Τεύχος 410  18 Ιανουαρίου 2019

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

  

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019 – ΙΒ΄ ΛΟΥΚΑ (ΤΩΝ 10 ΛΕΠΡΩΝ)

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ
Ο Ἀπόστολος
 

Προς Κορινθίους Β΄ επιστολή Παύλου (δ΄ 6-15)

[Ἔχομεν δὲ τὸν θησαυρὸν τοῦτον ἐν ὀστρακίνοις σκεύεσιν, ἵνα ἡ ὑπερβολὴ τῆς δυνάμεως ᾖ τοῦ Θεοῦ καὶ μὴ ἐξ ἡμῶν, ἐν παντὶ θλιβόμενοι ἀλλ᾿ οὐ στενοχωρούμενοι, ἀπορούμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἐξαπορούμενοι, διωκόμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἐγκαταλειπόμενοι, καταβαλλόμενοι ἀλλ᾿ οὐκ ἀπολλύμενοι, πάντοτε τὴν νέκρωσιν τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματι περιφέροντες, ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματι ἡμῶν φανερωθῇ.]

     

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (ιζ΄ 12 – 19)

[Η θεραπεία των 10 λεπρών / Οὐχὶ οἱ δέκα ἐκαθαρίσθησαν; Οἱ δὲ ἐννέα ποῦ;]

           

   

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019 - ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
Ο Ἀπόστολος
Προς Εβραίους επιστολή Παύλου (ζ΄ 26 – η΄ 2)

[Τοιοῦτον ἔχομεν ἀρχιερέα, ὃς ἐκάθισεν ἐν δεξιᾷ τοῦ θρόνου τῆς μεγαλωσύνης ἐν τοῖς οὐρανοῖς.]
  

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (ι΄ 9-16)

[Ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός. Ο ποιμὴν ὁ καλὸς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν ὑπὲρ τῶν προβάτων.]

           

    

Ξεκίνησε ξανά ο Κύκλος Συμμελέτης Αγίας Γραφής

Παναγία Γερόντισσα

Μετά τη σύντομη διακοπή, λόγω των ακολουθιών και των εκδηλώσεων του Αγίου Δωδεκαημέρου, ξεκίνησαν και πάλι από τήν Τετάρτη 16 Ἰανουαρίου και κάθε Τετάρτη στίς 5:00 μ.μ. ὁ Ἑσπερινός καί ὁ Μικρός Παρακλητικός Κανόνας πρός τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο καί ἐν συνεχείᾳ ὁ Ἐνοριακός Φιλικός Κύκλος Συμμελέτης Ἁγίας Γραφῆς.
Φετεινό μας θέμα:
«Μελετώντας ἀποσπάσματα ἀπό τό Εὐαγγέλιο τοῦ Λουκᾶ»

  

 

Μνημόσυνο για τον μακαριστό π. Θεόκλητο (Φεφέ)

 

π. Θεόκλητος

Καλάβρυτα

  

Tην Κυριακή 20 Ιανουαρίου, στο Ιερό Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχών στο "Σήμαντρο" (Ελ. Βενιζέλου 59Α, Χολαργός) θα τελέσουμε το Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού π. Θεοκλήτου (Φεφέ), ιδρυτού του Πολιτιστικού και Φιλανθρωπικού Συλλόγου "Σήμαντρο", ο οποίος διετέλεσε Εφημέριος και Ιεροκήρυξ του Καθεδρικού Ι. Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού, Ηγούμενος της Ι. Μονής Πεντέλης και πνευματικός πατέρας πολλών πιστών.
Το Μνημόσυνο θα τελεσθεί κατά τη Θ. Λειτουργία, που τελείται κάθε Κυριακή στο Ι. Παρεκκλήσιο (ο Όρθρος αρχίζει στις 9.00 π.μ. και η Θ. Λειτουργία στις 10.30 π.μ.)
Θα υπάρξει και έκθεση βιβλίου από το τεράστιο συγγραφικό έργο του εκλιπόντος, με όσα βιβλία υπάρχουν στο αρχείο του Συλλόγου μας.
                      

Ὁ ὕπνος εἶναι ἕνας μικρός θάνατος κί ὁ θάνατος ἕνας μεγάλος ὕπνος.
Το πρώτο, Θεέ μου, το ξέρω. Το δεύτερο, ἀξίωσέ με να το ζήσω.
Να κοιμηθῶ τόν μεγάλο ὕπνο Και να ξυπνήσω στήν ἀτέρμονη αἰωνιότητα.
(+) Ἀρχιμανδρίτης Θεόκλητος Φεφές

  

 

Ιερά Αγρυπνία στο Ναό μας για την εορτή της Υπαπαντής

ypapanti

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ θα τελεσθεί στο Ναό μας στην εορτή της μεγάλης δεσποτο - θεομητορικής εορτής της Υπαπαντής του Κυρίου.
Η Αγρυπνία θα τελεσθεί την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου (προς Σάββατο 2 Φεβρουαρίου), από τις 8:30 μ.μ. έως τις 12:30 μετά τα μεσάνυκτα (στη διάρκεια της θα τεθούν σε προσκύνηση τα τίμια Λείψανα των Αγίων, που φυλάσσονται στο Ναό μας).

                               

   

Ιερά Aγρυπνία στην εορτή της Αγίας Φιλοθέης

Αγία Φιλοθέη

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ στην εορτή της Αγίας Φιλοθέης, προστάτιδος του φιλανθρωπικού έργου, θα τελεσθεί στο ιερό Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχών στο "Σήμαντρο" (Ελ. Βενιζέλου 59Α, Χολαργός)
Δευτέρα 18 (προς Τρίτη 19) Φεβρουαρίου, 8:30 μ.μ. έως 12:30 μετά τα μεσάνυκτα
Η Αγία Οσιομάρτυς Φιλοθέη η Αθηναία, μετά το θάνατο των γονέων της, ίδρυσε το 1550 τη γυναικεία μονή του Αγίου Ανδρέα στο χώρο που σήμερα βρίσκεται το μέγαρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Η Μονή διέθετε νοσοκομείο, ξενώνα, εστιατόριο, υφαντουργικό εργαστήριο κ.ά. Για τις ανάγκες του Μοναστηριού διέθεσε ολόκληρη την πατρική της περιουσία, αλλά και πολλοί ευλαβείς χριστιανοί, αναγνωρίζοντας το έργο της, ενίσχυσαν οικονομικά το φιλανθρωπικό της έργο. Στο Μοναστήρι έβρισκαν κοινωνικό, ηθικό και οικονομικό καταφύγιο, φτωχά κορίτσια της Αθήνας και γυναίκες που καταδιώκονταν ή απειλούνταν από τους Τούρκους στα δύσκολα χρόνια της τουρκοκρατίας. Το μεγάλο αυτό έργο της Οσίας Φιλοθέης προκάλεσε την αντίδραση των Τούρκων, οι οποίοι τη συνέλαβαν, την βασάνισαν απάνθρωπα και μετά από τα πολλά τραύματά της παρέδωσε την αγία ψυχή της στις 19 Φεβρουαρίου του 1589.

                               

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

«Το φως του Χριστού»

Ιερά Μητρόπολις Δημητριάδος (Β΄ Κορ. δ΄, 6 – 15)

                                

Είναι αλήθεια, αδελφοί, ότι ο Αποστολικός λόγος είναι βαθιά Θεολογικός, γι’ αυτό, ενίοτε, φαντάζει δυσνόητος. Αυτό συμβαίνει και με το Αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΒ΄ Λουκά, που προέρχεται από την Β΄ Επιστολή του Αποστόλου Παύλου στους Κορινθίους. Ο κορυφαίος των Αποστόλων αναφέρεται στο σκοτάδι που επικρατούσε στον κόσμο έως την έλευση του Χριστού στη γη. Η ανθρωπότητα βίωνε κατάσταση πνευματικής και ηθικής αποσύνθεσης, χωρισμένη στα δύο. Αφενός μεν στην πλάνη των ειδώλων, που εκπροσωπούσε η Ελληνική πραγματικότητα της εποχής, αφετέρου δε στην αλλοίωση του Μεσσιανικού μηνύματος και στην θρησκευτική υποκρισία, που χαρακτήριζε τον Ιουδαϊκό κόσμο.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, που κρατούσε δέσμιους τους ανθρώπους στο σκοτάδι, επέλεξε ο Θεός να λάμψει το φως της αληθείας Του, να φέρει δηλ. στο φως την γνώση της δόξας Του. Αυτό συνέβη, όπως ομολογεί ο Απόστολος Παύλος, στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, ο Οποίος, με παρρησία, διακήρυξε για τον εαυτό Του αυτή την αλήθεια: «Εγώ είμαι το φως του κόσμου. Εκείνος που θα με ακολουθήσει δε θα περπατήσει ποτέ πια στο σκοτάδι, αλλά θα έχει μέσα του το φως της ζωής».
Παρά το γεγονός, όμως, ότι ο Θεός ευεργέτησε τόσο τον άνθρωπο ώστε να διαλύσει τα σκοτάδια της ζωής του, στην πορεία της ιστορίας διαπιστώνουμε ότι ο άνθρωπος επιλέγει το σκοτάδι της κοσμικής πλάνης από το φως της αλήθειας του Χριστού. Επιλέγει να ζει έξω από τον χώρο ο οποίος φωταγωγείται από την δόξα του Θεού, που δεν είναι άλλος από την Εκκλησία Του! Η επιλογή αυτή έχει κυρίως δύο βασικά χαρακτηριστικά: Το πρώτο είναι η αμαρτία, η οποία έχει κατακλύσει τον κόσμο και θέλγει τόσο τους ανθρώπους, ώστε να σκοτίζεται ο νους και να αρνείται το φως του Χριστού. Γι’ αυτό ο Μέγας Βασίλειος την χαρακτηρίζει «στέρηση του φωτός από τους οφθαλμούς». Η αμαρτία προβάλλεται ως κατάσταση φυσιολογική, προς την οποία ο σύγχρονος άνθρωπος οφείλει δήθεν να προσαρμοστεί, αποποιούμενος το θέλημα του Θεού, το οποίο προβάλλεται ως παρωχημένο και αναχρονιστικό, ακόμα και σκοταδιστικό!
Με τον τρόπο αυτό, όμως, ο άνθρωπος αφήνεται στην ζωή του διαβόλου, αρνούμενος την αγάπη του Θεού. «Αυτό είναι που επιζητεί συνεχώς ο διάβολος: να εμφανίσει την αμαρτία ως αναπόφευκτη, να δείξει πως η αμαρτία είναι κάτι το φυσικό, για να δικαιολογήσει έτσι τον εαυτό του. Η αμαρτία είναι, κατά τον Άγιο Μακάριο της Αιγύπτου, η λογική του Σατανά. Έχει η αμαρτία τη δική της λογική, την δική της απολογητική, για να μπορεί να δικαιολογηθεί η ίδια, για να μπορεί να αναδειχθεί ως αναγκαία, ως κάτι το φυσικό. Αυτό κάνει συνεχώς ο διάβολος. Ο Χριστός, όμως, είναι ο μόνος αληθινός Λόγος του κόσμου, η Θεία λογική του κόσμου, είναι η λογική του αγαθού»
Το σκοτάδι της πλάνης που επιλέγει σήμερα ο κόσμος έχει και ένα δεύτερο χαρακτηριστικό, την αποστασία από τον Θεό. Η επιλογή αυτή προβάλλεται με ιδιαίτερα υπερφίαλο τρόπο από τους ανθρώπους της απιστίας και του κοσμικού φρονήματος. Θεωρείται, μάλιστα, προσόν για τον άνθρωπο του 21ου αιώνα να αρνείται την ύπαρξη του Θεού και να τοποθετεί τον εαυτό του στην θέση Εκείνου. Μόνο που η επιλογή αυτή είναι αυτοκαταστροφική και μετατρέπει τον άνθρωπο σε θεατή των συντριμμάτων που προκαλεί μέσα του και γύρω του, ικανό για το χειρότερο.
Η ιστορία της ανθρωπότητας βρίθει από παραδείγματα αποστατών, που επέλεξαν το σκοτάδι της άρνησης του Θεού από το φως του Ευαγγελίου Του. Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς περιγράφει τις συνέπειες αυτής της επιλογής: «Να γνωρίζεις ότι όποιος χάνει το Θεό από τον νου και την καρδιά του, αισθάνεται, ξαφνικά, απολυμένος από τα καθήκοντά του, απογυμνωμένος απ’ όλες τις ελπίδες του, συσκοτισμένος στον νου και δηλητηριασμένος στην καρδιά. Η δολοφονία είναι τότε το ίδιο δικαιολογημένη, όπως και η αυτοκτονία, ο γάμος είναι κωμωδία, η αγάπη προς τα παιδιά ανοησία, η φιλία συνεταιρισμός. Αφού όλος ο κόσμος γι’ αυτούς είναι η στάνη των ζώων χωρίς ποιμένα, ενώ η ζωή τυχαία μούχλα στην πλάτη της γης. Όλα τούτα είναι συνεπή για εκείνον που έχει αποστατήσει από τον Θεό»
Βλέπουμε, λοιπόν, αδελφοί μου, τις συνέπειες που έχει στη ζωή του κόσμου η επιλογή του σκότους, με τα χαρακτηριστικά της αμαρτίας και της αποστασίας από τον Θεό, σε σχέση με την επιλογή του φωτός που διασκορπίζεται στην ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την Εκκλησία. Μπορεί η Εκκλησία, στην ανθρώπινη διάστασή Της, να προβληματίζει, συχνά, τους ανθρώπους με τις πτωτικές επιλογές και αδυναμίες των στελεχών της, καθώς, όμως, είναι το Σώμα του Χριστού, παρατεινόμενο στους αιώνες, είναι σε θέση να φωτίζει τους δρόμους της ζωής εκείνων που επιλέγουν να ζήσουν μέσα Της. Η επιλογή είναι δική μας. ΑΜΗΝ!
                        
Αρχιμ. Ε.Ο.

      Βρείτε το άρθρο και εδώ

    

   

                       

Διαβάστε επίσης:

Κυριακή ΙΒ' Λουκά: Θεραπεία των δέκα λεπρών - Περί Ευχαριστίας, ομιλία Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου

Κυριακή ΙΒ΄ Λουκά: "Σκέψεις στο Ευαγγέλιο της Κυριακής των 10 λεπρών"
Κυριακή ΙΒ΄Λουκά-Η θεραπεία των 10 λεπρών, του Μητροπολίτου π. Νικοπόλεως Μελετίου (+)
"Κήρυγμα εις το ευαγγέλιον της Κυριακής των 10 λεπρών", του Γεωργίου Πατρώνου
Κυριακή IB΄ Λουκά – Των 10 λεπρών (Λκ. ιζ΄, 12-19), Ιερά Μητρόπολις Σερβίων και Κοζάνης
Το θείο φως - θησαυρός της ψυχής [Β’ Κορ. δ, 6-15], του Παναγιώτη Παπαντωνίου, Θεολόγου

H αυθεντικότητα στο βίωμα του σύγχρονου χριστιανού, του Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου (2/1/2013)

         
Ακούσματα:

Κυριακή ΙΒ΄ Λουκά (Των 10 Λεπρών) [ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου +]
Ευθυμίου του Μεγάλου – Απολυτίκιο (20 Ιανουαρίου) [Ψάλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος Καβαρνός]
Ευθυμίου του Μεγάλου – Βίος (20 Ιανουαρίου)

Γρηγορίου του Θεολόγου – Απολυτίκιο (25 Ιανουαρίου) [Ψάλλει ο αρχιμ. π. Νικόδημος Καβαρνός]
                 
Λειτουργικά αναγνώσματα:

Κυριακὴ ΙΒ´ Λουκᾶ

   

            

        

    

Κυριακή 20 Ιανουαρίου

  Ὁ Ὅσιος Εὐθύμιος ὁ Μέγας
Ὁ Ἅγιος Πέτρος ὁ Τελώνης
Ὁ Ἅγιος Λέων Μακέλλης ὁ Μέγας
Ὁ Ἅγιος Εὐθύμιος Ἀρχιεπίσκοπος Τυρνόβου

                                    

 
Δευτέρα
21 Ιανουαρίου

    Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Παραμυθίας

Ὁ Ὅσιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής
Οἱ Ἅγιοι Εὐγένιος, Οὐαλεριανός, Κάνδιδος καὶ Ἀκύλας οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Νεόφυτος ὁ Μάρτυρας
Ἡ Ἁγία Ἁγνὴ ἡ Μάρτυς
Ὁ Ὅσιος Μάξιμος ὁ Γραικός
                                    

         

Τρίτη 22 Ιανουαρίου

Ὁ Ἅγιος Τιμόθεος ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ἅγιος Ἀναστάσιος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Πέρσης
Ὁ Ὅσιος Ἰωσὴφ ὁ Ἡγιασμένος ὁ ἐν Κρήτῃ

                              

     

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου

Οἱ Ἅγιοι Κλήμης καὶ Ἀγαθάγγελος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ὅσιος Γεννάδιος ἐκ Λιθουανίας

                            

    

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου

Ἡ Ἁγία Ξένη
Ὁ Ὅσιος Διονύσιος ὁ ἐν Ὀλύμπῳ
Ὁ Ὅσιος Νεόφυτος ὁ Ἔγκλειστος ὁ ἐν Κύπρῳ ἀσκήσας

                    

     

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου

    Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ἅγιος Αὐξέντιος ὁ Νεομάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Βλαδίμηρος ὁ Ἱερομάρτυρας Μητροπολίτης Κιέβου

                              

       

Σάββατο 26 Ιανουαρίου

Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν μετὰ τῆς συμβίου του Μαρίας καὶ τῶν τέκνων Ἀρκαδίου καὶ Ἰωάννου
Ὁ Ὅσιος Κλήμης (κτήτωρ Ι. Μ. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σαγματά Βοιωτίας)
Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ὁσίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου
                                           

               

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ