Τεύχος 1205 Απριλίου 2013

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

Κυριακή 7 Απριλίου 2013 – ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ

Ο Ἀπόστολος
Προς Εβραίους Επιστολή Παύλου (δ΄14 – ε΄6)

     

Ἀδελφοί,
Ἔχοντες ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας. Οὐ γὰρ ἔχομεν ἀρχιερέα μὴ δυνάμενον συμπαθῆσαι ταῖς ἀσθενείαις ἡμῶν, πεπειραμένον δὲ κατὰ πάντα καθ' ὁμοιότητα χωρὶς ἁμαρτίας. Προσερχώμεθα οὖν μετὰ παρρησίας τῷ θρόνῳ τῆς χάριτος, ἵνα λάβωμεν ἔλεον καὶ χάριν εὕρωμεν εἰς εὔκαιρον βοήθειαν.
Πᾶς γὰρ ἀρχιερεὺς ἐξ ἀνθρώπων λαμβανόμενος ὑπὲρ ἀνθρώπων καθίσταται τὰ πρὸς τὸν Θεόν, ἵνα προσφέρῃ δῶρά τε καὶ θυσίας ὑπὲρ ἁμαρτιῶν, μετριοπαθεῖν δυνάμενος τοῖς ἀγνοοῦσι καὶ πλανωμένοις, ἐπεὶ καὶ αὐτὸς περίκειται ἀσθένειαν· καὶ διὰ ταύτην ὀφείλει, καθὼς περὶ τοῦ λαοῦ, οὕτω καὶ περὶ ἑαυτοῦ προσφέρειν ὑπὲρ ἁμαρτιῶν. Καὶ οὐχ ἑαυτῷ τις λαμβάνει τὴν τιμήν, ἀλλὰ καλούμενος ὑπὸ τοῦ Θεοῦ, καθάπερ καὶ Ἀαρών.
Οὕτω καὶ ὁ Χριστὸς οὐχ ἑαυτὸν ἐδόξασε γενηθῆναι ἀρχιερέα, ἀλλ' ὁ λαλήσας πρὸς αὐτόν· υἱός μου εἶ σύ, ἐγὼ σήμερον γεγέννηκά σε· καθὼς καὶ ἐν ἑτέρῳ λέγει· σὺ ἱερεὺς εἰς τὸν αἰῶνα κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδέκ.

   

Ἀπόδοση στη νεοελληνική:

  

Ἀδελφοί,
Ἀφοῦ ἔχομεν ἀρχιερέα μέγαν, ὁ ὁποῖος ἔχει διέλθει τοὺς οὐρανούς, τὸν Ἰησοῦν τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, ἂς κρατᾶμε στερεὰ τὴν πίστιν ποὺ ὁμολογοῦμεν. Διότι δὲν ἔχομεν ἀρχιερέα, ποὺ νὰ μὴ μπορῇ νὰ συμπαθήση εἰς τὰ ἀδυναμίας μας, ἀλλὰ ἔχομεν ἕνα ποὺ ἔχει δοκιμασθῆ καθ’ ὅλα, σύμφωνα μὲ τὴν ὁμοιότητά του μ’ ἐμᾶς, χωρὶς νὰ ἁμαρτήσῃ. Ἂς προσερχώμεθα λοιπὸν μὲ πεποίθησιν ἀνώπιον τοῦ θρόνου τῆς χάριτος, διὰ νὰ λάβωμεν ἔλεος καὶ νὰ βροῦμε χάριν ὅταν θὰ ἔχωμεν ἀνάγκη διὰ βοήθειαν.
Διότι κάθε ἀρχιερεὺς λαμβάνεται ἀπὸ ἀνθρώπους καὶ ἐγκαθίσταται ἀρχιερεὺς χάριν τῶν ἀνθρώπων, διὰ νὰ ὑπηρετῇ ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, διὰ νὰ προσφέρῃ δῶρα καὶ θυσίας διὰ τὰς ἁμαρτίας. Μπορεῖ νὰ εἶναι ὑπομονητικὸς πρὸς ἐκείνους οἱ ὁποῖοι βρίσκονται εἰς ἄγνοιαν καὶ πλάνην, διότι καὶ αὐτὸς περιβάλλεται ἀπὸ ἀδυναμίαν, λόγῳ τῆς ὁποίας εἶναι ὑποχρεωμένος νὰ προσφέρῃ θυσίας περὶ ἁμαρτιῶν καὶ διὰ τὸν ἑαυτόν του ὅπως κάνει διὰ τὸν λαόν. Καὶ κανεὶς δὲν παίρνει μόνος του τὴν τιμὴν αὐτήν, ἀλλὰ μόνον ὅταν καλῆται ἀπὸ τὸν Θεόν, καθὼς ἀκριβῶς καὶ ὁ Ἀαρών.
Ἔτσι καὶ ὁ Χριστός, δὲν ἐπῆρε μόνος διὰ τὸν ἑαυτόν του τὴν δόξαν νὰ γίνῃ ἀρχιερεύς, ἀλλ’ ἔγινε ἀρχιερεὺς ἀπὸ ἐκεῖνον ποὺ τοῦ εἶπε, Υἱός μου εἶσαι σύ, ἐγὼ σήμερα σὲ ἐγέννησα, ὅπως καὶ εἰς ἄλλο μέρος λέγει, Σὺ εἶσαι αἰώνιος ἱερεὺς κατὰ τὴν τάξιν τοῦ Μελχισεδέκ.

    

Το Ευαγγέλιο
Κατά Μάρκον (η΄34– θ΄1)

   

Εἶπεν ὁ Κύριος· ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι. Ὅς γὰρ ἂν θέλῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν· ὃς δ᾿ ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, οὗτος σώσει αὐτήν.
Τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ; Ἢ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ; Ὅς γὰρ ἐὰν ἐπαισχυνθῇ με καὶ τοὺς ἐμοὺς λόγους ἐν τῇ γενεᾷ ταύτῃ τῇ μοιχαλίδι καὶ ἁμαρτωλῷ, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπαισχυνθήσεται αὐτὸν ὅταν ἔλθῃ ἐν τῇ δόξῃ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ μετὰ τῶν ἀγγέλων τῶν ἁγίων.
Καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι εἰσί τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου ἕως ἂν ἴδωσι τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ ἐληλυθυῖαν ἐν δυνάμει.
   

Απόδοση στη νεοελληνική:

  

Εἶπε ὁ Κύριος: «Ἐὰν κανεὶς θέλῃ νὰ μὲ ἀκολουθήσῃ, ἂς ἀπαρνηθῇ τὸν ἑαυτόν του καὶ ἂς σηκώσῃ τὸν σταυρόν του καὶ ἂς μὲ ἀκολουθήσῃ. Διότι ὅποιος θέλει νὰ σώσῃ τὴν ζωήν του, αὐτὸς θὰ τὴν χάσῃ, ἐκεῖνος δὲ ποὺ θὰ χάσῃ τὴν ζωήν του ἐξ αἰτίας ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, αὐτὸς θὰ τὴν σώσῃ.
Διότι τὶ θὰ ὠφελήσῃ τὸν ἄνθρωπον νὰ κερδίσῃ τὸν κόσμον ὅλον καὶ νὰ ζημιωθῇ τὴν ψυχήν του; Ἢ τί ἀντάλλαγμα εἶναι δυνατὸν νὰ δώσῃ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὴν ψυχήν του; Διότι ὅποιος ἐντρέπεται δι’ ἐμὲ καὶ διὰ τοὺς λόγους μου εἰς τὴν γενεὰν αὐτὴν τὴν μοιχαλίδα καὶ ἁμαρτωλὴν καὶ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου θὰ αἰσθανθῇ ντροπὴ γι’ αὐτόν, ὅταν ἔλθῃ μὲ ὅλην τὴν δόξαν τοῦ Πατέρα του μαζὶ μὲ τοὺς ἁγίους ἀγγέλους».
Καὶ τοὺς ἔλεγε «Ἀλήθεια σᾶς λέγω, ὅτι ὑπάρχουν μερικοὺ ἀπὸ αὐτοὺς, ποὺ στέκονται ἐδῶ, οἱ ὁποῖοι δὲν θὰ γευθοῦν θάνατον, ἕως ὅτου ἰδοῦν τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ νὰ ἔρχεται μὲ δύναμιν».
     

                       


           

Οἱ Ἱερές Ἀκολουθίες τῆς ἑβδομάδος στόν Ἱ. Ναό μας

   

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ – Σταυροπροσκυνήσεως

7.00 π.μ.

Ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)

 

ΔΕΝ θα τελεσθεί Β΄ Θ. Λειτουργία

6.00 μ.μ.

Ὁ Κατανυκτικός Ἑσπερινός

ΔΕΥΤΕΡΑ

6.00 μ.μ.

Τό Μέγα Ἀπόδειπνο

ΤΡΙΤΗ

6.00 μ.μ.

Τό Μέγα Ἀπόδειπνο καί ἀμέσως μετά ἡ ἐνοριακή Σύναξη πνευματικῆς οἰκοδομῆς καί προβληματισμοῦ

ΤΕΤΑΡΤΗ

7.00 μ.μ.

Ἡ Θ΄ Ὥρα καί ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων

ΠΕΜΠΤΗ

6.00 μ.μ.

Τό Μέγα Ἀπόδειπνο

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

7.00 π.μ.

Ὁ Ὄρθρος, οἱ Ὧρες καί ἡ Θ. Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων

5.00 μ.μ.

Ἡ Α΄ Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο
(Δ΄ Στάση)

7.00 μ.μ.

Ἡ Β΄ Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο
(Δ΄ Στάση)

ΣΑΒΒΑΤΟ

7.00 π.μ.

Ὁ Ὄρθρος καί ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου)

6.00 μ.μ.

Ὁ Ἑσπερινός

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ – Ιωάννου της Κλίμακος

7.00 π.μ.

Ἡ Θεία Λειτουργία (τοῦ Μεγάλου Βασιλείου)

10:30 π.μ.

Ἡ Β΄ Θ. Λειτουργία

6.00 μ.μ.

Ὁ Κατανυκτικός Ἑσπερινός

  

Διαβάστε σχετικά:

 

   

 

              

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

    

Ο Σταυρός του Χριστού... και ο σταυρός του χριστιανού!

   
του Αρχιμανδρίτου π. Συμεών Βενετσιάνου

 
Η Εκκλησία καυχάται για τον Σταυρό του Χριστού. Η Εκκλησία καυχάται περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο για τον Σταυρό του Χριστού. Αναφέρει χαρακτηριστικά ο Απόστολος Παύλος: «Εμοί δε μη γένοιτο καυχάσθαι ει μη εν τω σταυρώ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού» (Προς Γαλάτες 6,14). Ο Σταυρός είναι η δόξα της Εκκλησίας, είναι «η ωραιότης της Εκκλησίας» και το μεγάλο μυστήριο της. Κανένας ανθρώπινος λόγος, καμμία σκέψη, καμμία λογική δεν θα μπορέσει ποτέ να προσεγγίσει ικανοποιητικά και να ερμηνεύσει με πληρότητα το κορύφωμα της αγαπητικής διάθεσης του Θεού προς το ανθρώπινο γένος: τον σταυρικό θάνατο του Χριστού!
Ο Σταυρός αποτελεί την ύψιστη «καταγγελία» της αγάπης του Θεού προς τους ανθρώπους. Ο Θεός αγάπησε τους ανθρώπους και το απέδειξε! Τρανή φανέρωση είναι ο Εσταυρωμένος Κύριος: «Τόσο πολύ αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε παρέδωσε στο θάνατο τον μονογενή Υιό του, για να μη χαθεί όποιος πιστεύει σ’ Αυτόν, αλλά να έχει ζωή αιώνια» (Ιωάν. 3,16). Ο Σταυρός είναι η μεγάλη ευεργεσία του Θεού στον κόσμο. Με την «οικονομία του Σταυρού», δηλ. με το Πάθος, τον θάνατο, την κατάβαση στον Άδη και την Ανάστασή Του ο Χριστός κάνει χειροπιαστή πραγματικότητα την απολύτρωση του ανθρώπου, την αποδέσμευση από τον διάβολο, την κάθαρση από την αμαρτία και την κατάρα.
Ο Σταυρός είναι σύμβολο ειρήνευσης και καταλλαγής. Χάρις στη θυσία του Εσταυρωμένου έληξε ο πόλεμος που ο αλλοτριωμένος άνθρωπος είχε κηρύξει στον Θεό, στην κτίση, στον συνάνθρωπό του, στον ίδιο τον εαυτό του! Στο Γολγοθά υπεγράφη η συμφωνία ειρήνης, η καινή διαθήκη. Αντί για μελάνη, χρησιμοποιήθηκε το αίμα του αναμάρτητου Κυρίου! Ο Χριστός «ήπλωσε τας παλάμας και ήνωσε τα το πριν διαστώτα». Χάρις στη σταυρική θυσία Του μπορούμε πλέον ν’ απολαμβάνουμε και πάλι τη χαμένη ενότητα με καθετί. Αν η αμαρτία διασπά τον άνθρωπο και τον χωρίζει από την αληθινή ζωή και την προοπτική της αιωνιότητας, ο Σταυρός είναι ο συνεκτικός δεσμός μας με τη θεία Χάρη, είναι η σωτηρία μας.
Ο Σταυρός του Χριστού είναι η ελευθερία μας. Χάρις σ’ αυτόν λυτρωθήκαμε από την πανάρχαια δουλεία της αποστασίας, από την απελπισία του θανάτου, από την τυρρανία του διαβόλου. Ο Κύριος έρχεται «επί το εκούσιον πάθος», με τη θέλησή Του αναλαμβάνει να ολοκληρώσει στον Γολγοθά το έργο της σωτηρίας, προσφέρει τις πληγές Του για να επουλωθούν τα τραύματα του πεπτωκότος ανθρώπου. Ο Χριστός γεύεται τη σταυρική οδύνη και ο άνθρωπος ελευθερώνεται. Γι’ αυτό και ο Σταυρός είναι η ουσιαστική θεραπεία μας από τις ασθένειες των παθών, το φάρμακο της σωτηρίας, το αντίδοτο του θανάτου.
Ο Σταυρός του Χριστού είναι ακόμη η μεγάλη νίκη εναντίον του διαβόλου και των δυνάμεων του σκότους. Ο Χριστός, χάρις κυρίως στη σταυρική θυσία Του, νίκησε το κράτος του διαβόλου. Ο πιστός αντιμάχεται τον διάβολο και τις μεθοδείες του. Όσο περισσότερο μένει ενωμένος μαζί Του, τόσο περισσότερο νικά και ο ίδιος τον μεγάλο αντίδικο και ξεπερνά τις παγίδες του. Γι’ αυτό και ο Σταυρός του Χριστού αποτελεί τη μοναδική και ακαταμάχητη ασπίδα του καθενός μας απέναντι στις επιθέσεις του διαβόλου.
Ο Χριστός επάνω στον Σταυρό είναι ο «βασιλεύς της δόξης», που βασιλεύει αληθινά και αιώνια στις καρδιές των ανθρώπων. Ο Σταυρός είναι ο πραγματικός θρόνος του Κυρίου μας. «Είσαι, λοιπόν, βασιλιάς;» είναι η ερώτηση του Πιλάτου στον Ιησού. Κι Εκείνος –που σε λίγο θα κρέμεται γυμνός πάνω στο ατιμωτικό ξύλο της θανατικής καταδίκης- αποκρινόμενος μίλησε για τη δική Του βασιλεία, που δεν είναι ανθρώπινη, αλλά αφορά στον ερχομό Του στον κόσμο για να φανερώσει την αλήθεια και να θεώσει τον άνθρωπο.
Η Εκκλησία βιώνει τον Σταυρό του Χριστού, διακηρύσσει και λιτανεύει τον Σταυρό. Και τούτο διότι τιμώντας τον Σταυρό, προσκυνούμε τον Εσταυρωμένο. Δεν λατρεύουμε ειδωλολατρικά κάποιο σχήμα, αλλά αναγνωρίζουμε το μέγεθος της θυσίας, που ο Χριστός εκούσια υπέστη για τη σωτηρία των ανθρώπων.

   

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο

   

Διαβάστε ακόμα:

            


     

      

  
Κυριακή 7 Απριλίου

   

Η Γ΄ Κυριακή των Νηστειών – της Σταυροπροσκυνήσεως
Ὁ Ἅγιος Καλλιόπιος ὁ Μάρτυρας
Οἱ Ἅγιοι Ρουφίνος καὶ Ἀκυλίνη οἱ Μάρτυρες καὶ οἱ σὺν αὐτοὶς διακόσιοι Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Σημειοφόρος Ἐπίσκοπος Μυτιλήνης
Ὁ Ὅσιος Σάββας ὁ Νέος ὁ ἐν Καλύμνῳ

                           


      

Δευτέρα 8 Απριλίου

          

Οἱ Ἅγιοι Ἄγαβος, Ἀσύγκριτος, Ἑρμῆς, Ἡρωδίων Ἐπίσκοπος, Ροῦφος καὶ Φλέγων οἱ Ἀπόστολοι ἐκ τῶν Ἑβδομήντα
Ὁ Ἅγιος Κελεστίνος πάπας Ρώμης

                      


   

Τρίτη 9 Απριλίου

        

Ὁ Ἅγιος Εὐψύχιος ὁ ἐν Καισαρείᾳ
Ὁ Ἅγιος Βάδιμος ὁ Ὁσιομάρτυρας
                        


   

Τετάρτη 10 Απριλίου

         

Οι Ἅγιοι Ἀφρικανός, Θεόδωρος, Μάξιμος, Πομπήιος καὶ Τερέντιος οἱ Μάρτυρες καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς τριάντα ἐννέα Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Μιλτιάδης πάπας Ρώμης
Ἡ Ἁγία Ὄλδα ἡ Προφήτης
Οἱ Ἅγιοι ἐν τῇ μονῇ Νταοὺ Πεντέλης οἱ Ὁσιομάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Δημήτριος (ἢ Δῆμος) ὁ Νεομάρτυρας ὁ ἁλιεὺς
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ε’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

                                             


 

Πέμπτη 11 Απριλίου

         

Ὁ Ἅγιος Ἀντίπας Ἐπίσκοπος Περγάμου
Οἱ Ὁσίες Τρυφαίνη καὶ Ματρώνα οἱ ἐν Κυζίκῳ
Ὁ Ἅγιος Βαρσανούφιος Ἐπίσκοπος Τβὲρ καὶ Καζάν
Ὁ Ὅσιος Καλλίνικος

                       


   

Παρασκευή 12 Απριλίου

          

Χαιρετισμοί στην Υπεραγία Θεοτόκο (Δ’ Στάσις)
Ὁ Ἅγιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητής Ἐπίσκοπος Παρίου
Ἡ Ὁσία Ἀνθούσα
Ὁ Ὅσιος Ἀκάκιος ὁ Καυσοκαλυβίτης
                                    


               

Σάββατο 13 Απριλίου

          

Ὁ Ἅγιος Μαρτίνος πάπας Ρώμης
Οἱ Ἅγιοι Ἐλευθέριος καὶ Ζωΐλος οἱ Μάρτυρες
Ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος Ἀρχιεπίσκοπος Ἐλασσῶνος
«Επέτειος της αποφράδος ημέρας της υπό των Φράγκων γενομένης αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως (13 Απριλίου 1204)»

                                                                    


  

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ