Τεύχος 412 01 Φεβρουαρίου 2019

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα την ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, είτε μόνον εσείς, είτε και κάποια δικά σας πρόσωπα, κάνετε Εγγραφή στο Newsletter μέσα απ’ το δικτυακό μας τόπο.

 

  

3 Φεβρουαρίου 2019 – ΙΣΤ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΑΛΑΝΤΩΝ)
Ο Ἀπόστολος
Προς Κορινθίους Β΄ Επιστολή Παύλου (στ΄ 1 – 10)

[ἐν παντὶ συνιστῶντες ἑαυτοὺς ὡς Θεοῦ διάκονοι, ἐν ὑπομονῇ πολλῇ… ὡς λυπούμενοι ἀεὶ δὲ χαίροντες, ὡς πτωχοὶ πολλοὺς δὲ πλουτίζοντες, ὡς μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες]

 

Το Ευαγγέλιο
Κατά Ματθαίον (κε΄ 14 – 30)

[Η παραβολή των ταλάντων]

          

Ypapanti 2

Ιερά Αγρυπνία στο Ναό μας για την εορτή της Υπαπαντής

                
ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ θα τελεσθεί στο Ναό μας στην εορτή της μεγάλης δεσποτο - θεομητορικής εορτής της Υπαπαντής του Κυρίου.
Η Αγρυπνία θα τελεσθεί την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου (προς Σάββατο 2 Φεβρουαρίου), από τις 8:30 μ.μ. έως τις 12:30 μετά τα μεσάνυκτα (στη διάρκεια της θα τεθούν σε προσκύνηση τα τίμια Λείψανα των Αγίων, που φυλάσσονται στο Ναό μας).

 

 

Ιερά Aγρυπνία στην εορτή της Αγίας Φιλοθέης

Αγία Φιλοθέη

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ στην εορτή της Αγίας Φιλοθέης, προστάτιδος του φιλανθρωπικού έργου, θα τελεσθεί στο ιερό Παρεκκλήσιο Παμμεγίστων Ταξιαρχών στο "Σήμαντρο" (Ελ. Βενιζέλου 59Α, Χολαργός)
Δευτέρα 18 (προς Τρίτη 19) Φεβρουαρίου, 8:30 μ.μ. έως 12:30 μετά τα μεσάνυκτα
Η Αγία Οσιομάρτυς Φιλοθέη η Αθηναία, μετά το θάνατο των γονέων της, ίδρυσε το 1550 τη γυναικεία μονή του Αγίου Ανδρέα στο χώρο που σήμερα βρίσκεται το μέγαρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Η Μονή διέθετε νοσοκομείο, ξενώνα, εστιατόριο, υφαντουργικό εργαστήριο κ.ά. Για τις ανάγκες του Μοναστηριού διέθεσε ολόκληρη την πατρική της περιουσία, αλλά και πολλοί ευλαβείς χριστιανοί, αναγνωρίζοντας το έργο της, ενίσχυσαν οικονομικά το φιλανθρωπικό της έργο. Στο Μοναστήρι έβρισκαν κοινωνικό, ηθικό και οικονομικό καταφύγιο, φτωχά κορίτσια της Αθήνας και γυναίκες που καταδιώκονταν ή απειλούνταν από τους Τούρκους στα δύσκολα χρόνια της τουρκοκρατίας. Το μεγάλο αυτό έργο της Οσίας Φιλοθέης προκάλεσε την αντίδραση των Τούρκων, οι οποίοι τη συνέλαβαν, την βασάνισαν απάνθρωπα και μετά από τα πολλά τραύματά της παρέδωσε την αγία ψυχή της στις 19 Φεβρουαρίου του 1589.

                               

 

«Η τέχνη στην αγωγή των παιδιών και των νέων»

  
Τριήμερες εκδηλώσεις με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών
1, 2 & 3 Φεβρουαρίου 2019

  
Oι Τρεις Ιεράρχες αποτελούν αναμφίβολα φωτεινά ορόσημα της ευρωπαϊκής και οικουμενικής σκέψης, οι οποίοι διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του παγκόσμιου πολιτισμού. Μαζί με μία πλειάδα φωτόμορφων Πατέρων της Εκκλησίας μας, όχι μόνο διέσωσαν ό,τι πολύτιμο είχε δημιουργήσει η ανθρώπινη διάνοια ως τότε, κυρίως των Ελλήνων, αλλά συνέθεσαν και διαμόρφωσαν το νέο πολιτισμό του κόσμου, τον ελληνοχριστιανικό.
Ο Μέγας Βασίλειος κατείχε όλη σχεδόν τη γνώση της εποχής του, ήταν θεολόγος, φιλόλογος, ιατρός, γεωμέτρης, φυσιοδίφης, νομικός, ρήτορας, μουσικός κ.λ.π. Ο Γρηγόριος υπήρξε μέγας θεολόγος, απαράμιλλος ποιητής αρχαϊκών στίχων, συγγραφέας 17.000 ποιητικών στίχων, ρήτορας και φιλόσοφος, καθηγητής των ονομαστών φιλοσοφικών σχολών των Αθηνών. Ο Ιωάννης υπήρξε ονομαστός ρήτορας, νομικός, θεολόγος, άριστος φιλόλογος και απαράμιλλος χειριστής του λόγου, γι’ αυτό ονομάστηκε και Χρυσόστομος.
Οι Τρείς Ιεράρχες υπήρξαν φορείς υψηλής μορφωτικής στάθμης. Παράλληλα καλλιέργησαν και την αρετή και τη βίωση της διδασκαλίας του Χριστού στην καθημερινή τους ζωή.
Γι’ αυτό και έχουν καθιερωθεί ως προστάτες των γραμμάτων και του πολιτισμού, ήδη από τον 10ο κιόλας αιώνα από τον φωτισμένο επίσκοπο Ευχαΐτων Ιωάννη Μαυρόποδα. Από τότε στην ιερή κοινή μνήμη τους (30 Ιανουαρίου) μαζί με αυτούς τιμώνται τα γράμματα, ο πολιτισμός και οι τέχνες, και εορτάζουν όσοι παιδαγωγικά και δημιουργικά συμμετέχουν σε αυτά.
Με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών, το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών πραγματοποιεί μία σειρά εκδηλώσεων, με γενικό θεματικό άξονα «Η τέχνη στην αγωγή των παιδιών και των νέων». Εάν είναι ανυπολόγιστη η προσφορά της τέχνης στον άνθρωπο, πόσο μάλλον, από εκπαιδευτική άποψη, η διδασκαλία των τεχνών συνιστά παραγωγική δύναμη, κινητοποιώντας τη φαντασία, τη γνώση, τον ψυχισμό και τη δεξιότητα κάθε παιδιού, αφού δε σταματά στο στάδιο της νοητικής σύλληψης, αλλά προχωρά και στη μορφολογική πραγμάτωση.
Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν λατρευτικές ευκαιρίες (στον Ι. Ναό Αγ. Βασιλείου Ρουφ), συνεδριακές συναντήσεις, δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά, εργαστήρια, οπτικοακουστική αφήγηση (στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ι. Αρχιεπισκοπής), και θα κορυφωθούν με μία μεγάλη μουσική συναυλία (στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών).
Βρείτε εδώ το πλήρες πρόγραμμα των εκδηλώσεων.

  

                        

«… Και θα ζήσουν αυτοί καλά…»

Συζητώντας με νέα ζευγάρια

  
ζευγάροΤο ξεκίνημα της κοινής ζωής ενός ζευγαριού θεωρείται μια ευτυχισμένη περίοδος γι’ αυτό και ονομάζεται μήνας του μέλιτος. Το ξεκίνημα όμως αυτό θεωρείται και είναι μια περίοδος δύσκολη καθώς το ζευγάρι καλείται να προσαρμοστεί σε μια νέα κατάσταση, να αναπτύξει κώδικες επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων και να δημιουργήσει τη δική του ταυτότητα. Το γεγονός αυτό δυσχεραίνεται και από την πραγματικότητα που θέλει τους συζύγους να μπαίνουν στο γάμο απροετοίμαστοι, αγνοώντας πράγματα τόσο για τον εαυτό τους όσο και για το σύντροφό τους.
Θέλοντας να συζητήσουμε με τα ζευγάρια και να στηρίξουμε τα πρώτα τους βήματα το Ίδρυμα Νεότητας και Οικογένειας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών οργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά ένα βραχύχρονο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε μελλόνυμφα και νέα ζευγάρια με θέμα: «… Και θα ζήσουν αυτοί καλά…».
Πρόκειται για ένα βιωματικό πρόγραμμα το οποίο θα πραγματοποιείται στον Πολιτιστικό και Φιλανθρωπικό Σύλλογο «ΣΗΜΑΝΤΡΟ», επί της οδού Ελ. Βενιζέλου 59Α στο Χολαργό.


Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής:

                                        
Συνάντηση 1η – 14/1/2019

Τι άραγε είναι ο Γάμος;
Ο Γάμος ως Μυστήριο – Μπορεί ο γάμος να αλλάξει τη ζωή μας;
Συνάντηση 2η 21/1/2019
Η ταυτότητα του νέου ζευγαριού
Ποιοι παράγοντες μπαίνουν ανάμεσα στο ζευγάρι; Από τι κινδυνεύει ο Γάμος;
Συνάντηση 3η – 28/1/2019
Επικοινωνία ανάμεσα στο ζευγάρι
Εμπόδια και τεχνικές
Συνάντηση 4η – 4/2/2019
Η σημασία της αυτοεκτίμησης στη διαμόρφωση μιας υγιούς σχέσης
Συνάντηση 5η – 11/2/2019
Οδοδείκτες κοινής πορείας
                                      
Τις συναντήσεις συντονίζουν οι:
Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. Αντώνιος Καλλιγέρης, Διευθυντής Διεύθυνσης Ποιμαντικής Γάμου & Οικογένειας Ιδρύματος Νεότητος και Οικογένειας Ι.Α.Α. & η κα. Μαρία Ξηρουχάκη, Ψυχολόγος, Επιστημονική Συνεργάτης Ιδρύματος Νεότητος & Οικογένειας
Για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε ν’ απευθύνεστε στην κα. Μαρία Ξηρουχάκη στο 213-0184419 και στο e–mail: diakoniaprevention@yahoo.gr
και στο τηλ. του Ι. Ναού μας 2106511821 (π. Ιωάννης).
Οι θέσεις είναι περιορισμένες γι’ αυτό και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  

 

                

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Τοῦ κρύψαντος τὸ τάλαντον, τὴν κατάκρισιν, ἀκούσασα ψυχή,
μὴ κρύπτε λόγον Θεοῦ,
κατάγγελλε τὰ θαυμάσια αὐτοῦ, ἵνα πλεονάζουσα τὸ χάρισμα, εἰσέλθῃς,
εἰς τὴν χαρὰν τοῦ Κυρίου σου.

(Ιδιόμελον της Μ. Τρίτης)

                           

«Κυριακή ΙΣΤ΄ Ματθαίου: Ομιλία εις την παραβολήν των ταλάντων»

Γερμανός ο Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

                                

Οι γεωργοί που φυλάσσουν τους αγρούς και τα περιβόλια των αρχόντων, έχουν συνήθεια να συνάζουν όσα άνθη εύρουν ωραία και ευωδέστατα, και να τα προσφέρουν στους κυρίους των· και εάν έχουν και άλλους φίλους, δίδουν και σ’ αυτούς. Εκείνοι δεχόμενοι τα κρίνα περιχαρώς, ευχαριστούν και φιλοδωρούν τους γεωργούς, αν και δεν λαμβάνουν από τα άνθη εκείνα άλλην ωφέλειαν εκτός από το ότι ευχαριστούν για λίγην ώραν την όρασι και ότι ευωδιάζουν την όσφρησίν τους. Εμείς δε οι πνευματικοί γεωργοί και διδάσκαλοι, που μας έχει εμπιστευθή ο Κύριος τον αειθαλή λειμώνα τού αγίου Ευαγγελίου και περιποιούμεθα τόσον ωραίον και πανευφρόσυνον περιβόλι, δεν προσφέρουμε μόνον μίαν φοράν τον χρόνον σ’ εσάς τους ηγαπημένους αδελφούς και φίλους μας άνθη καλοκαιρινά και ευμάραντα, αλλά καθημερινώς συνάζουμε λόγους πνευματικούς από τον αειθαλή Παράδεισον της Γραφής και σας διδάσκουμε με πολύν πόθο και επιμέλειαν, ευφραίνοντας τις ψυχές σας με διάφορες νουθεσίες και υποδείγματα, με τα οποία ωφελείσθε, μετανοείτε για τις αμαρτίες σας και ευρίσκετε σωτηρίαν αιώνιον. Περιχαρώς λοιπόν να υποδέχεσθε την διδαχήν, αδελφοί και εκδιώκετε την δυσωδίαν της αμαρτίας με την ευωδίαν του Αγίου Πνεύματος.·Και αφού έτσι καθαρισθήτε, θα γίνετε ναός τού Θεού και κατοικητήρια θείας χάριτος. Ακούσετε λοιπόν και την σημερινήν παραβολήν τού Κυρίου μας, να λάβετε στην ψυχήν πολλήν ωφέλειαν, και ιδιαιτέρως οι αμελείς και ράθυμοι, οι οποίοι δεν επιμελούνται να μεταδώσουν στον αδελφόν και πλησίον τους από το χάρισμα που έχει κάθε ένας κατά την τέχνην και την επιστήμην του. Προσέχετε λοιπόν με πολλήν ακρίβειαν.
«Είπεν ο Κύριος την παραβολήν ταύτην άνθρωπός τις αποδημών εκάλεσε τους ιδίους δούλους και παρέδωκεν αυτοίς τα υπάρχοντα αυτού·και ω μεν (σε άλλον μεν) έδωκε πέντε τάλαντα, ω δε δύο, ω δε εν, εκάστω κατά την ιδίαν δύναμιν και απεδήμησεν ευθέως» και τα λοιπά. Εκείνος λοιπόν που έλαβε τα πέντε τάλαντα, επεμελήθη και τα εδιπλασίασεν·ομοίως και εκείνος που έλαβε τα δύο, εκέρδησε από αυτά άλλα δύο. Ο άλλος όμως, που έλαβε το ένα, έσκαψε την γην και έκρυψε εκεί το αργύριον του Κυρίου του. Και μετά πολύν χρόνον έρχεται ο Κύριος των δούλων εκείνων να αξιολογήση το έργον τους.
Θέλοντας ο Δεσπότης και Κύριος ημών Ιησούς Χριστός να μας φανερώση το έξαφνον της Δευτέρας του Παρουσίας, μας νουθετεί με την παραβολήν ταύτην σοφώτατα·και αφού πρώτα είπε, «γρηγορείτε ότι ουκ οίδατε την ημέραν, ουδέ την ώραν εν η ο Υιός τού ανθρώπου έρχεται» αμέσως μετά προσέθεσε και αυτά: καθώς ένας άνθρωπος που απομακρύνεται από τον τόπον του, έτσι και ο Κύριος, όταν έφευγε από τον κόσμον τούτον σωματικώς για τους ουρανούς, προσεκάλεσε τους δούλους του και τους παρέδωσε τα ουράνια και θεία μυστήρια. Οι δούλοι είναι οι θείοι Απόστολοι και όλοι οι διάδοχοί τους, οι μυσταγωγοί τής Εκκλησίας, δηλαδή οι αρχιερείς, ιερείς και διάκονοι, στους οποίους έχει ανατεθή η διακονία τού λό γου, έλαβαν δε και πνευματικά χαρίσματα, άλλοι μεγαλύτερα και άλλοι μικρότερα·διότι τα χαρίσματα διαχωρίζονται και διαφέρουν το ένα από το άλλο. Πλην όμως αυτός ο Θεός, το Πνεύμα το Αγιον είναι που ενεργεί σε όλους και τους ενισχύει· «και άλλω μεν διά του Πνεύματος δίδοται λόγος σοφίας» κατά την Γραφήν, «άλλω δε λόγος γνώσεως κατά το αυτό Πνεύμα, ετέρω δε πίστις εν τω αυτώ Πνεύματι, άλλω δε χαρίσματα ιαμάτων εν τω αυτώ Πνεύματι, άλλω δε ενεργήματα δυνάμεων…» και σε άλλους άλλα χαρίσματα. «Πάντα δε ταύτα ενεργεί εν και το αυτό Πνεύμα διαιρούν ιδία εκάστω καθώς βούλεται». Και πάλιν σε αυτήν την επιστολήν ο θείος Απόστολος λέγει: «Υμείς εστε σώμα Χριστού και μέλη εκ μέρους. Και ους μεν έθετο ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον Αποστόλους, δεύτερον Προφήτας, τρίτον διδασκάλους, έπειτα δυνάμεις, είτα χαρίσματα ιαμάτων, αντιλήψεις, κυβερνήσεις, γένη γλωσσών». Λοιπόν δεν είναι όλοι Απόστολοι ή δυνάμεις, και δεν έχουν όλοι το χάρισμα να θεραπεύουν ή να ομιλούν γλώσσες και να ερμηνεύουν, αλλά κάθε ένας κατά την δύναμίν του λαμβάνει το χάρισμα, δηλαδή κατά το μέτρον τής πίστεως και της καθάρσεως. Διότι ανάλογα με την πρόοδον που παρουσιάζει κάποιος στην κατά το ευαγγέλιον ζωήν, λαμβάνει από τον Θεόν την δωρεάν και το χάρισμα. Εάν δώσωμεν ολίγον, ολίγην χάριν λαμβάνουμε εάν όμως δώσωμε μεγάλην προσπάθεια, λαμβάνουμε και μεγάλην χάριν. Όπως και εκείνος που έλαβε τα πέντε τάλαντα δεν έδειξεν οκνηρίαν, ούτε ποσώς παρημέλησεν, αλλά παρευθύς προσεπάθησε ως ευγνώμων δούλος και οικονόμος επιμελέστατα, να διπλασιάση το χάρισμα. Επειδή όποιος έχει λόγον ή πλούτον ή άλλην τέχνην και δύναμιν και δεν κοιτάζει μόνον τον εαυτόν του αλλά προσπαθεί να ωφελήση και τον πλησίον του, αυτός διπλασιάζει το χάρισμα το οποίον έλαβεν από τον Θεόν ως ευγνώμων. Ο δε αχάριστος και άχρηστος, ο οποίος παρέχωσε το τάλαντον, είναι αυτός που φροντίζει να ωφελήση μόνον τον εαυτόν του, και για την σωτηρία των άλλων δεν τον ενδιαφέρει καθόλου. Γι’ αυτόν τον λόγον ο τοιούτος κατακρίνεται και δικαίως καταδικάζεται, διότι έκρυψε την χάριν την οποίαν έλαβεν από τον Κύριον. Ομοίως, όταν κάποιος είναι ευφυής και επιτήδειος άνθρωπος και γνωρίζει πολλά, δεν επιδίδεται όμως σε πράγματα που αφορούν την ψυχήν, αλλά σε πρόσκαιρες φροντίδες και δολιότητες, κατακρίνεται και αυτός μαζί με εκείνον που έκρυψε το τάλαντον, διότι δεν εχρησιμοποίησε την ευφυΐαν και την προκοπήν του σε θεία και ωφέλιμα πράγματα αλλά σε ανωφελή και γήϊνα. Μόλις δε έλθει το πλήρωμα του χρόνου, έρχεται ο Κύριος που έδωσε το αργύριον ή τα λόγια του, διότι «αργύριον πεπυρωμένον» είναι τα λόγια τού Θεού, ή και κάθε χάρισμα γενικώς ημπορείς να ειπής ότι είναι αργύριον, επειδή λαμπρύνει εκείνον που το έχει και τον κάνει ένδοξον «Και συναιρεί λόγον» ο Δεσπότης, εξετάζει δηλαδή εκείνους οι οποίοι έλαβαν τα τάλαντα και τους ζητεί να του αποδώσουν όχι μόνον το κεφάλαιον, αλλά και το όφελος. Γι’ αυτό και κάθε ένας που έλαβε χάρισμα, είναι χρεώστης στον Θεόν, να αγωνισθή να το διπλασιάση το γρηγορώτερον, δηλαδή να ωφελήση και τον πλησίον του. Διότι όποιος διδάσκει τον αδελφόν του, ή του κάνει κάποιαν άλλην ευεργεσίαν, ας γνωρίζη ότι περισσότερο τον εαυτόν του ωφελεί, επειδή διπλασιάζει το κέρδος του και λαμβάνει από τον Δεσπότην πλουσίαν την ανταπόδοσιν.
Και εκείνοι μεν οι οποίοι ηγωνίσθησαν εργαζόμενοι αυτά που έλαβαν, επαινούνται από τον Δεσπότην ως δούλοι καλοί και χρήσιμοι και αξιώνονται, τόσον εκείνος που έλαβε τα δύο, όσον και ο άλλος που έλαβε τα πέντε τάλαντα, όμοιας υποδοχής ακούγοντας και οι δύο τον ίδιον λόγον από τον Κύριον, δηλαδή το «ευ δούλε αγαθέ και πιστέ! επί ολίγα ης πιστός, επί πολλών σε καταστήσω·είσελθε εις την χαράν τού Κυρίου σου». Αγαθός νοείται εδώ αληθώς εκείνος που έχει αγαπητικήν διάθεσιν, απηλλαγμένην από φθόνον, και μεταδίδει προς τον πλησίον την καλωσύνην του. Και επειδή στα ολίγα εφάνησαν πιστοί και αγαθοί δούλοι, κληρονομούν πολλά από τον Θεόν εκεί στην Βασιλείαν του, τα οποία υπερβαίνουν κάθε φαντασίαν διότι αν και εδώ αξιώνονται να λάβουν δωρήματα, όμως αυτά δεν είναι τίποτε συγκρινόμενα με τα μέλλοντα αγαθά τα οποία κληρονομούν στον Παράδεισον. Χαρά δε του Κυρίου είναι η παντοτεινή και αιώνιος ευφροσύνη, την οποίαν έχει ο Θεός ευφραινόμενος στα έργα του, κατά τον Προφήτην «Ευφρανθήσεται Κύριος επί τοις έργοις αυτού». Τοιαύτην λοιπόν ευφροσύνην και αγαλλίασιν απολαμβάνουν οι Αγιοι, ευφραινόμενοι «επί τοις έργοις αυτών», ενώ οι αμαρτωλοί αντιθέτως πικραίνονται για τα έργα τους και μεταμελούνται ανώφελα. Οι δε Αγιοι, οι οποίοι έχουν τον πλούτον τού Κυρίου, χαίρουν με αυτόν και αγάλλονται και εκείνος που έλαβε τα δύο αξιώνεται ίσης τιμής και αγαθών με τον άλλον που έλαβε τα πέντε τάλαντα διότι όταν κάποιος οικονομήση καλά την μικρήν χάρι που έλαβε, απολαμβάνει ίσην τιμήν με εκείνον που κατώρθωσε τα πολλά, αφού ο καθένας τους εδιπλασίασε το χάρισμα που έλαβε και απολαμβάνουν ομοίαν τιμήν, επειδή και ομοίαν προσπάθειαν επέδειξαν. Ή ας το ειπούμε και με άλλον τρόπον: επαινούνται μεν ίσα και τοποθετούνται σε έναν τόπον, αλλά ο καθένας απολαμβάνει την ανταμοιβήν ανάλογα με το κέρδος που έκαμε.
Οι αγαθοί λοιπόν και ευγνώμονες δούλοι τοιαύτης χαράς και τιμής ηξιώθησαν, ο δε πονηρός και οκνηρός έλαβε την παίδευσιν που του έπρεπε, σύμφωνα με την απολογίαν και την πονηρίαν του. Επειδή απεκάλεσες σκληρόν τον Δεσπότην, γι’ αυτό κατεκρίθης περισσότερο και ασυγχώρητα. Διότι αφού εγνώριζες ότι ο Κύριός σου ήταν σκληρός και έπαιρνε τα ξένα πράγματα, έπρεπε και συ, ανόητε άνθρωπε, να επαυξήσης αυτά που έλαβες και να κάμης μαθητάς, να λάβη ο Δεσπότης από εκείνους το οφειλόμενον. «Τραπεζίτας» ωνόμασε τους μαθητάς επειδή αυτοί έχουν την διάκρισι να δοκιμάσουν τον λόγο και να αποδοκιμάσουν ό,τι δεν είναι γνήσιον·από αυτούς ζητεί την ωφέλειαν, δηλαδή την επίδειξι των έργων. Διότι όταν ο μαθητής δέχεται τον λόγον από τον Διδάσκαλον, ωφελείται μεν και αυτός, αποδίδει δε και τον λόγον ολόκληρον, ακόμη δε αποδίδει και την εργασίαν τού καλού ως ωφέλειαν. Από τον πονηρόν όμως δούλον το χάρισμα στρέφεται οπίσω, διότι όποιος έλαβε το χάρισμα για να ωφελήση άλλους και δεν το μεταχειρίσθη για την ωφέλεια των άλλων, αλλά ζητεί να εξυπηρετή μόνον τον εαυτόν του, τότε χάνει και αυτό που έλαβε. Σε εκείνον δε ο οποίος αγωνίζεται να επαυξήση το χάρισμα, ο Κύριος του επιστρέφει περισσοτέραν δωρεάν·διότι σε όποιον αγωνίζεται η χάρις θα πολλαπλασιασθή, ενώ από εκείνον που δεν αγωνίζεται του παίρνουν και εκείνο το ολίγον χάρισμα που φαίνεται πως έχει, επειδή το ημαύρωσε με την οκνηρίαν και την αμέλειάν του.
          

      Βρείτε το άρθρο και εδώ

    

   

                       

Διαβάστε επίσης:

                      

«Τά τάλαντα…», Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου (Ἀπόσπασμα ἀπό τήν ὁμιλία ΟΗ’)
Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ (Ματθ. 25, 14-30), †Μητροπ. Νικοπόλεως Μελετίου (Διασκευή ομιλίας στα Σερζιανά, στις 5/2/1989)
Η αρρώστια της ραθυμίας, Αρχιμ. Δ. Αεράκη
Ενδιαφέροντες ιντερνετικοί διάλογοι γύρω από την Παραβολή των Ταλάντων
Μάχη που δεν δόθηκε είναι μάχη χαμένη, του Ηλία Λιαμή (δρ. Θεολογίας)
Διάκονοι Θεού και ανθρώπων [Κορ. Β΄ στ΄ 1-10], “Ο ΣΩΤΗΡ”

  
Ακούσματα:

«…ὡς μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες» Προς Κορινθίους Β΄ (στ΄ 1-10), ομιλία π. Νικολάου Λουδοβίκου
Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ, Ανάλυση των ευαγγελίων, από τον π. Ιωήλ Γιαννακόπουλο

                           
Λειτουργικά αναγνώσματα:

Κυριακή ΙΣΤ΄Ματθαίου (των ταλάντων)
Κυριακὴ ΙϚ´ Ματθαίου

   

                  

        

 

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Δίκαιος ὁ Θεοδόχος
Ἡ Προφήτιδα Ἄννα
Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ὁ βουκόλος
Οἱ Ἅγιοι Σταμάτιος καὶ Ἰωάννης οἱ Νεομάρτυρες οἱ αὐτάδελφοι καὶ ὁ συνοδίτης αὐτῶν Νικόλαος
Ὁ Ἅγιος Νικόλαος ὁ Ἰσαπόστολος

                                

    

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου

Ὁ Ὅσιος Ἰσίδωρος ο Πηλουσιώτης
Ὁ Ὅσιος Νικόλαος ὁ Ὁμολογητής ὁ Στουδίτης
Ὁ Ἅγιος Ἀβράμιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ἀρβὴλ Περσίδος

                                           

    

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου

Ἡ Ἁγία Ἀγάθη ἡ Μάρτυς
Ὁ Ὅσιος Θεοδόσιος ὁ ἐξ Ἀντιοχείας
Ὁ Ἅγιος Πολύευκτος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος ὁ Νεομάρτυρας ὁ Ἀθηναῖος

                                    

 
Τετάρτη
6 Φεβρουαρίου

Ὁ Ἅγιος Φώτιος ὁ Ἰσαπόστολος καὶ Ὁμολογητὴς Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Ὁ Ὅσιος Βουκόλος Ἐπίσκοπος Σμύρνης
Ὁ Ἅγιος Ἰουλιανὸς ὁ Μάρτυρας ὁ ἐν Ἐμέσῃ
Οἱ Ἅγιοι Φαύστα, Εὐϊλάσιος καὶ Μάξιμος οἱ Μάρτυρες
Οἱ Ὅσιοι Βαρσανούφιος καὶ Ἰωάννης ὁ ἐπικαλούμενος Προφήτης
Ὁ Ἅγιος Ἄμανδος φωτιστὴς τῆς Βελγικῆς

                                    

         

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου

Ὁ Ὅσιος Παρθένιος Ἐπίσκοπος Λαμψάκου
Ὁ Ὅσιος Λουκᾶς ὁ ἐν Στειρίῳ τῆς Ἑλλάδος

                              

     

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου

Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Στρατηλάτης
Ὁ Προφήτης Ζαχαρίας
Οἱ Ἅγιοι Μάρθα, Μαρία καὶ Λυκαρίων ὁ Ὁσιομάρτυρας

                            

    

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου

Ὁ Ἅγιος Νικηφόρος ὁ Μάρτυρας
Οἱ Ἅγιοι Μάρκελλος καὶ Παγκράτιος ὁ Ἱερομάρτυρας
Ὁ Ἅγιος Φιλάγριος Ἐπίσκοπος Κύπρου
Ὁ Ὅσιος Ρωμανὸς τοῦ Κίλικος

 

     

Επιμέλεια- Διανομή: Καθεδρικός Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού
Design : ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό, παρακαλούμε πατήστε εδώ
Εάν λαμβάνετε το Ενημερωτικό περισσότερες από μία φορά, παρακαλούμε πατήστε εδώ