Τεύχος 325  13 Απριλίου 2017

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

 

Κυριακή 16 Απριλίου 2017 – ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
Η ΖΩΗΦΟΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ
ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (α΄ 1-8)

[Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν.]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (α΄ 1-17)

[Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. Πάντα δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν.]
    

 

Τρίτη 18 Απριλίου 2017
ΜΝΗΜΗ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΡΑΦΑΗΛ, ΝΙΚΟΛΑΟΥ & ΕΙΡΗΝΗΣ

Πανηγυρίζει το παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού μας
και τίθενται σε προσκύνηση ιερά λείψανα των Αγίων.
Ενημερωθείτε στη συνέχεια για το πρόγραμμα του εορτασμού
Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (β΄ 14-21)

[Καὶ ἔσται ἐν ταῖς ἐσχάταις ἡμέραις, … πᾶς ὃς ἂν ἐπικαλέσηται τὸ ὄνομα Κυρίου σωθήσεται.]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Λουκάν (κδ΄ 12 - 35)

[Ὁ Ἰησοῦς ἐμφανίζεται εἰς τὴν ὁδὸν πρὸς Ἐμμαούς.]
    

 

Παρασκευή 21 Απριλίου 2017 – ΤΗΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ
Ο Ἀπόστολος
Πράξεις Αποστόλων (γ΄ 1-8)

["Πέτρος καὶ Ἰωάννης ἀναβαίνοντες εἰς τὸ ἱερὸν ἐπὶ τὴν ὥραν τῆς προσευχῆς τὴν ἐνάτην" θεραπεύουν "χωλὸν ἐκ κοιλίας μητρὸς αὐτοῦ ὑπάρχοντα"]

           

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ιωάννην (β΄ 12 - 22)

[Ὁ Ἰησοῦς αποκαθαίρει τον Ναό, εκδιώκοντας τους εμπόρους.]
    

 

   

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες τῆς Διακαινησίμου ἑβδομάδος στον Ι. Ναό μας


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (16 Απριλίου)
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἀγάπης
                           
ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ (17 Απριλίου)

7:00 π.μ. Ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία
6:30 μ.μ. Ὁ Πανηγυρικός Ἑσπερινός –μετ’ ἀρτοκλασίας– τῶν νεοφανῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου & Εἰρήνης στό πανηγυρίζον ὁμώνυμο Παρεκκλήσιο τοῦ Ἱ. Ναοῦ μας
                   
ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ (18 Απριλίου)
(Μνήμη τῶν νεοφανῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου & Εἰρήνης)
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στό πανηγυρίζον Παρεκκλήσιο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ μας
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός καί ὁ Παρακλητικός Κανών τῶν νεοφανῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου καί Εἰρήνης.
                      
ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ (19 Απριλίου)
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
                    
ΠΕΜΠΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ (20 Απριλίου)

7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς
                        
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ (21 Απριλίου)
(τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς)
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
                       
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ (22 Απριλίου)
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός
                   
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΣΧΑ (ΤΟΥ ΘΩΜΑ) (23 Απριλίου)

(Μνήμη τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου)
7:00 π.μ. Ὁ Ὂρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία
6:30 μ.μ. Ὁ Ἑσπερινός

    

    

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

 

«Ανάσταση σημαίνει νίκη»

του Κωνσταντίνου Χολέβα

           

Αδελφοί Χριστός Ανέστη! Ανάσταση σημαίνει νίκη της ζωής επί του θανάτου, της αφθαρσίας επί της φθοράς, της ελπίδας επί της απελπισίας, της Πίστης επί της αμφιβολίας. Ανάσταση του Κυρίου για εμάς τους Ορθοδόξους σημαίνει τη μεγαλύτερη εορτή, σπουδαιότερη και από τα Χριστούγεννα και από κάθε άλλη πανήγυρη. Στη Χριστιανική Δύση τιμούν περισσότερο τα Χριστούγεννα, διότι τους εντυπωσιάζει το θαύμα της ενανθρωπήσεως του Θεού. Στην Ελληνορθόδοξη Παράδοση η Ανάσταση είναι το μείζον γεγονός. Βεβαίως είναι εξόχως τιμητικό για μας ότι ο Υιός του Θεού γίνεται Άνθρωπος, αλλά είναι ακόμη πιο σπουδαίο ότι παθαίνει, σταυρώνεται, θανατώνεται και ανασταίνεται για να μας σώσει. Η δυτική Χριστιανοσύνη τη Μεγάλη Εβδομάδα στέκεται περισσότερο στα Πάθη, στον πόνο και στο μαρτύριο της ανθρώπινης φύσης του Θεού. Η Ορθόδοξη καθ’ ημάς Ανατολή τονίζει και υμνεί περισσότερο την Ανάσταση. Τη νίκη του Θεού επί της αμαρτίας, τη νίκη του θαύματος επί του στεγνού ορθολογισμού.
Ανάσταση σήμαινε νίκη και για τους υποδούλους Έλληνες επί Τουρκοκρατίας. Όταν ερχόταν το Πάσχα γιόρταζαν διπλά. Τη νίκη του Χριστού και Σωτήρος , αλλά και την Ελευθερία που ποθούσαν και περίμεναν από χρόνο σε χρόνο. Γιόρταζαν την διπλή ελπίδα. Όπως μετά την Σταύρωση του Χριστού ήλθε η θριαμβευτική Ανάσταση, έτσι και μετά την μακροχρόνια Σταύρωση του Γένους ήλπιζαν ότι θα έλθει η Ανάσταση. Και η Ανάσταση ήλθε, διότι προηγήθηκε Αντίσταση. Καμιά νίκη πνευματική, εθνική, προσωπική δεν έρχεται αν δεν προηγηθεί Αντίσταση. Αν παραδοθούμε στην απελπισία, στον ενδοτισμό, στη μοιρολατρεία, τότε ας μην περιμένουμε την Ανάσταση. Ανά-σταση, αντί-σταση βασίζονται ετυμολογικά στην «στάση». Εκφράζουν μία στάση ζωής. Στέκομαι απέναντι στη ζωή, με διάθεση νίκης και όχι υποταγής. Διότι αν δεν πιστέψω εγώ ο ίδιος στην Ανάσταση τότε στερώ από τον εαυτό μου τη μεγάλη ελπίδα. Ο Χριστός θα αναστηθεί, αλλά εγώ θα μείνω κλεισμένος στο καβούκι της απόγνωσης ή της αδιαφορίας μου.
Ανάσταση σημαίνει νίκη για κάθε Ορθόδοξο λαό που ταλαιπωρήθηκε, βασανίσθηκε, καταδιώχθηκε για την Πίστη του. Επί πολλές δεκαετίες στην Ρωσία το άθεο καθεστώς κατεδάφιζε εκκλησίες, δίδασκε υποχρεωτικά τον αθεϊσμό, φυλάκιζε ιερείς, έδιωχνε από τις δουλειές όσους έκαναν τον Σταυρό τους. Κι όμως μετά τα Πάθη ήλθε η Ανάσταση. Τα ιδεολογήματα του ιστορικού υλισμού και της δικτατορίας του προλεταριάτου κατέρρευσαν παταγωδώς και μέσα από την σκόνη των υπογείων του Κρεμλίνου ο ρωσικός Ορθόδοξος λαός ξέθαψε με δέος ένα κιβώτιο με άγια λείψανα. Σεραφείμ Σαρόφσκι έγραφε το χαρτάκι. Ο Άγιος Σεραφείμ της μονής του Σάρωφ έκανε ζωντανή την παρουσία του, ξαναβαπτίζοντας τους Ρώσους στο άγγελμα της Αναστάσεως. ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΟΣΚΡΕΣΕ! Χριστός Ανέστη, η Ορθοδοξία Ανέστη!
Ανάσταση σημαίνει νίκη του Ανθρώπου ως ψυχοσωματικής οντότητος απέναντι σε κάθε ιδεολογία που προσπαθεί να τον περιορίσει στα στενά όρια της ύλης ή της ψυχρής λογικής. Αν δεν πιστέψεις στο ανέλπιστο, τίποτε δεν μπορείς να επιτύχεις, έλεγε ο αρχαίος σοφός Ηράκλειτος. Κι όμως στη διάρκεια των τελευταίων αιώνων διάφορες ιδεολογίες προσπάθησαν να περιορίσουν , να εγκλωβίσουν τον άνθρωπο μέσα σε πολύχρωμα κλουβιά με βαρύγδουπα ονόματα. Νεωτερικότητα, Μετανεωτερικότητα, Σοσιαλισμοί και άλλοι –ισμοί, άφησαν τον άνθρωπο χωρίς πνευματικό περιεχόμενο, χωρίς ελπίδα. Ανάσταση σημαίνει νίκη του Ανθρώπου απέναντι σε όλες αυτές τις ιδεολογίες που τον αποκόπτουν από την παράδοση του παρελθόντος του και από την αισιοδοξία για το μέλλον του. Ανάσταση σημαίνει νοηματοδότηση του Ανθρώπου με την πραγματική έννοια της λέξεως Άνθρωπος: Ο άνω θρώσκων, εκείνος που ατενίζει ψηλά, θέλει να ξεφύγει από τα χοϊκά του όρια. Ανάσταση σημαίνει την ελπίδα εκατομμυρίων Χριστιανών της Ευρώπης ότι αξίζει να αγωνισθούν για αρχές και αξίες δίνοντας διέξοδο στα αδιέξοδα του «επαναστατικού» άθρησκου κράτους, του etat laique.
Ανάσταση σημαίνει ότι μπορούμε να ελπίζουμε, όπως και ο Μακρυγιάννης, στη μαγιά που ανέφερε προσφάτως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μας. Όλα τα θεριά προσπαθούν να μας φάνε, δαγκώνουν από δω, δαγκώνουν από κει, αλλά η μαγιά πάντα μένει. Αυτή είναι η ελπίδα του Ελληνισμού ζυμωμένη με την Ορθόδοξη Χριστιανική μας ρίζα. Πάντα η πορεία του Ελληνισμού ήταν Σταυροαναστάσιμη. Σκοντάφτουμε, αλλά ξανασηκωνόμαστε όρθιοι. Και ελπίζουμε. Διότι πιστεύουμε πραγματικά ότι ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Διαβάστε το άρθρο και εδώ  

    

Διαβάστε επίσης:

Εις το Άγιον Πάσχα, Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, Αγίου Συμεών του νέου Θεολόγου

Θάνατος και χαρά, του αρχιμ. Βασιλείου Γοντικάκη, ομιλία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Υπήκοος μέχρι θανάτου
Το βαθύτερο νόημα της Αναστάσεως του Κυρίου
Κυριακή του Πάσχα: «Το Άγιον Πάσχα»
Αυτό είναι το ευλογημένο Σάββατο, του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν
      
Ακούσματα:
Πάσχα το τερπνόν [Δ. Θανασούλης & βυζαντινός χορός]
Πάσχα Ιερόν [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Σαρκί υπνώσας ως θνητός [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Εβραίοι συνέκλεισαν [Δ. Θανασούλης & βυζαντινός χορός]
Ο Άγγελος εβόα [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]
Εις το μνήμα, Σε επεζήτησεν [Γ. Χατζηχρόνογλου & βυζαντινός χορός]

Ζωοδόχος Πηγή – Απολυτίκιο (Παρασκευή Διακαινησίμου) [Ψάλλει Βυζαντινός χορός]
  
Λειτουργικά αναγνώσματα:
Μεγάλη Παρασκευή
Μέγα Σάββατον
Κυριακὴ Πάσχα
Κατηχητικός Λόγος Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
Δευτέρα Πάσχα
     

και άλλα πολλά, σημαντικά και ψυχωφελή, στο Αφιέρωμά μας στο Άγιο Πάσχα.

    

        

        

 

Κυριακή του Πάσχα 16 Απριλίου

  

ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ

Οἱ Ἁγίες Ἀγάπη, Εἰρήνη καὶ Χιονὶα οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ἅγιοι Λεωνίδης, Βασίλισσα, Γαλήνη ἢ Γαληνή, Θεοδώρα, Καλλίδα, Νίκη, Νουνεχία καὶ Χάρισσα οἱ Μάρτυρες
Ἡ Ἁγία Εἰρήνη ἡ Παρθενομάρτυς
Οἱ Ἅγιοι Φήλικας, Ἰανουάριος, Σεπτεμίνος καὶ Φουρτουνάτος οἱ Μάρτυρες

   

            
Δευτέρα Διακαινησίμου 17 Απριλίου

       

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Περσίδος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ Μαρτυρήσαντες
Ὁ Ἅγιος Ἀνίκητος ὁ Ἱερομάρτυρας πάπας Ρώμης
Ὁ Ἅγιος Ἀδριανὸς ὁ Μάρτυρας ὁ Νέος

                                    

         

Τρίτη Διακαινησίμου 18 Απριλίου

          

Οἱ Ἅγιοι Ραφαὴλ, Νικόλαος καὶ Εἰρήνη οἱ Μάρτυρες

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ἡσυχαστής
Ἡ Ὁσία Ἀθανασία ἡ Θαυματουργός ἐξ Αἰγίνης
Ὁ Ἅγιος Σάββας ὁ Στρατηλάτης
Ὁ Ἅγιος Ἀκάκιος Β’ Ἐπίσκοπος Μελιτηνὴς
Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Ὁμολογητής Ἐπίσκοπος Χαλκηδόνος
Ὁ Ὅσιος Ματθαῖος (ἢ Ματθίας)
Ὁ Ὅσιος Ναυκράτιος ὁ Ὁμολογητής ὁ Στουδίτης

                              

     

Τετάρτη Διακαινησίμου 19 Απριλίου

        

Ὁ Άγιος Νικήτας ο νέος Ιερομάρτυρας

Ὁ Ἅγιος Παφνούτιος ὁ Ἱερομάρτυρας ὁ Ἱεροσολυμήτης καὶ οἱ σὺν αὐτῷ πεντακόσιοι τεσσαράκοντα ἕξι Μάρτυρες
Ὁ Ὅσιος Συμεὼν ἡγούμενος τῆς μονῆς Φιλοθέου Ἁγίου Ὄρους
Ὁ Ἅγιος Ἀγαθάγγελος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Νέος
Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Ὁμολογητής Ἐπίσκοπος Πισιδίας
Ὁ Ἅγιος Τρύφωνας Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

                           

    

Πέμπτη Διακαινησίμου 20 Απριλίου

           

Ὁ Ἅγιος Ζακχαῖος ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος ὁ Μετεωρίτης
Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Τριχινᾶς
Οἱ Ἅγιοι Ἀκίνδυνος, Ἀντωνίνος, Βίκτωρ, Ζήνωνος, Ζωτικός, Θεωνᾶς, Καισάριος, Σεβηριανὸς καὶ Χριστόφορος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Ἀναστάσιος ὁ Σιναΐτης Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας
Ὁ Ὅσιος Ἰωάσαφ ὁ Μετεωρίτης

                    

     

Παρασκευή Διακαινησίμου 21 Απριλίου

     

Ἡ Ζωοδόχος Πηγή

Ἡ Ἁγία Ἀλεξάνδρα ἡ βασίλισσα καὶ οἱ θεράποντες αὐτῆς Ἀπολλώ, Ἰσαάκιος καὶ Κοδράτος οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ἅγιοι Ἰανουάριος, Πρόκλος, Σῶσσος, Φαῦστος, Δησιδέριος, Ἀκούτιος καὶ Εὐτύχιος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Μαξιμιανὸς Ἐπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ὅσιος Ἀναστάσιος ὁ Ὁμολογητής ὁ Σιναΐτης

                             

       

Σάββατο Διακαινησίμου 22 Απριλίου

          

Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Συκεώτης
Ὁ Ἅγιος Ναθαναὴλ ὁ Ἀπόστολος
Ὁ Ἅγιος Πλάτων ὁ Ἱερομάρτυρας

                                            

               

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ