια δε είναι αυτά; Είναι μεγάλα, τα μεγαλύτερα όλων θα ελέγαμε· διότι εκτός από τα άλλα μπορούν να παράσχουν και εξουσία κατά πονηρών πνευμάτων, ώστε να τα εκβάλλσυν και να τα απελαύνουν, και τους δαιμονισμένους να τους ελευθερώνουν από την επήρειά τους. Όταν πραγματικά οι μαθηταί είπαν προς τον Κύριο περί του αλάλου και κωφού δαιμονίου, ότι «εμείς δεν μπορέσαμε να το εκβάλωμε», είπε προς αυτούς ο Κύριος· «τούτο το γένος δεν εκδιώκεται, παρά με προσευχή και νηστεία».
2. Ίσως γι' αυτό, μετά την προσευχή επάνω στο όρος και την κατ' αυτήν εμφάνισι της θεϊκής αυγής, κατέβηκε αμέσως και ήλθε στον τόπο, όπου ευρισκόταν ο κατεχόμενος από τον δαίμονα εκείνον. Λέγει δηλαδή ότι, αφού παρέλαβε τους εγκρίτους μαθητάς, ανέβηκε στο όρος να προσευχηθή και έλαμψε σαν ο ήλιος, και ιδού εφάνηκαν να συνομιλούν με αυτόν ο Μωυσής και ο Ηλίας, οι άνδρες που περισσότερο από κάθε άλλον άσκησαν την προσευχή και τη νηστεία, δεικνύοντας και δια της παρουσίας των στην προσευχή την συμφωνία και εναρμόνισι μεταξύ προσευχής και νηστείας, ώστε κατά κάποιον τρόπο η νηστεία να συνομιλή με την προσευχή ομιλώντας προς τον Κύριο. Εάν η φωνή αίματος του φονευθέντος Άβελ βοά προς τον Κύριο, καθώς λέγει αυτός προς τον Κάιν, όπως εμάθαμε από τα λόγια του Μωυσέως, πάντως και όλα τα μέρη και μέλη του σώματος, κακοπαθούντα με την νηστεία, θα βοήσουν προς τον Κύριο και, συνομιλώντας με την προσευχή του νηστεύοντος και περίπου συμπροσευχόμενα, δικαίως θα την καταστήσουν ευπροσδεκτικώτερη και θα δικαιώσουν αυτόν που υφίσταται εκουσίως τον κόπο της νηστείας. Μετά λοιπόν την προσευχή και την κατά θείο τρόπο λάμψι, αφού ο Κύριος κατέβηκε από το όρος, έρχεται προς τον όχλο και τους μαθητάς, στους οποίους ωδηγήθηκε εκείνος ο κατειλημμένος από το δαιμόνιο, ώστε, όπως έδειξε επάνω στο όρος ότι εκείνο ήταν βραβείο νηστείας και προσευχής, όχι μόνο μεγάλο αλλά και επάνω από το μεγάλο (πραγματικά έδειξε ότι η θεία λαμπρότης υπήρξε άθλον αυτών), έτσι, αφού κατεβή, θα επιδείξη ότι έπαθλο τούτων είναι και η ισχύς κατά των δαιμόνων.
3. Αλλά, επειδή κατά την παρούσα Κυριακή των ιερών νηστειών είναι συνήθεια ν' αναγινώσκεται στην εκκλησία η διήγησις περί του θαύματος τούτου, ας εξετάσωμε από την αρχή όλη την ευαγγελική περικοπή που το περιγράφει. Μόλις λοιπόν ήλθε ο Ιησούς προς τους μαθητάς και τους παρευρισκομένους με αυτούς κι' ερώτησε, τι συζητείτε, κάποιος από το πλήθος είπε· «διδάσκαλε, έφερα σε σένα τον υιό μου που έχει πνεύμα άλαλο και όπου τον καταλάβη, τον συγκλονίζει και αυτός αφρίζει και τρίζει τα δόντια του και ξηραίνεται».
4. Πώς λοιπόν άφριζε αυτός κι' έτριζε τα δόντια κι' εξηραινόταν; Του δαιμονισμένου πάσχει πρώτο και περισσότερο από όλα τα μόρια του σώματος ο εγκέφαλος· διότι ο δαίμων χρησιμοποιεί ως όχημα το ψυχικό πνεύμα που ευρίσκεται σ' αυτόν και από αυτό σαν ακρόπολι καταδυναστεύει όλο το σώμα. Όταν δε πάσχη ο εγκέφαλος, αφήνεται από εκεί μια ροή προς τα νευρα και τους μυς του σώματος αφρώδης και φλεγματώδης, που φράσσει τις διεξόδους του ψυχικού πνεύματος· και από αυτό προκαλείται κλονισμός και ρήξις και ακουσία κίνησις σε όλα τα αυτόβουλα μόρια, μάλιστα δε στις γνάθους, που πλησιάζουν περισσότερο στο μόριο που έπαθε πρώτο. Καθώς το υγρό ρέει περισσότερο προς το στόμα λόγω της χωρητικότητος των πόρων και της εγγύτητος προς τον εγκέφαλο, επειδή εξ αιτίας της άτακτης κινήσεως των οργάνων η αναπνοή δεν μπορεί να εκπνευσθή αθρόα, αλλά και ανακατεύεται με το πλήθος του υγρού, δημιουργείται στους πάσχοντας αφρός. Έτσι ο δαίμων εκείνος άφριζε και έτριζε τα δόντια, που προσέκρουαν μεταξύ τους φοβερά κι έσφιγγαν με μανία. Εξηραινόταν δε έπειτα από την σφοδροτέρα επήρεια του δαιμονίου. Όπως οι ατμοί που κινούνται από την θέρμη της ηλιακής ακτίνος, αν αυτή είναι σφοδροτέρα, πάλι αφανίζονται από αυτήν διασκορπιζόμενοι τελείως, έτσι και η υγρότης που προέρχεται από τα σπλάγχνα με την επήρεια του δαίμονος, αν αυτή είναι σφοδρότερα, σε λίγο δαπανάται και η έμφυτη υγρασία της σάρκας κι εκείνος ο δαιμονισμένος καταξηραίνεται.
5. Ο πατέρας του δαιμονισμένου προσέθεσε προς τον Κύριο, ότι είπε στους μαθητάς να το εκβάλουν και δεν κατώρθωσαν· ο δε Κύριος, αποτεινόμενος όχι προς αυτόν αλλά και προς όλους, λέγει, «ω γενεά άπιστη, έως πότε θα είμαι με σας, έως πότε θα σας ανεχθώ;». Μου φαίνεται ότι οι παρόντες τότε Ιουδαίοι, λαμβάνοντας αφορμή από το ότι δεν μπόρεσαν να εκβάλουν τον δαίμονα οι μαθηταί, θα εβλασφήμησαν κάπως. Τι δεν θα έλεγαν, αφού ευρήκαν αφορμή, αυτοί που, και όταν ετελούνταν θαύματα, δεν άφηναν τις βλασφημίες; Γνωρίζοντας λοιπόν ο Κύριος τους γογγυσμούς και τους ονειδισμούς τούτων, τους εξελέγχει και τους καταισχύνει, όχι μόνο με λόγους επιτιμητικούς, αλλά και με πράξεις και λόγια γεμάτα φιλανθρωπία.
Πραγματικά προστάσσει, φέρετέ τον εδώ σ' εμένα, και τον έφεραν, και μόλις το δαιμόνιο είδε τον Κύριο εσπάραξε τον άνθρωπο που έπεσε κι εκυλιόταν αφρίζοντας· διότι του επιτρεπόταν να καταστήση φανερά την κακία του.
6. Ο δε Κύριος ερώτησε τον πατέρα του παιδιού, «από πόσον χρόνο του συνέβηκε τούτο;». Αυτήν την ερώτησι την κάμει ο Κύριος, για να τον οδηγήση προς την πίστι και την με πίστι παράκλησι. Τόσο απείχε από την πίστι ο άνθρωπος αυτός, ώστε να μη παρακαλή ούτε υπέρ της σωτηρίας του παιδιού. Γι' αυτό δεν παρακάλεσε καθόλου ούτε τους μαθητάς· «τους είπα», λέγει, «να τον εκβάλουν»· δεν εγονάτισε, δεν ικέτευσε, δεν παρακάλεσε. Αλλά δεν φαίνεται ούτε τον Κύριο να παρακάλεσε ακόμη. Γι' αυτό ο Κύριος, αφήνοντας το παιδί που ήταν ελεεινώς ξαπλωμένο εμπρός στα μάτια του, συζητεί μ' εκείνον, ερωτώντας τον χρόνο του πάθους και προκαλώντας τον προς την παράκλησι. Αυτός δε αποκρίνεται ότι του συμβαίνει από την παιδική ηλικία και ότι πολλές φορές τον έβαλε στη φωτιά και στα ύδατα, για να τον αφανίση, και προσθέτει· «αλλ' αν μπο-ρής, λυπήσου μας και βοήθησέ μας».
7. Βλέπετε, πόση είναι η απιστία του ανθρώπου; Διότι αυτός που λέγει, 'αν μπορής', φυσικά φανερώνει ότι δεν πιστεύει ότι μπορεί ο άλλος. Ο δε Κύριος είπε, «αν μπορής να πιστεύσης, όλα είναι δυνατά στον πιστεύοντα»· το λέγει δε τούτο όχι αγνοώντας την απιστία εκείνου, αλλά προβιβάζοντάς τον βαθμιαίως στην πίστι και συγχρόνως δεικνύοντας ότι αιτία που δεν έβγαλαν οι μαθηταί τον δαίμονα είναι η απιστία του. Πρόσεξε δε τον ευαγγελιστή· δεν λέγει ότι ο Κύριος είπε προς τον πατέρα του παιδιού «αν μπορής να πιστεύσης», διότι πάντοτε ο Κύριος απαιτεί την πίστι από τους ζητούντας τις θεραπείες· αφού ήταν δεσπότης και κηδεμών και των ψυχών, εφρόντιζε να θεραπευθούν κι' αυτές διά της πίστεως· αλλ' εκείνος ο πατέρας του παιδιού, μόλις άκουσε ότι στην πίστι του ακολουθεί η ίασις, έλεγε με δάκρυα· «πιστεύω, Κύριε, βοήθησε την απιστία μου». Βλέπετε αρίστη προκοπή ηθών; Διότι όχι μόνο επίστευσε περί της θεραπείας του παιδιού, αλλ' ότι ο Κύριος μπορεί να κατανικήση και την απιστία του, αν θελήση.
[…]

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ

       

Διαβάστε επίσης:

    

Δ΄ Νηστειών

Κυριακή Δ΄Νηστειών - «Ὤ γενεά ἄπιστος καί διεστραμμένη», του Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου(+)
Δ΄ Κυριακή των Νηστειών – Του Οσίου Ιωάννου συγγραφέως της «Κλίμακος»
Ομιλία στο Ευαγγέλιο - Kυριακή Δ΄ Των Νηστειών
Μνήμη του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
Μεγάλη Σαρακοστή: η μεγάλη χαρά!, του π. Ανδρέα Αγαθοκλέους, Καθηγητή - Λάρνακα
Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ο ευπρόσδεκτος καιρός, του Μητροπολίτου Ν. Σμύρνης κ. Συμεών
Αθεΐα: Το καύχημα της εποχής μας, του Φώτη Κόντογλου

       
Ακούσματα:
Κυριακή Δ΄ Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος) [π. Συμεών Βενετσιάνος (2014)]
Κυριακή Δ΄ Νηστειών - «Τούτο το γένος εν ουδενί δύναται εξελθείν, ει μη εν προσευχή και νηστεία» [π. Συμεών Βενετσιάνος (2016)]
Ο Ακάθιστος Ύμνος στον Ι.Ν.Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού (2014)
Κυριακή Δ΄ Νηστειών, Ήχος Γ΄ [Ψάλλει ο αείμνηστος Θρασύβουλος Στανίτσας, 1956]
''Ο τον αμπελώνα φυτεύσας'' [Ιδιόμελον του Ε΄ Κατανυκτικού Εσπερινού της Μ.Τεσσαρακοστής, το απόγευμα της Δ' Κυριακής των Νηστειών. Ψάλλει χορός Θρ.Στανίτσα]
Οσίας Μαρίας Αιγυπτίας - Απολυτίκιο (1 Απριλίου) [Ψάλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος Καβαρνός]
Το Σπήλαιο της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας [video, 17 Απρ 2016]

   

Λειτουργικά αναγνώσματα:
Κυριακὴ Δ´ Νηστει
ών (Ιωάννου της Κλίμακος)
Ε
υαγγελισμὸς Θεοτόκου & Δ´ Χαιρετισμοί
Κατανυκτικοὶ
Εσπερινοὶ 2017
    
και άλλα πολλά, σημαντικά και ψυχωφελή, στο Αφιέρωμά μας στη Μεγάλη Σαρακοστή.

 
    

    

 

        

 

Κυριακή 26 Μαρτίου

            

Σύναξις Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ
Οἱ Ἅγιοι Μοντανὸς καὶ Μαξίμη οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Εἰρηναῖος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Σιρμίου
Ὁ Ἅγιος Κοδράτος ὁ Ἱερομάρτυρας
Οἱ Ἅγιοι Ἐμμανουὴλ καὶ Θεοδόσιος οἱ Μάρτυρες καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς Σαράντα μαρτυρήσαντες
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Νεομάρτυρας ἐκ Βουλγαρίας

   

        
Δευτέρα 27 Μαρτίου

       

Ἡ Ὁσία Ματρώνα ἡ Ὁμολογήτρια ἡ ἐν Θεσσαλονίκῃ
Οἱ Ἅγιοι Φιλητὸς, Λυδία, Θεοπρέπιος, Μακεδόνας, Ἀμφιλόχιος καὶ Κρονίδης οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Ἀνανὶ ὁ Προφήτης
Ὁ Ἅγιος Ἐφραὶμ Ἀρχιεπίσκοπος Ροστὼβ τῆς Ρωσίας

 

         

Τρίτη 28 Μαρτίου

          

Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων ὁ Νέος
Ὁ Ὅσιος Ἡσύχιος ὁ Ἱεροσολυμίτης
Ὁ Ἅγιος Εὐστράτιος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Νηστευτής
Ὁ Ὅσιος Διονύσιος ὁ Ἐλεήμων

 

     

Τετάρτη 29 Μαρτίου

         

Ὁ Ἅγιος Μάρκος Ἐπίσκοπος Ἀρεθουσίων
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ ἄνδρες καὶ γυναῖκες Μάρτυρες ἐν Ἀσκαλώνι καὶ Γάζῃ
Οἱ Ἅγιοι Ἰωνᾶς, Βαραχήσιος, Ἄβιβος, Ζανιθᾶς, Ἠλίας, Λάζαρος, Μάρης, Μαρουθᾶς, Ναρσῆς, Σάββας καὶ Σιμιάθος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Διάδοχος Ἐπίσκοπος Φωτικῆς τῆς Παλαιᾶς Ἠπείρου

 

    

Πέμπτη 30 Μαρτίου

         

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος
Ὁ Ἅγιος Ἰωὴλ ὁ Προφήτης
Ὁ Ἅγιος Ζαχαρίας ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Κορίνθου
Ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος Ἐπίσκοπος Ἰρκούτσκ καὶ πάσης Σιβηρίας

  

     

Παρασκευή 31 Μαρτίου

 

Ὁ Ἅγιος Ὑπάτιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ πρίγκιπας
Ὁ Ἅγιος Ἰωνᾶς Μητροπολίτης Μόσχας καὶ πασῶν τῶν Ρωσιῶν
Ὁ Ἅγιος Ἀκάκιος ὁ Ὁμολογητής Ἐπίσκοπος Μελιτινῆς
Ὁ Ἅγιος Θεόφιλος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες ἐν Κρήτῃ
Οἱ Ἅγιοι Μένανδρος καὶ Σαβίνος οἱ Μάρτυρες καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς τριάντα ὀκτῶ Μάρτυρες
Ὁ Ὅσιος Στέφανος ὁ Θαυματουργός
Ὁ Ἅγιος Ἰννοκέντιος Μητροπολίτης Μόσχας καὶ Ἱεραπόστολος Ἀλάσκας

  

       

Σάββατο 1 Απριλίου

          

Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία
Οἱ Ἅγιοι Βασιλείδης καὶ Γερόντιος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ὅσιος Μακάριος ἡγούμενος τῆς μονῆς Πελεκητῆς
Ὁ Ἅγιος Ἀβραάμιος ὁ Νεομάρτυρας ἐκ Βουλγαρίας
Ὁ Ὅσιος Εὐθύμιος ὁ Θαυματουργός
Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Φιλόσοφος ἐκ Γεωργίας
Ὁ Ὅσιος Εὐλόγιος ὁ διὰ Χριστὸν Σαλός

   

               

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ